אתגר "ללא סוכר" בחדרה

אתגר "ללא סוכר" בחדרה

0

״אתגר ללא סוכר״ היא תכנית ייחודית לאימוץ אורח חיים בריא שמסייעת למשתתפים בה ללמוד איך ״חותכים את הסוכר״ מהצלחת. התכנית הינה דיגיטלית ומתקיימת באמצעות האינטרנט והסלולרי – באמצעות אתר אינטרנט ייעודי וקבוצת פייסבוק סגורה לליווי און ליין.

את התכנית בנו נועה אברהם – דיאטנית קלינית בעלת ניסיון רב שנים ורוני זינגר – עיתונאית טרום סוכרתית, ו״גמולה״ מסוכר מזה כמה שנים. השתיים הגיעו עימה לעמותת פנאי העיר חדרה, שהתלהבה מאוד לקחת חלק בפרויקט, ולאחר שראש העיר, צביקה גנדלמן, שמע על התכנית ומאוד אהב, הוא קבע כי היא תהיה חלק ממיזם עירוני בשיתוף כל תושבי העיר. זו למעשה הפעם הראשונה שבה עיר שלמה לוקחת חלק בפרויקט מהסוג הזה.

איך זה עובד?

התכנית כולה מתבצעת דרך האינטרנט. כך בלי להיות כבולים לשעה ויום, מקבלים המשתתפים את הליווי הצמוד ביותר שאפשר לבקש במגוון דרכים:

המשתתפים מקבלים ערכה של ארגז כלים להתמודדות באתגר. בטרם תחילת התכנית נשלחות הוראות כיצד יש להכין את המזווה, מה לקנות מראש, נשלח חומר מקצועי לקריאה וכמובן, נשלח רעיון לתפריט מומלץ-ללא-סוכר.

רשימת קניות מומלצת ותפריטים, בשרי, צמחוני וטבעוני, יסופקו מדי שבוע.

בתחילת התכנית, נשלחים למשתתפים ״טופסי מדידה״. האתגר נועד קודם כל כדי לאמץ תזונה בריאה, אבל אנחנו יודעות שרבים היו מעוניינים להוריד ממשקלם. לכן, מי שירצה, יוכל למלא את הטפסים ולבחון את עצמו אחת לשבוע. אנחנו מבטיחות שהירידה בהיקפים תורגש.

קבוצת פייסבוק סגורה וייעודית נפתחת עבור המשתתפים. בקבוצה מקבלים המשתתפים את האפשרות להתייעץ, להעלות תמונות של הארוחות, לקבל הכוונה וטיפים ולהיעזר ברגעים של קושי ומשבר. המענה ניתן מסביב לשעות ובאופן אינטנסיבי על ידי דיאטנית. כך, גם כאשר המשתתף מבקר במסעדה ואינו יודע מה ״נכון״ להזמין מהתפריט, יש לו עם מי להתייעץ.

מדי יום יעלה טיפ / מאמר / מתכון בנושא. התכנית כוללת חומר מקצועי כמאמרים שנשלחים אחת לשבוע וסרטוני וידאו המסבירים מדוע יש לצמצם את צריכת הסוכר שלנו )ועד כמה אנחנו צורכים אותו, בלי לדעת(.

לטובת הפרויקט החל מסוף השבוע הקרוב יועלה פרסום עירוני נרחב בכל רחבי העיר חדרה, בו ייחשפו התושבים לפרויקט ויתבקשו להירשם. אגב, לטובת הפרויקט תושבי העיר יזכו להנחה משמעותית. במקום 349 ₪ לאדם, משפחה שלמה תוכל להירשם בעלות של 279 ₪ בלבד!

הרישום והפרטים ייעשו דרך אתר האינטרנט של פנאי העיר חדרה ושל עיריית חדרה, והתושבים ייהנו גם מדף פייסבוק ייעודי שילווה אותם לאורך הפרויקט. כמובן שבפרויקט יקחו חלק ראשי העיר, שיספרו לאורך כל 30 הימים על החוויה האישית שלהם מהאתגר.

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן: "מדובר בנושא חשוב מאוד לשמור על בריאות התושבים ולכן אני רואה חשיבות רבה בהתגייסות לפרויקט והובלתו על ידי עיריית חדרה ועמותת פנאי העיר, כדי להגיע לכמה שיותר משפחות".

יו"ר עמותת פנאי העיר ומ"מ ראש העיר, טל אליהו: "הסוכר הפך בשנים האחרונות לגורם המסכן המוביל, ואי אפשר להמשיך להתבונן מהצד מבלי לעשות מעשה. הרעיון של אתגר ללא סוכר הוא רעיון נפלא, מעשי, חיוני ובעיקר בריא שהוכיח את עצמו. ואם יש בידינו את הכלים לרתום למיזם את כל תושבי העיר, שמקבלים פה הזדמנות חד פעמית וזולה להפוך את אורח החיים שלהם לבריא, הרי זה מבורך".

מעבר למחיר המיוחד יזכו תושבי חדרה גם להטבה מיוחדת בסופר פארם, שם יציעו  את הבדיקה המצוינת למדד ערכי הסוכר (A1c) במחיר מוזל בלעדי לתושבי חדרה בסך 18 שקלים בלבד. הבדיקה יכולה להתבצע רק בבית המרקחת של סניף חדרה מזרח והצוות שם ערוך ומכיר את הפרויקט .

הבדיקה של סופר פארם היא במסגרת מהלך חדש של הרשת לסייע לאנשים לקבל בבדיקה קלה ופשוט את תמונת המצב הטובה ביותר שניתן, מבחינת ערכי הסוכר שלהם. זוהי בדיקה שלמעשה מודדת את שלושת החודשים האחרונים (ולא רק צום של בוקר). היא מתבצעת בדקירה קטנה והתוצאה ניתנת במקום.

כחלק מההסברה לקראת הפרויקט יערכו נועה אברהם ורוני זינגר 4 הרצאות מקדימות ברחבי העיר: 1/2 במועדון ויצ״ו חדרה; 4/2 במרכז פנאי בית אליעזר; 5/2 בביה״ס תל״י צפרירים ובתאריך 6/2  בספריה העירונית בגבעת אולגה. כל ההרצאות בשעה 20:00.

עלות כל הרצאה 15 ₪ לאדם או 25 ₪ לזוג. בהרצאות יסבירו השתיים איך כבש ״הסם הלבן״ את העולם, איך מאמצים אורח חיים נטול סוכר ומצומצם פחמימות בלי לאבד את שמחת החיים, וכמובן יסבירו בהרחבה על פרויקט חדרה חותכת בסוכר – כל העיר מאמצת אורח חיים בריא.

אלפי אנשים כבר לקחו חלק ב״אתגר ללא סוכר״, רובם דיווחו על שינוי משמעותי באורח החיים שלהם ושל בני משפחותיהם. רובם דיווחו על ירידה במשקל, ואלו שלקחו חלק בתכנית לאור רקע סוכרתי דיווחו על ירידה משמעותית בערכי הסוכר היומיים והחודשיים שלהם.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.