איריס וזאן, קבלה את אות הנשיא לחינוך

0

ממחוז חיפה  במשרד החינוך הוענקו פרסי חינוך  ל- 9 מורים ו-9 תלמידים. המצטיינים נבחרו על ידי ועדה מחוזית וארצית שבחנה את המלצות המנהלים והמפקחים הכוללים.

הנבחרת היוקרתית כללה את המורה המצטיינת מפרדס חנה כרכור ,איריס וזאן. וזאן קבלה את אות ההצטיינות בטקס  מידי מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ומנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל.

איריס וזאן, הינה אשת חינוך וותיקה ומוערכת בישוב 33 שנה במערכת החינוך מתוכן כ-15 שנים סגנית מנהלת בית הספר "ישורון". רכזת פדגוגית , מרכזת תחומי מתמטיקה ושפה, בונה תכניות לימודים חדשניות. וזאן בעלת 2 תארים אקדמיים בחינוך ובמנהל חינוכי (סיימה בהצטיינות) והיד נטויה. בשיחה אתה לאחר הזכייה פורשת וזאן את תפיסת עולמה החינוכית המגובשת שבבסיסה אמונה בכל ילד וילד. וזאן מספרת כי ביומה הראשון במערכת החינוך הבטיחה לעצמה כי לעולם לא תשאיר ילד מאחור.

עד היום היא נאמנה להבטחה זו -נלחמת על כל ילד תוך לקיחת אחריות אישית. וזאן ב-33 שנות עשייה חינוכית לא נעדרה אפילו יום אחד מבית הספר (למעט חופשות הלידה) כאשר גם ביום הטקס בבית הנשיא הגיעה כבשגרה לבית הספר. וזאן מסבירה ומספרת כי את מוסר העבודה הבלתי מתפשר קיבלה בבית מהוריה ג'וליה ודוד מור יוסף ז"ל. "ההורים שלי סללו דרך, היו אנשים ישרים אנשי צדק  ואמת" מספרת וזאן " לא פונקתי אבל באמצעות החינוך והאמונה בי חשתי בכל העומק את האהבה שלהם כלפי ואת התחושה החשובה כי סומכים עלי". עוד בילדות חולקת וזאן היה ברור לי ולסביבתי כי ייעודי הוא הוראה וחינוך.

והמטען האישי רב הערך הזה אותו קיבלה מהוריה מלווה אותה בכל רגע בעשייתה החינוכית. גם תלמידיה מציינים בשבחה כי היא אינה מוותרת עליהם , מראה להם את ערכם, תחושות אלו כחוט השני שזורות לאורך שנותיה. וזאן אף עושה שימוש ייחודי בכתיבה ככלי תרפויטי ולימודי. התלמידים מתמקדים בלמידה באמצעות כתיבת סיפורים הלקוחים מחייהם האישיים . דרך הכתיבה לומדים ומשפרים את יסודות הלשון והתחביר ומגלים את כוחם המרפא של הכתיבה ושל המילים- באמצעות כתיבת סיפורים, קריאתם וחשיפתם לאחרים. עוצמת אמונתה של וזאן בייעודה ובתלמידיה בולטת ומדגישה את הסיבות בגינן קיבלה את הפרס – "התלמידים שלי יקרים לי, הם משמחים אותי ולא מאכזבים אותי. הם משקפים עבורי יום יום אמת מזוקקת שאין שניה לה ואין נחת ותגמול טובים מאלו. אני חבה להם את הזכייה! "

במועצה במערכת החינוך וברחבי הישוב הרעיפו על וזאן המצטיינת מחמאות רבות המתייחסות לכישוריה ולמסירותה לשליחות החינוכית. ראש המועצה ברך את וזאן  ויזמין למפגש הוקרה את המורה המצטיינת יחד עם הנהלת אגף החינוך והנהלת בית הספר.

מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, ד"ר סער הראל ברך את עובדי ההוראה שזכו בפרס החינוך לציון 70 שנות הוראה במדינת ישראל וציין : "הזוכים, מדגישים את ערכי המצוינות, המקצועיות, היסודיות  ואת השאיפה המתמדת להצטיינות בכל ממדי העשייה החינוכית. מצטיינים אלה מהווים השראה לכולנו והם בבחינת מגדלור המאיר את הדרך ." לדברי ד"ר הראל: ״מורות ומורים , אתם החלוצים… אתם הגיבורים! בביקורי בבתי הספר אני רואה מורים ומורות אשר רואים את הכיתה כמכלול הטרוגני  בו כל ילד הוא עולם ומלואו עם יכולות, אתגרים וצרכים שונים. ולמורים המצטיינים אמר: אתם פסגת הנתינה בחברה הישראלית. אין שליחות יותר גדולה מזו, גם אם המלאכה קשה. אני רואה את מידת ההשקעה, המקצועיות  והמסירות בעבודתכם, את השאיפה למצוינות   ומכיר ביכולתו  של מורה לשנות דרמטית את חייו של תלמיד. אתם באמת הגיבורים שלנו. אני מבקש להודות לכם בשמי ובשם מערכת החינוך של מחוז חיפה  – תודה רבה".

מנהלת אגף החינוך, אילנה זגול, במועצה מסרה בשם הרשות והעומד בראשה :"ברכות חמות לאיריס על בחירתה למצטיינת נשיא, במסגרת אירועי 70 שנה לעצמאות ישראל. עשייתה החינוכית מעוררת גאווה במערכת החינוך ובמחוז חיפה בכלל ובפרדס חנה-כרכור, בפרט. איריס הגיעה להישג זה בזכות איכויותיה האישיות והמקצועיות, חתירה מתמדת למצויינות, עשייה ערכית ולימודית פורצת דרך ואימוץ גישות מאתגרות בטיפול בפרט. אנו מוקירים את הישגה הנכבד ומאחלים לה המשך בעשייתה המבורכת  מתוך שליחות ואמונה".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.