ביטוח רכב חשמלי

0

משנה לשנה, על הכבישים בישראל נוסעים יותר רכבים חשמליים. זוהי מגמה חמה מאוד בשוק הרכב, והיא ממש לא צפויה להיעצר. להיפך, תוך זמן לא ארוך במיוחד, כל הרכבים בארץ צפויים להיות חשמליים, ובכך ניפרד באופן סופי מהמנועים המסורתיים. 

יש לא מעט סיבות לרכוש רכבים כאלה: מחירם יורד כל הזמן, הודות להתפתחות הטכנולוגיה; הם ידידותיים לסביבה (פולטים פחות פחמן, פחות מרעישים) וגם משתלמים – בטווח הארוך, עלויות ההחזקה שלהם נמוכות משמעותית, לעומת רכבים רגילים. 

גם אתם רוצים להצטרף למהפכה? נהדר, אבל רגע לפני שאתם רוכשים רכב חשמלי, כדאי לדעת כיצד מבטחים אותו, ובמה שונה ביטוח רכב כזה מביטוח רכב עם מנוע בעירה.

איזה הבדלים יש בביטוח?

בדיוק כמו כל רכב אחר, גם לרכב חשמלי ניתן לרכוש ביטוח רכב אונליין בקלות, אז אתם ממש לא צריכים לחשוש מתהליך מורכב או ארוך. פוליסת ביטוח לרכב חשמלי זהה כמעט בכל מרכיביה לפוליסה לרכב רגיל, אך בכל זאת חשוב להכיר את ההבדלים ביניהן.

כאשר מבטחים רכב חשמלי, חייבים לקחת בחשבון את המאפיינים הייחודיים שלו, אשר מבדילים אותו מרכבים שנוסעים באמצעות דלק. רכבים חשמליים כוללים מערכות טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות, וחיישנים מתוחכמים, שמעניקים לו תכונות כמו הפחתת זיהום אוויר ומשדרגים את חווית הנהיגה. 

המערכות והחיישנים מייקרים את עלות הביטוח, מכיוון שהם עלולים להפוך גם את התיקונים הפשוטה ביותר לכאורה, לתיקונים מורכבים ויקרים. כמו כן, בתיקון רכבים חשמליים מוכרחים להשתמש בחלפים מקוריים, מה שמוסיף עוד נדבך לעלויות הביטוח.

יש לקחת בחשבון גם את הסוללה: מה קורה אם היא מתרוקנת, לפני שמספיקים להגיע לעמדת הטעינה? ומה לגבי עמדת הטעינה בעצמה? העמדה והציוד הכלול בה עלולים להינזק, או לחילופין לגרום נזק לאחרים (צד ג') בשל תקלות כאלה ואחרות.

כפי שאתם מבינים, ההבדלים לא רבים, אך זה לא אומר שניתן להתעלם מהם. בעלי רכבים חשמליים צריכים להתאים את הביטוח לצרכים שלהם. 

אילו כיסויים והרחבות ניתן לכלול בפוליסה?

כל ביטוח מקיף מורכב מפוליסה בסיסית, אשר מציעה חברת הביטוח, ומכיסויים נוספים שהמבוטחים מבקשים להכליל. כאשר מדובר על רכבים חשמליים, חשוב לדעת איזה כיסויים ניתן להוסיף:

  • כיסוי מפני נזקים לעמדת הטעינה ולסוללה – רכב חשמלי מגיע עם עמדת טעינה ביתית. חשוב להגן על עצמכם ועל הכיס שלכם מפני נזקים לעמדה או לסוללה עצמה, וכן מפני נזקים שעלולים להיגרם לגורמים צד ג'. 
  • שירותי דרך וגרירה – זוהי הרחבה חשובה לכל רכב, אבל יש תרחישים שרלבנטיים רק לרכבים חשמליים, ועליכם להיות מוכנים אליהם. למשל, אם הסוללה מתרוקנת, תצטרכו גרירה עד לעמדת הטעינה הקרובה ביותר.

לסיכום

כעת אתם מכירים את ההבדלים, אז אתם יכולים לרכוש רכב חשמלי ולבטח אותו בצורה מקיפה. אל תשכחו להשוות מחירים, כדי למצוא את הפוליסה הטובה ביותר.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.