למה בעלי עסקים חייבים יחסי ציבור ?

0

מי מאיתנו לא רוצה שתמונתו תתנוסס מעל גבי העיתון, שיכתבו עליו או על המוצר/השירות שהוא נותן, ובעיקר שידברו עליו.

זוהי בדיוק התפיסה החדשה, או המגמה החדשה לפרסום העסק או השירות שכבר רווחת בקרב עסקים רבים בארץ.

עד לא מזמן שירות שכזה נחשב כפסיליטיס והיה נחלתם של עסקים "מכניסים", "עשירים", שיש בידם להחזיק שירות אקסלוסיבי שכזה.  

לאחרונה מסתמנת מגמה של שינוי וזיהוי הצורך של משרדי יחסי ציבור בקרב בעלי עסקים שהבינו שזה כבר מותרות אלא חובה!! כדי שהעסק יוזנק ויגיע לקהלים רבים יותר.  יותר ויותר משרדי יחסי ציבור נפתחים בכל מקום בארץ כדי לתת מענה אפקטיבי ואופטימלי במעטפת השיווק של העסק או הארגון. בכוחם של משרדי יחסי הציבור השונים, לחבר את הלקוח אל מרכז העניינים בתקשורת הארצית. למרות יתרונותיו הרבים של קמפיין יחסי הציבור, רבים מהעסקים לא מכירים כלל את המושג והם אינם מודעים לתועלת הרבה ולאפקטיביות שמניב קמפיין כזה לחשיפת העסק/השירות בצורה נרחבת וגדולה יותר.  

דוגמא טובה לאפקט של קמפיין יחסי ציבור בקרב לקוח קטן בתחום הקולינריה  דווקא בצפון הארץ הוא הסיפור הבא: לקוח בתחום הקולינריה שליוויתי דיווח על עלייה משמעותית במספר הסועדים שהגיעו למסעדה ועל באזז ורעש שנוצרו סביב המקום בזמן תהליך קמפיין יחסי הציבור. יתרה מזאת, הוא דיווח על לקוחות שהגיעו למסעדה כשהם מחזיקים בעיתון הארצי המוביל שאותו קראו המלצה חמה על המסעדה.

בעלי עסקים רבים אינם יכולים להתחבר למעצבי דעת הקהל, לעיתונאים ולבמות התקשורתיות האינסופיות שקיימות כדי לפרסם את העסק או השירות שהם מציעים.  כדי לעשות זאת הם חייבים מתווך או מומחה שמכיר את מערכות העיתונים השונות על בוריין, שעומד בקשר שוטף ובלתי אמצעי עם העיתונאים והעורכים, ובעיקר שמבין את האסטרטגייה התקשורתית.

כאמור, רק איש יחסי ציבור שמלווה את העסק, יכול לעשות זאת.

באמצעות הקשרים  הנכונים, היצירתיות, היוזמה והמעוף הוא מביא את העסק/ארגון אל קדמת הבמה ויוצר עבורו בולטות ונראות.

איך הוא עושה זאת בדיוק? באמצעות המידע התקשורתי שהוא בונה על הלקוח בכלי התקשורת השונים לרבות בטלוויזיה וברדיו, יצירת "סיפור", ובניית אסטרטגייה נכונ הוא יוצר קמפיין מתמשך ומתעצם.

איש יחסי הציבור או היועץ התקשורתי כפי שנהוג יותר לקרוא לו היום, הוא האיש שיחבר אותך, הלקוח, אל לב המדיה התקשורתית ויגרום לקהלים וצרכנים רבים לרצות ולהכיר אותך.

שירות יחסי ציבור הינו כלי ייחודי בענף התקשורת המסייע בבניית המותג, בקידומו ומינופו ובעיקר עוזר לשמור על שיתוף פעולה בין הארגון לבין קהלי המטרה שלו. יחסי הציבור הפכו לשותף אסטרטגי בפעילות השיווק והפרסום בארגון או בעסק ומהווים אמצעי שיווק בעל החזר השקעה האפקטיבי ביותר.

ראשית, אמינות המסר. התוכן שמיוצג דרך ידיעה עיתונאית ומועבר דרך צינור יחסי הציבור הינו אמין ואיכותי. ניסוח המסר. המסר שמועבר על הארגון או העסק נכתב בשפה עיתונאית תקשורתית והיא מגוונת ונותנת ביטוי לאלמנטים שונים בעסק או בארגון. (השקת מוצר חדש/התרחבות/מינוי חדש/פעילויות ואירועים שונים ועוד). עלות. משתלמת ותחרותית יותר בהשוואה למשרדי יחסי ציבור במרכז הארץ. משך ההשפעה. קמפיין יחסי ציבור הוא בדרך כלל לטווח ארוך ובשיתוף פעולה מלא ופורה בין בעל העסק למשרד יחסי הציבור.  

מחקרים רבים מצאו שכלי התקשורת השונים מסייעים לקהל הצרכנים בבואם לקבל המלצה על מוצר או שירות. על כן כוחם הרב של יחסי הציבור חשובים לאין שיעור בכל עסק או ארגון חדש או קיים זאת כדי ליצור באזז ורעש תקשורתי כדי שכולם ידברו עליו.

הכותבת הינה מזי וורצל, בעלים של משרד הבוטיק "מזי וורצל יחסי ציבור" ועיתונאית לשעבר במקומון.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.