קסם גדול ברחוב

למעלה מ-10,000 איש בפסטיבל "טוב ברחוב"

0

עשרות מציגים, אמנים ומופיעים בפסטיבל המיוחד והמרגש שהחזיר את הכבוד הראוי למילה "מקומי"

בין הוואדי לרחוב הבנים גם חצר השוק התעוררה לחיים לערב אחד -מוארת וחגיגית לכבוד הפסטיבל והתושבים

למעלה, מ10,000 איש על פי הערכות המשטרה הגיעו לוואדי, לחצר השוק הישן ורחוב הבנים בפרדס חנה שלבשו חג לקראת האירוע רחב ההיקף.

בימים האחרונים לפני הפסטיבל עבדו ימים כלילות עובדי המועצה, מנהלי האגפים והמחלקות וצוות ההפקה של המפיק והמנהל האמנותי, אייל כגן לארגן את הפסטיבל עד לפרטיו האחרונים. לוודא ארגון המופיעים והאמנים,  לקשט את הרחובות ולהכין את האזור לאלפי המשתתפים לקראת קיום אירוע מסודר, נעים ובטוח.

עשרות מציגים, אמנים ומופיעים רקמו יחד את אחד האירועים המיוחדים והמרגשים שחוותה פרדס חנה כרכור בשנים האחרונות. הקהל הרב שהחל לזרום למרכזה הוותיק של פרדס חנה כלל משפחות עם ילדים רכים ועגלות, צעירים ובני נוער, אזרחים וותיקים, חובשי כיפה לצד  קהל חילוני הציג את יופייה של המושבה – קהילה מגוונת, חמה ומאוחדת. שכנים נפגשו, חברים לכיתה לצד מבקרים רבים שהגיעו מכל רחבי הארץ. הרחובות קושטו בפנסים סיניים, בלונים ודגלים, עצי הוואדי הוארו בצבעי ורוד וכחול והאזור הוצף בבמות גדולות וקטנות שהפכו כל פינה למוקד עניין עבור המבקרים.

חצר השוק התעוררה לחיים לערב אחד ונראתה קסומה מתמיד. על הבמה עלו להקות נוער מהישוב בסדרת הופעות מרגשות ומקצועיות שאפשרו את פתיחתו המוצלחת של הערב. בהמשך הערב עלו לבמה בשוק, שהייתה אחת משלוש באירוע, אמנים מוסיקליים מגוונים שהציגו מוסיקה מקורית משובחת שכאילו נכתבה עבור המקום המתחדש. ברחבת השוק נערך יריד אמנים בו הציגו אמני המושבה את יצירותיהם, אלפים גדשו את הרחבה של השוק לאחר עשרות שנים בהם עמדה שוממת. לתושבים כמו גם למארגנים ולנציגי המועצה היה קשה שלא להתרגש מהמחזה. השוק הישן יפתח לציבור המבקרים בעוד מספר חודשים.

ראש המועצה, חיים געש שהגה ויזם את חידושו של השוק הישן ואת הפוטנציאל הגלום בחיבור בין השוק לוואדי התרגש מהערב שאפשר הצצה לשוק המתחדש : " פרויקט חידוש השוק הישן הוא מהפך. לראשונה בפרדס חנה כרכור מתחם תרבות ופנאי ייחודי עבור התושבים ומבקרים מבחוץ. זהו חזון שנרקם עבור המושבה ולמענה- לשלב בין ישן לחדש, להחיות ולרענן את הלב הוותיק של פרדס חנה, לתת במה ראויה לאמנים הרבים במושבה ולחבר בין יריד עירוני לשטח הוואדי הירוק. "טוב ברחוב" הצליח להעניק הצצה קסומה ליופיו של המקום. ואנו פועלים במרץ על מנת להביא להשקתו הרשמית של המקום בחודשים הקרובים. " מציין געש.

גם הוואדי הוצף במבקרים, שחקני תאטרון הידית הפעילו את הקהל, להטוטנים, וסביבו מיצגים רבים ומגוונים- איש פסל, בלוניזם , אנשי הלטאה , לטאוסאפן- אנשי הלטאה, לוליינות ועוד עשרות מציגים מתחום אמנויות הבמה והאמנות הפלסטית.

אל מול כל במה התקבצו עשרות נהנים מהמופעים החוויתיים, משעשעים ומעוררי המחשבה. בבמה המרכזית באמפי בוואדי עלו והופיעו אל מול האלפים הרבים  – להקת ג'יין בורדו, טרנטה גרוב, אורקה מארחת את אורי לביא  ועוד.

במקום אף נערך יריד אוכל, בירה, קפה מאפה ובתי העסקים במקום פתחו את החנויות עד לשעות הלילה המאוחרות.

זה היה פסטיבל של קסם ומפגש בין עולמות רבים ומגוונים , פסטיבל גדוש באירועים ובתכנים אך עטוף באווירה שלווה ונעימה, פסטיבל בו הקהל היה חלק בלתי נפרד מהאירועים והמופיעים, עושר בלתי רגיל של אמנות ותרבות מקומית המתקיימים זה לצד זה ואף מפרים זה את זה. פסטיבל שהציג מושבה וותיקה אך מתחדשת, שוק הישן המחודש לצד רחוב הבנים הוותיק, הוואדי הירוק לצד רחבת השוק האורבנית .פרדס חנה כרכור במלוא הדרה.

התגובות לפסטיבל מגיעות מכל עבר, חווית "טוב ברחוב" הייתה משותפת לרבים והגיעו בקשות רבות להפוך את אירועי יום העצמאות לפורמט מיוחד זה וכן לקיים את האירוע לעיתים קרובות יותר.

ראש המועצה חיים געש קיבל את התגובות החמות לאירוע המיוחד : " אני שמח ונרגש על ההיענות הגבוהה והחיובית לאירוע המיוחד. טוב ברחוב צמח כיוזמה לייצר אירוע מותאם במיוחד עבור המושבה, לקהל, לאמנים ולאווירה. השנה האירוע הוגדר ואף הפך בפועל ל"חג שאחרי החגים" חגיגה שמחה, איכותית ומשובחת שיצרה מפגש וחיבורים בין העולמות הרבים והקהלים הרבים במושבה.  אירוע שלא היה יכול להתקיים בשום מקום אחר בארץ, וזו בהחלט גאווה מקומית. "טוב ברחוב" הופך למסורת חשובה בישוב, ואנחנו נמשיך לקיימה, לעבור בין רחובות הישוב בכל שנה ואף להרחיבה בהתאם לצורך. אני מבקש להודות לכל מי שלקח חלק בהפקת האירוע ובארגונו, במחשבה ובפועל בשטח, לכל עובדי המועצה שהיו חלק בלתי נפרד ועבדו עד לשעות הלילה הקטנות כדי שבאמת יהיה לכולנו "טוב ברחוב", זהו פסטיבל של כולם יחד למען כולם, ואני מקווה שאווירה מיוחדת זו תמשיך ללוות אותנו עוד ימים רבים ובאירועים רבים." שואף געש.

בוועדת ההיגוי של הפסטיבל ישבו- גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, חברת המועצה ויו"ר ועדת אירועים, רינה רונן, מנהלת התרבות במתנ"ס, ענת אלקבץ ומנהלת רכש ומכרזים באגף הכספים, זיוה דסקל.

גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר ציין: "פסטיבל "טוב ברחוב" שנערך זו השנה השנייה נחל הצלחה נהדרת ומרגשת.  ההיערכות לפסטיבל הייתה נרחבת ומורכבת, עובדי מועצה מכלל האגפים והמחלקות נרתמו לטובת קיומו של אירוע מוצלח החל מביטחון ופיקוח ואכיפה, שפ"ע, תפעול, הנדסה, נוער ,כספים ועד לחינוך ולרווחה לכולם היה חלק חשוב ואני מבקש להודות לכל אחד ואחת. הצלחת הפסטיבל ואופיו המיוחד התאפשרו הודות לעושר התרבותי והאומנותי הבלתי רגיל , והודות לתושבים ולקהל הרב שהגיע, ללא ספק אירוע שהוא גאווה מקומית, אחד יחיד ומיוחד."

רינה רונן , חברת המועצה יו"ר ועדת אירועים, חברת וועדת ההיגוי של הפסטיבל מספרת: "השמחה הרבה הורגשה בכל פינה ברחוב. הקהל הגיע ונהנה ממגוון ההופעות והתכנים. נראה היה שישנו צמא לאירועים מסוג זה והפסטיבל הותאם באופן מיטבי לתושבים ולציבור המבקרים. גם אנחנו שמחים באירוע ואחריו- שמחים על ההיענות הגבוהה, על השתתפותם החשובה של בני הנוער כמופיעים וכקהל, על המופעים האיכותיים והאמנות המצוינת בישוב. יום אחד בשנה פרדס חנה כרכור יצאה לרחוב, אנשים התערבבו, נפגשו, שכחו את הדאגות ושמחו יחד ברחוב, וזה בהחלט מרגש. השקענו מחשבה רבה בפסטיבל, משאבים רבים, ונשמח להמשיך ולערוך כמה שיותר אירועים כאלו עבור התושבים. חשוב לי להודות לכל עובדי המועצה על המאמץ הרב, על המסירות ועל שיתוף הפעולה שהיו חלק בלתי נפרד מהצלחת הערב. "

מחמאות רבות  גרף, אייל כגן, המפיק והמנהל האמנותי של הפסטיבל וצוות ההפקה המקצועי שמלווה אותו כבר שנים. טביעת האצבע של המנהל האומנותי הנמרץ הורגשה בכל חלקיו והיבטיו של האירוע. כגן קצת לאחר האירוע ולאחר ירידת המתח ציין בסיפוק : ״ היה טוב ברחוב. היה נהדר ברחוב. היה קסם ברחוב. פסטיבל טוב ברחוב הולך ומשתרש. מי שהגיע למרכז היישוב ביום חמישי האחרון  חווה אמנות ותרבות  אלטרנטיבית מצד אחד, לצד תחושת קהילה וחיבור אמיתיים. זו המהות של פסטיבל מקומי שעוד ילך ויגדל. הרחוב מאפשר הסתכלות אחרת ואני תקווה שזה יקרה כל ימות השנה ולא רק בפסטיבל שהפך להיות החג המקומי של פרדס חנה כרכור״

כגן ביקש להוסיף תודה אישית עמוקה לצוות ההפקה :"עבורי הצוות הוא משפחה, ובלעדיו ללא ספק כל הקסם הזה לא היה קורה. לטליה פלוגי, מפיקה בפועל, גילי בר שי, אחראית מיתוג ועיצוב גרפי, עומר קדמי, מנהל לוגיסטי, אודליה רצבי, מנהלת מוסיקלית למיקה יסוד, מנהלת המדיה הדיגיטלית לענבל דקל גודלברג, אחראית ארט רחוב לעינת גראור, אחראית שוק אמנים."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.