נשים יוצרות שינוי

0

בחדרה התקיים אירוע "מתעוררות", לקום לצאת לרקוד, כחלק מקמפיין עולמי המתקיים למען הפסקת האלימות כלפי נשים ונערות ולמען שינוי וריפוי.

הקמפיין נועד לקרוא לנשים ולגברים כאחד לקום, לצאת ולרקוד כדי להעלות את המודעות וליצור שינוי חברתי. לקום: להיענות לקריאה ולמחאה להפסקת האלימות; לצאת: לקיחת אחריות אישית וכוללנית לשינוי מהותי בחברה; לרקוד: לבחור באפשרות של זרימה, אחווה, חיבור וזרימה של יציאה אל החופש שלנו. משתתפי הקמפיין גורסים כי באמצעות המוסיקה והריקוד ניתן לגשר בין גילאים שונים, מגזרים, קהילות ודתות.

זו השנה השנייה שהאירוע מתקיים גם בחדרה, וזאת ביוזמת לימור חממי, שהנחתה את הנשים במעגלי תנועה מונחית וריקוד חופשי בשיטת ריו אביירטו. להצלחת אירוע נרתמו יו"ר נעמ"ת מרחב שומרון ויו"ר מועצת הנשים שרה גובס, יו"ר נעמ"ת ממרחב המשולש זוהריה יונס, יו"ר ויצ"ו חדרה שרה ריינר, נשיאת הדסה ישראל מיכל ברודני, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה רויטל פוקס, מנהלת המרכז לשלום המשפחה באגף הרווחה מאיה ויסמן מוסקוביץ, ומנהלת "עיר ללא אלימות" דבורה עמר שתמכו במיזם.

באירוע נכחו גם סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, יו"ר האגף לקידום מעמד האישה בויצו ישראל אתי בורקין, ומנהלת אגף הרווחה של עיריית חדרה זיוה היימברג. הצלמות אלונה קרני גלמן ובלה שחר הלל צילמו את האירוע בהתנדבות, כדי לתעדו.

האירוע, בו השתתפו עשרות נשים מגילאים שונים, קהילות ודתות, היה מרגש ועוצמתי. הידיעה שברחבי הארץ והעולם מתקיימים מעגלים רבים נוספים של ריקוד העצימו את ההתרגשות.

מיזם "מתעוררות", או בשמו המקורי One Billion Rising Revolution, מתקיים כמפגן סולידריות בינלאומי שנתי להתעוררות ומחאה נגד אלימות כלפי נשים ברחבי העולם. את המיזם שהפך בינלאומי ומתקיים מידי שנה ב-14 בפברואר, יזמה איב אנסלר (מחברת הספר והמחזה "מונולוגים מהוואגינה")

המפגן התקיים לראשונה בשנת 2012 בעקבות הנתון המזעזע כי אחת מכל שלוש נשים על פני כדור הארץ תעבור אלימות (ניצול, מכות, אונס וכדומה) במהלך חייה. כאשר אוכלוסיית העולם מוערכת בכ-7.5 מיליארד אנשים, המשמעות היא שיותר ממיליארד נשים וילדות נפלו קורבן לאלימות.

לאור זאת התארגנו רבים ברחבי העולם להביע במשותף את זעמם על התופעה, בדרישה לשים קץ לאלימות נגד נשים ואי שוויון, ולהוביל מהפכה הדורשת צדק ושינוי מערכתי, כולל החמרת הענישה נגד אלימות.

כיום מדובר במפגן המוני המתקיים מדי שנה ביותר מ-200 מדינות, וקורא לשים קץ לאלימות נגד נשים על כל צורותיה. מדי פברואר מתכנס המפגן ברחבי העולם, במטרה להראות את המשותף לצד הפן המקומי. המפגן כולל מעגל ריקוד משותף שנועד להביע את אחדות הקהילה ואת הנחישות ליצור סוג חדש של תודעה המתנגדת לאלימות והופכת אותה לבלתי מתקבלת על הדעת.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.