קשרי תפילין – חוויה מקומית מיוחדת

0

מרכז קשרי תפילין פועל בישוב טל מנשה והוקם לפני מספר שנים ע"י הרב מנחם גולדברג העוסק בעבודת הסת"ם ואיש חינוך. לצידו עובדת בעסק אשתו עידית ויחד הם מביאים בשורה חדשה – חווית התפילין עליה נרחיב בהמשך.

בקשרי תפילין יוצרים תפילין מהודרות וכותבים את הפרשיות, התפילין בהכשרת רבנים וגאונים. כאשר רוכשים תפילין בקשרי תפילין מדובר על קנייה בראש שקט, יצירת תפילין במיוחד עבור המזמין ואף שיחה עם סופר הסת"ם טרם תחילת העבודה.

מדוע חשוב לבדוק ולהכיר לפני הרכישה?   מסתבר שתחום תשמישי הקדושה פרוץ ומספק לעיתים הפתעות לא נעימות כמו רכישת של תפילין פסולות.

12095100_958905344171458_1373315845165548290_o קשרי תפילין - חוויה מקומית מיוחדת
בחווית התפילין תוכלו לראות מקרוב את הפרשיות ואף לתרגל כתיבה עם הילדים בעט נוצה. צילום: קשרי תפילין

כתיבת סת"ם היא עבודה מסורתית בת אלפי שנים וחייבת להעשות בדקדוק רב, עם השנים שולבה גם הטכנולגייה והיא מאפשרת בדיקת הכתיבה וכשרות ע"י תוכנת מחשב.

בשנים האחרונות מספרים מנחם ועידית כי הם זוכים לפניות רבות ואף רכישות מהציבור המסורתי ואף החילוני המבקש להינות מרגע קבלת התפילין – בר המצווה. חווית התפילין הייחודית מתקיימת במרכז בטל מנשה אך גם מתקיימת ברחבי הארץ לקבוצות, בבתי הספר ועוד.

אז מהי חווית התפילין הכל כך מיוחדת במרכז? הרב מנחם גולדברג ראש המכון חינך בישיבות שנים רבות. במשך הזמן למד  לכתוב,מתוך שאיפה לכתוב תפילין לילדיו בבוא העת.

לאחר מספר שנים הפכה כתיבת הסת"ם לעיסוקו העיקרי. כאשר בנו הבכור הגיע לגיל מצוות, הר' מנחם כתב לו את פרשיות התפילין.

12356887_977267985668527_9166306296567901865_o קשרי תפילין - חוויה מקומית מיוחדת

הבן עקב אחרי הכתיבה, התרגש, וניכרת הייתה ההשפעה עליו, לכן חיפש הרב מנחם מקום בו יוכל הבן לחוות גם את הכנסת הפרשיות לבתים, וסגירתם. כאשר התאפשר לבן, רק לצפות בהכנסת הפרשיות לבתים, ובעקבות האכזבה שחשו, החליט הרב מנחם ללמוד ולעשות זאת בעצמו.

את הכנסת הפרשיות הראשונה עשה הר' מנחם עם בנו השני, וראה את הרצון להיות שותף במצווה ממש. בהמשך הציע לרוכשי התפילין את החוויה, והתגובות הנלהבות גרמו לו לאפשר לכל אחד ואחד לזכות בשותפות בעשיית התפילין שלו.

כך מצא את עצמו הר' מנחם משלב את שתי אהבותיו – אהבת החינוך, ואהבת הסת"ם.

הורים לילדי בר מצווה המתעניינים בחוויה מוזמנים להיכנס לאתר קשרי תפילין http://www.htefillin.com

באתר תמצאו מידע ומדריכים להורדה מטיפים לרכישת תפילין ועד מדריך הערכות לטקס בר המצווה.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.