רובוט התקבל לעבודה במשרד פרסום מבלי שהמעסיקים ידעו שמדובר במכונה

0

תיק עבודות המכיל לוגואים מעוצבים שנוצרו על ידי רובוט ללא מגע יד אדם, נשלח למשרד פרסום בליווי בקשה להתקבל למשרת גרפיקאי על בסיס איכות העבודה. בתשובה למייל הגרפיקאי המוכשר נקרא להגיע למשרדי החברה לטובת העסקתו מבלי שאלו ידעו שמדובר ברובוט ולא באדם. 

ייצור הלוגואים נעשה בטכנולוגיה של חברת טיילור ברנדס (Tailor Brands) ששלחה את תיק העבודות למשרד הפרסום PRPL. הטכנולוגיה שפותחה בישראל מסוגל "לחשוב" בצורה יצירתית, למתג ולהפיק חומר פרסומי. מטרת הניסוי הייתה לבצע ביקורת של איכות העבודה בתוך ענף הפרסום. לכן נבחר משרד פרסום באופן אקראי ונשלח אליו תיק עבודות כדי לברר אם העוסקים בענף מתרשמים לטובה מתוצרי הרובוט ואם הם מבחינים שהעבודות אינן מעשה יד אדם.

לדברי יהלי סער, מנכ״ל טיילור ברנדס: "כדי להכניס יצירתיות אנושית לאלגוריתם דיגיטלי לימדנו את הרובוט את יסודות המיתוג, כיצד להגדיר את תחום הפעילות ואופי המותג. המערכת פועלת ללא תבניות קבועות מראש, אלא בעזרת יכולות למידת מכונה המאפשרת למערכת לקבל השראה מעיצובים של משתמשים במערכת וליישם אותה אצל משתמשים חדשים."

לדברי יואב מאור ממשרד הפרסום PRPL : "מאוד התרשמתי לראות שתוכנת מחשב מצליחה לייצר לוגו ברמה שגרפיקאי שלמד שנים את התחום יכול לייצר. זה מקסים ומרגיע לדעת שכל בעל עסק קטן יכול ליצור לוגו שלא מבייש אותו. מצד שני זה מטריד לחשוב שיום אחד אולי ולא יהיה צורך גם בגרפיקאים, תחום שעד כה היינו בטוחים שהוא מצריך את המוח האנושי והנה מסתבר שגם זה לא בהכרח."

טיילור ברנדס גייסה 5 מיליון דולר ומחזיקה במשרדים בתל אביב וניו יורק. החברה הוקמה בשנת 2014 על ידי יהלי סער מנכ"ל החברה, נדב שץ סמנכ"ל הטכנולוגיות, ותום להט סמנכ"ל המוצר.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.