הישג מרשים לעיריית חדרה

0

עם ציון מרשים של 98, לעומת ממוצע ארצי של 74.16, דורגה עיריית חדרה במקום ה-2 בארץ במדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות לשנת 2017.

ראש העיר צביקה גנדלמן הביע שביעות רצון מתוצאת המדד ואמר כי, "בשנת 2013, לפני בחירתי לתפקיד, חדרה הייתה במקום האחרון במדד. ב-2014 קיבלנו 52 אחוזים, ולפני שנה כבר היינו במקום ה-12 עם 79 אחוזים. השנה אנחנו במקום השני עם 98 אחוזים, ואני מברך על כך. שקיפות היא תפיסת העולם שלי, דיברתי על שקיפות מהיום הראשון שלי בפוליטיקה ואני גאה בכך שהעירייה בראשותי עשתה מהפך שכזה בכל הנוגע לשקיפות בהתנהלותה. תוצאות המדד מעידות כי העשייה העירונית מתבצעת תוך הקפדה על טוהר מידות, ניהול תקין, ושקיפות מלאה המאפשרת לתושבים להתעדכן בכל החלטה ובכל הוצאה של העירייה".

המדד נועד לבחון את נגישות וזמינות המידע באתר האינטרנט של הרשות המקומית ולהוות כלי בידי הרשות להגברת השקיפות בנושאים השונים.

ממצאי המדד נקבעו באופן אובייקטיבי על בסיס המידע שמעלה הרשות באתר האינטרנט העירוני, ועל סמך 57 קריטריונים, ביניהם חשיפת תקציב הרשות, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, דיווח על אלמנטים סביבתיים, וכדומה. הקריטריונים מבוססים בחלקם על דרישות חוק חופש המידע, ובחלקם על סטנדרטים של שקיפות והנגשת מידע לציבור. סטנדרטים אלה הם למעלה מהדרישה שבחוק,  ונדרשים בכ-100 ממדינות העולם במסגרת פעילות עמותת שקיפות בינלאומית, אשר עמותת שקיפות ישראל היא חלק ממנה.  

כאמור, אתר עיריית חדרה עמד ב-98 אחוזים מהקריטריונים שנקבעו, והעירייה דורגה במקום השני, קפיצה מרשימה לעומת המקום ה-12 שבו דורגה בשנת 2016 עם ציון של 79 אחוזים.

תוצאות המדד הוצגו בדיון מיוחד שהתקיים בכנסת, בוועדה ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור בראשות ח"כ סתיו שפיר ובהשתתפות מנכ"לית שבי"ל (שקיפות בינ"ל) יפעת זמיר ומנהלת המדד ד"ר גלית אבידר.

עמותת שקיפות בינ"ל פועלת להגברת מודעות ציבורית לנושאי שקיפות ויושרה במספר מישורים ובהם עידוד ארגוני ממשל, רשויות וגופים עסקים לאימוץ נורמות של שקיפות, יושרה ואחריות, לרבות באמצעות פיתוח ושילוב תכניות להטמעת תכניות אפקטיביות של שקיפות ויושרה; יישום וביצוע פרויקטים בשיתוף עם ארגון השקיפות הבינלאומי ושלוחותיו במדינות העולם, במטרה לקדם ערכי שקיפות בציבור ובקרב הדור הצעיר.

יצוין כי המדד של שקיפות בינלאומית נחשב כיום כאחד הכלים המובילים לבדיקת שקיפות ומנהל תקין כפי שבאים לידי ביטוי בפעילות הרשות המקומית ואתר האינטרנט של הרשות.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.