בחדרה מקדמים חינוך כבר מהגיל הרך

0

פרופסור מנואל טרכטנברג התארח בעיריית חדרה והשתתף בדיון על הקמת הקמפוס המשולב לגיל הרך שמקדמת עיריית חדרה.

הפרויקט שאושר להקמה בחדרה צפוי לתת מענה מלא לילדי העיר מגיל לידה ועד גיל 6. הקמפוס ייבנה במרכז העיר, יהיה בן 3 קומות ויכלול 3 גני ילדים, טיפת חלב חדישה, מרכז לגיל הרך הכולל איתור, מניעה, וטיפול על פני רצף הגילאים.

מדובר בפרויקט מושקע וייחודי, אשר לתכנונו אושר תקציב בגובה 6 מיליון שקלים, ואת בנייתו תנהל הקרן לפיתוח חדרה.

פרופסור טרכטנברג עלה לכותרות בשנת 2011, בעקבות המחאה החברתית הגדולה, כאשר נבחר לעמוד בראש ועדה לשינוי חברתי כלכלי שנודעה כ"וועדת טרכטנברג". הוועדה הציעה פתרונות למצוקת יוקר המחייה, ואחד מהישגיה היה חוק חינוך חינם לילדים מגיל 3.

עד לאחרונה היה טרכטנברג חבר בכנסת ה-20, ופרש מהכנסת באוקטובר השנה. בין שלל תפקידיו בוועדות ובשדולות, כיהן גם כיו"ר השדולה למען הגיל הרך בישראל, ובמסגרת זו יזם וקידם (ביחד עם חה"כ אלי אללוף, יפעת שאשא ביטון ואחרים) את החוק להקמת המועצה לגיל הרך.

ראש העירייה צביקה גנדלמן עדכן את טרכטנברג כי הקמפוס לגיל הרך בחדרה כבר יצא לדרך, והודה לו על היענותו להזמנת העירייה להשתתף בפגישת העבודה כדי לתרום מניסיונו המקצועי ומהידע הרב שצבר בתחום.

בישיבת העבודה השתתפו מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, מנהלת אגף החינוך סיגלית איציקוביץ, מנהלת אגף הרווחה זיוה היימברג, מהנדס העיר אינג' נועם גרייף, מנכ"ל הקרן לפיתוח חדרה לירון גולדברג ועוזר ראש העיר גיורא שחר.

יצוין כי במספר רשויות בארץ פועלים מרכזים דומים, והצוות המקצועי של עיריית חדרה סייר בהם כדי לשפר ולשדרג את תכנון הקמפוס המשולב לגיל הרך שיוקם בעיר.

בפני האורח הוצגה התוכנית להקמת הקמפוס, ולאחר מכן החל דיון מקצועי שבמהלכו תרם טרכטנברג רעיונות ועצות להצלחת המקום.

האורח שיבח את התוכנית שמקדמת העירייה, וציין כי השלב החשוב ביותר בחיים לפיתוח יכולות קוגניטיביות ואחרות הוא מלידה ועד גיל שנתיים. לכן, לדבריו, יש חשיבות רבה בקידום מרכז המיועד לגיל הרך, כאשר השאיפה היא למסגרת שמתפתחת מבחינת תכנים והתאמות עד לגיל 6.

עוד המליץ כי לאור הצרכים המשתנים עם הזמן, יוקם המרכז עם יכולת מודולרית שתכלול את כל רצף הפונקציות עבור כל רצף הגילאים.

בתום הדיון ציין טרכטנברג כי התרשם מהתוכנית ומהבקיאות והמקצועיות של הצוות המוביל, והוסיף כי לחדרה הבנה ואמירה ברורה וחדה בנושא לעומת רשויות אחרות.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.