רובע ענק מתוכנן באור עקיבא

0

החברה לפיתוח קיסריה מקדמת בניית 3,500 יחידות דיור – בתים צמודי קרקע ובנייה רוויה בבנייני מגורים בגובה של 6, 8, 9 ו-31 קומות, על אדמות קרן רוטשילד שממזרח לקיסריה, בשטחה המוניציפלי של אור עקיבא. החברה לפיתוח קיסריה, הזרוע הביצועית של קרן רוטשילד, הגישה יחד עם עיריית אור עקיבא תב"ע ייחודית להפקדה בתנאים, בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

unnamed32-300x169 רובע ענק מתוכנן באור עקיבא
הדמיית רובע "אור ים", גורדון אדריכלים ומתכנני ערים
הרובע החדש באור עקיבא שיקרא "אור ים" תוכנן ע"פ סטנדרטים גבוהים ביותר של איכות בנייה ואיכות סביבה. חטיבת הקרקע בשטח של כ-1,030 דונם נתרמה ע"י הברון אדמונד דה רוטשילד לקרן רוטשילד קיסריה שפירותיה מושקעים בפיתוח ההשכלה הגבוהה בישראל.

בפרויקט הענק יושם דגש על איכות חיים המשלבת את האורבני עם האקולוגי תוך הקפדה על מוסדות חינוך ושטחים פתוחים לגיבוש קהילה אטרקטיבית למשפחות צעירות שיגיעו מהמרכז, מהצפון וכמובן ממושבות האזור. התוכנית שתכלול גם פתרונות לדיור בר השגה, מקודמת תוך שיתוף פעולה עם ראש העיר אור עקיבא, יעקב אדרי, הממונה על המחוז במשרד הפנים ואנשי המקצוע בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

כדי לעמוד בציפיות הגבוהות של הרוכשים הפוטנציאליים בכל הנוגע לחינוך, הגיעה החפ"ק להבנות עם עיריית אור עקיבא על הקמתם של מוסדות חינוך רבים בתוך תחומי הרובע החדש שיכללו: מעונות יום וגני ילדים, שלושה בתי ספר יסודיים ושני בתי ספר תיכוניים.

מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה (חפ"ק), מיכאל כרסנטי: "אנו מקדמים את התב"ע בזמן שיא של פחות משנתיים בעבודת תכנון מדוקדקת. כל פארק וציר בתוכנית נבחן בקפידה תוך יישום לקחים שנלמדו מתכנון ערים אחרות ובכל ההיבטים: בנייה ירוקה אמיתית עם פיתוח נופי, שימור אנרגיה, בידוד, תאורה טבעית ושימור וחסכון במשאבי מים וקרקע. לא חסכנו גם במבנים ובשטחים פתוחים לתרבות ופנאי, תשתיות, איכות סביבה ובטיחות בתעבורה. מוסדות החינוך והשטחים הפתוחים יקושרו ברשת שבילים לרוכבי אופניים, הולכי רגל ורצים, עם נגישות בטוחה גם למערכת העירונית, שטחי המסחר והבילוי".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.