כ-450 נשים בנות פרדס חנה כרכור באירועי יום האישה

0

כ-450 נשים בנות הישוב ציינו יחד את יום האישה הבין לאומי באירוע מרשים ויוצא דופן

IMG_0040-300x200 כ-450 נשים בנות פרדס חנה כרכור באירועי יום האישה
אירועי יום האישה בפרדס חנה כרכור. צילום: דוברות מ.פרדס חנה כרכור

ביום ב , 6.3.17 כ450 נשים (וגם מספר גברים) מפרדס חנה כרכור והאזור התאספו במרכז לאמנויות הבמה לציין יחד את יום האישה הבין לאומי שערכה היחידה לקידום מעמד האישה במועצת פרדס חנה כרכור. בשעה 20:00 המבואה במרכז החלה להתמלא בנשים במגוון גילאים  אוחזות בחרציות צהובות שהוענקו להן כשי בכניסה. לימור אקהויז מנהלת היחידה לקידום מעמד האישה במועצת פרדס חנה כרכור יחד עם מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה, תמי בר ששת קיבלו את פני הבאות בהתרגשות לאחר שבועות ארוכים של הכנות והיערכות לערב.

האולם התמלא כמעט עד אפס מקום ,כאשר כיבדו בנוכחותן חברות המועצה של הישוב. האירוע "נשים יוצרות מציאות. נשים משנות מציאות" התמקד בנשים מובילות בנות הישוב והציג זוויות שונות להצלחה נשית, פלורליזם מקומי באמצעות 8 הרצאות של 9 נשים שונות, 7 דקות לכל הרצאה.  העוצמה הנשית, הכוח בחברות הנשית, חוסן נפשי, השראה ואמונה עצמית עמדו בלב הערב, השתלבו כשתי וערב בהרצאות הקצרות שהוכיחו שגם ואולי אפילו  דווקא ב-7 דקות מסר יכול לחלחל עמוק ולהותיר חותם.  

הנבחרת המצוינת ומעוררת ההשראה כללה את : טל ברייר בן מוחה, עו"ד מיכל ממלוק כהן, מיכל לבדינסקי,  ליאת ורדי בר, לירון ברייר דנציגר, אילנה דסטה וחנאן אבו מוך וערבה גרזון רז.

על ההנחיה הופקדה שרון קנטור הנפלאה שהשלימה את התוכן לערב זה בקטעי קישור הלקוחים מחיי היום יום של כולן.

מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה במועצה, תמי בר ששת ברכה את הנשים בקהל ואת נשות המושבה והתייחסה לפרויקטים הרבים להעצמת נשים הפעילים במסגרת הרשות והישוב- "אשה לאשה", "עסק משלך", "אשת חיל" , חינוך מודע מגדר, קורס תכשיטנות ועוד. בר ששת הודתה לראש המועצה על תמיכתו בפרויקטים ובאירועים שמטרתם העצמת נשים וכן למנהלת היחידה לקידום מעמד האישה באגף שגם מובילה את יחידת ההתנדבות לימור אקהויז. "כל אחת מהדוברות  חושפת רובד מהותי בעולמה הפרטי אשר היווה הגרעין לצמיחתה, המניע לפעילותה החברתית-קהילתית והבסיס ממנו גיבשה את זהותה ואת תפיסת עולמה. הערב מאפשר הצצה מרתקת לחוויה נשית שמתחילה בגיל הילדות וממשיכה כשרשרת  לדור הבא, עבור בנותיהן של הנשים האמיצות הללו ושל כלל הנשים בארץ ובעולם. " לדברי  בר ששת .

ראש המועצה, חיים געש,  ציין כי :" הנשים בישוב הן כוח מניע ויוזם הכוח המקדם והבסיס של הקהילה הנהדרת כאן. ראש המועצה הודה לתמי בר ששת, לימור אקהויז, לחברות המועצה, ולכל הנשים שהשתתפו באירוע ותרמו מזמנן, שיתפו מניסיונן וחלקו  מעולמן ומחייהן האישיים בפורום המכובד של ערב זה. זוהי שותפות שבבסיסה חברות והדדיות,  והן ראויות על כך להערכה רבה." לכל אורך השנה אנו מקיימים פרויקטים רבים עבור נשים ועבורנו כחברה בריאה ומתוקנת. חברה בה כולם נהנים משוויון הזדמנויות, לכולם הכלים להגשים ולמצות יכולות אישיות לא כסיסמה אלא כמציאות מוכחת חיה ובועטת. " געש הוסיף כי : " זוהי דוגמה מצוינת אשר חושפת  כיצד טובת היחיד מסייעת לטובת הכלל,  שמירה על קהילה מאוזנת מפחיתה מקרי אלימות ומקדמת אותנו כקהילה יוזמת ותומכת. "מסר געש.

טל ברייר בן מוחה עלתה לבמה כראשונת הדוברות והציגה את פעילותה למען חינוך מודע מגדר. "מנהיגותה" של ברייר בן מוחה נולד  לאפשר לילדות ולבנות לצמוח ללא הסללה, ללא תיוג מגדרי שווים ושוות כאשר קשת האפשרויות פתוחה, רחבה ונגישה עבור כולם יחד. ברייר בן מוחה שתפה ברגע מכונן דרכו הבינה את כוחם המגביל של דפוסי מחשבה. בעת סיור בשדות הישוב פסעו בנותיה בבוץ המלכלך. כאשר העירה להן בן מוחה להישאר בשביל אמרה לה אחת מבנותיה: "אמא, אם תישארי בשביל לא תגיעי לשום מקום." עם התובנה הזו שהוענקה לה בתום ובבהירות על ידי ביתה המשיכה הלאה בפעילותה למען חינוך מודע מגדר בכל הארץ וכמובן גם בפרדס חנה כרכור.

עוד עלו לבמה עו"ד מיכל ממלוק כהן שפעילה למען נשים הנושאות הריון עם cmv . ממלוק כהן ב7 דקות סוחפות שיתפה את סיפורה האישי שכלל הריון תאומים סבוך שהיה כפסע מההחלטה להפסיק את ההריון עבור אחד העוברים, החלטה שנבלמה ברגע האחרון והודות לכך היא היום אמא לארבעה בהם גם שני ילדים תאומים מקסימים ובריאים- בן ובת. ממלוק כהן סיפרה על חשיבות הנגשת המידע המלא לנשים (ולגברים) על מנת שיוכלו לקבל את ההחלטות המשמעותיות כאשר כל המידע ברשותן וברשותם.

זווית נוספת לכוחה של תפיסת עולם כמייצרת מציאות הציגה היוצרת מיכל לבדינסקי ששיתפה עם הנשים תובנות אישיות מסדנתה פורצת הגבולות "לעוף על החיים". לבדינסקי ב-7 דקות פרסה והציגה קווים ועצות לחיים רגועים יותר, לחיבור עצמי ושמחת חיים שמתחילים בשמירה על מרחב פנימי ועל אמת פנימית בכל התמודדות יומיומית בחיים.

בהמשך עלתה מייסדת קהילת השוות בפייסבוק בה חברות 75,000 נשים מכל הארץ, ליאת ורדי בר,  . ורדי בר הציגה תמונות מילדותה ומהדרך הארוכה שעשתה מאז ועד היום כפעילה חברתית, כיזמית, כמובילת מחאת העגלות וכמייסדת קהילת השוות כאשר המוטו המלווה אותה הוא אמונה עצמית – אמונה ביכולות שלך ובאמת הפנימית כמניע לעשייה פורצת דרך.

אחד הרגעים העוצמתיים  באולם היו 7 הדקות של  לירון ברייר דנציגר. ברייר דנציגר חוותה בילדותה תקיפה מינית על ידי אבא של חברה בעת שהתארחה בביתם. ברייר דנציגר היום אמא בעצמה ניסתה להתחקות אחר המקרה הכאוב לפני כ-20 שנים והתמודדה עם יחסה הממעיט ואף המבטל של החברה לעוצמת החוויה הקשה שעברה. ברייר דנציגר בחרה להתמודד באמצעות תערוכה המשלבת תמונות ילדות בזירות פשע המציג תום שאינו במקומו, חיבור לא טבעי המחייב את הצופה להתעכב על התמונה ועל החוויה המועברת דרכה.

אשת התוכן והdj  המוערכת מיקה יסוד, עלתה לבמה בשמלה לבנה וכיסוי ראש אופנתי והציגה כיצד הבלתי אפשרי הוא אפשרי כיצד ניתן לחבר בין העולמות בחייה – היותה חוזרת בתשובה הפועלת ומקיימת קריירה מוצלחת כdj    גם במגזר החילוני, אימא ורעייה לצד אשת קריירה , אישה הפועלת בעולמות תוכן שונים ומגוונים. יסוד סיפרה על החיבורים בחייה והתבוננות והקשבה ככלי המלווה אותה לאורך המסע האישי שלה.

אילנה דסטה, אמא ל-5 בנים, בת למשפחה ממוצא אתיופי, שתפה את הקהל בחוויותיה כילדה, על פערי תרבות ועל נחישותה לשמור על שוויון בין בנים לבנות  גם אל מול לחצי המשפחה והחברה.

את חלק ההרצאות חתמו חנאן אבו מוך וערבה גרזון במסר על כוחה של חברות נשית, לא היה מתאים מהרצאה מרגשת זו לחתום את חלקו הראשון של הערב.  אבו מוך מבאקה אל גרבייה וגרזון בת הישוב הצליחו לבנות חברות אמיצה ולהגשים חלום- יחד השתיים גייסו כ- 55,000 ₪ למפגש משותף ומקרב של כ-800 נשים ערביות ויהודיות.

את החיבוק בין השתיים השלימה תמונה קבוצתית של הדוברות עם אקהויז על הבמה. על חציו השני של הערב הופקדה ארנה בנאי הנהדרת שהשאירה את כולן בסוף הערב עם חיוך רחב ללוות את המחשבות, הרעיונות וההשראה שליוו את כולן בערב זה.

"אני מקווה שהערב הצליח לרגש ולגעת בליבן של הנשים. לחזק את האמונה העצמית ואת הכוח שלנו לפעול לבד וגם יחד. לשנות מציאות ובעיקר לייצר מציאות. אני מודה לכל אחת מהנשים הנפלאות שאזרו אומץ התמודדו עם קהל בן כ-450 נשים ושעון עצר של 7 דקות, שרק חשף שאפילו מגבלות הזמן לא יכולות לנשים חזקות. תודה לנשים שהגיעו לערב זה , הקשיבו והיו שותפות בכל מובן. אנו ממשיכים בפעילות היחידה לקידום מעמד האישה ומזמינים אתכם להתעדכן בפרויקטים הרבים באתר המועצה ובדף הפייסבוק. עוצמה נשית גאווה מקומית. ועם כוח נשי כזה ללא ספק יש לנו במה להתגאות" מסכמת אקהויז את הערב.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.