פעילות לטיפול במפגע הריח במטמנת "איכות ירוקה"

0

יו"ר איגוד ערים  יעקב אדרי," אנו מבצעים פעילות מיידית במטמנה במזרח חדרה על מנת להפסיק את מפגע הריחות".

IMG-20170115-WA0001-1024x576 פעילות לטיפול במפגע הריח במטמנת "איכות ירוקה"
פעילות לשיפור מפגע הריח במטמנה. צילום: איגוד ערים.

לאחרונה התלוננו תושבי שכונת עין הים על מפגע ריחות קשה העולה ממטמנת "איכות ירוקה" הסמוכה לכביש החוף במזרח חדרה. מדובר במטמנה המיועדת לפסולת יבשה- שאינה אורגנית אשר נסגרה בעבר למשך שנה שלמה על ידי איגוד ערים לשמירת איכות הסביבה שרון כרמל ועיריית חדרה ופתיחתה הושגה לאחר הסכם שקיבל תוקף בבית המשפט.  

בעקבות תלונות התושבים  על הריחות  יזם מנכ"ל האיגוד ניר סהר  סיור מקיף בשטח  בהשתתפות מכלול הגורמים הנוגעים לאיכות הסביבה, בראשות  הצוות המקצועי של האיגוד וכן  נציגי המשרד להגנת הסביבה, נציגי המשטרה הירוקה ונציגי עיריית חדרה.  בסיור נצפו אדים של   גזים וגל ריח האופייני לפסולת תעשייתית, זאת בניגוד להיתר שניתן למטמנה לפסולת יבשה בלבד .

על פי ההשערה הגורמים לכך יכולים להיות או פליטות ריחניות מתהליך  קומפוסט או בערה פנימית בערימות הפסולת.  בסיור הדגישו  נציגי האיגוד כי על היזם להגיש תוכנית לעריכת מיפוי מיידי של  ערמות הפסולת בכדי לזהות את מקור הבעיה ובכך לטפל במפגע הריחות ממנו סובלים התושבים. בעקבות כך הוחלט על ביצוע מיידי של דרישת הצוות המקצועי של האיגוד. יו"ר האיגוד יעקב אדרי," אנו באיגוד מחויבים לשמירה על איכות הסביבה ואיכות חייהם של כל התושבים במרחב.

התלונות על מפגע הריחות הצריכו טיפול מהיר, והצוות המקצועי של האיגוד- מבצע  זאת. אנו כמובן נמשיך לטפל ולעקוב עד להסדרת המפגע ".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.