בית הספר ממלכתי 'שרת' פרדס חנה כרכור נבחר כמצטיין מחוזי

0

פרס החינוך המחוזי מהווה ביטוי להוקרה והערכה על עשייתם הייחודית של מוסדות החינוך בתחומי החינוך. העשייה היום יומית במוסדות החינוך הינה ביטוי לחזון חינוכי לאומי ומחוזי המעמיד את מערכת החינוך כשלב משמעותי בבניית חברה אזרחית איכותית, מעורבת וערכית. 

בית הספר היסודי, ממלכתי 'שרת' בפרדס חנה כרכור נבחר כמצטיין מחוז חיפה במשרד החינוך לשנת תשע"ט. בשנה זו נבחרו 19  מוסדות חינוך מצטיינים במחוז. בית הספר נבחר בשל התכניות החינוכית הייחודיות אותן בית הספר מפתח ומטמיע. בתהליך נטלו חלק חברי ועדת השיפוט, בראשותו של רמי בן גרא, יו"ר ועדת הפרס, שבחרו את המצטיינים על פי תבחינים שהועמדו לרשותם בזיקה לחוזר מנכ"ל בנושא פרסי חינוך.

הטקס התקיים במעמד ראשי רשויות במחוז, הסתדרות וארגון המורים, מנהלי אגפי ומחלקות חינוך, ועדי הורים, מנהלים בתי ספר צוותי הוראה וקהילת בית הספר.  את הפרס עבור הצטיינות בית הספר ממלכתי 'שרת' קיבלו בשם בית הספר והישוב- מנהלת בית הספר, רוחי צדקה, ראש המועצה , הגר פרי יגור , מנהלת אגף החינוך במועצה, אילנה זגול ומנהלת מחלקת בתי ספר באגף, שרון שמאי.

ד"ר סער הראל: "אני גאה בבתי הספר שזכו בפרס, מוסדות החינוך הללו מאופיינים בחדשנות, בהישגיות יזמות ויצירתיות. כמו כן בתי הספר פועלים לצמצום פערים ולמניעת נשירה של תלמידים תוך מתן דגש על אווירה חינוכית איכותית השׂמה דגש על אקלים מיטבי על כבוד הדדי ועל דרך ארץ. משרד החינוך העלה על נס את נושא המעורבות החברתית והתרומה לקהילה ואני רואה לנכון לשבח את בתי הספר אשר מצטיינים בחינוך לערכים, למורשת, לסובלנות ולדו קיום ובהדגשת חשיבותה של המעורבות בחיי הקהילה ובקירוב הקהילה במעשׂה החינוכי. המוסדות המצטיינים מהווים מגדלור מחוזי, ובטוחני שיהוו מוקד השראה למוסדות נוספים במחוז ובארץ כולה הן בחתירה למצוינות והן בחשיבה ובעשייה פורצת דרך. עוד הוסיף מנהל המחוז את מלוא הערכה לפיקוח ולרשויות המקומיות על שותפות בקידום מוסדות חינוך הללו". 

ראש מועצת פרדס חנה כרכור ויו"ר ועדת החינוך, הגר פרי יגור, מסרה לאחר הטקס: " אנו גאים בבית הספר על הפעילות והערכים בגינם זכה בפרס ובהצטיינות. ברכות למנהלת רוחי צדקה, לצוות החינוכי לתלמידים ולהורים. הפרס ניתן לבית הספר הודות להשקעה ניכרת ולתפיסה חינוכית הרואה בכל תלמיד  ותלמידה עולם ומלואו, מציבה את צרכי הפרט בראש סדר העדיפויות ואשר שואפת למצוינות של הצוות ושל התלמידים. תהליך ההתמודדות על הפרס חשוב אף יותר מהפרס עצמו, הוא כרוך בהצבת יעדים ובשיפור מתמיד של תהליכי הלמידה כדי להביא להישגים ולהצלחות ברף הגבוה ביותר שאפשר. אני רוצה להודות למנהל המחוז, ד"ר סער הראל למפקחי משרד החינוך ולצוות המקצועי על השותפות הפורה ועל ההכרה בבית הספר כמוביל ופורץ דרך, וכן למנהלת אגף החינוך, אילנה זגול, ולצוות האגף על עבודתם החשובה. זכיית מוסד חינוכי משקפת פעילותה של מערכת שלמה החותרת להעניק את החינוך הטוב ביותר. כולכם יחד מהווים מערכת אחת וחלק בלתי נפרד מהדרך החינוכית ומהצלחותיה "

מנהלת אגף החינוך, אילנה זגול: " ברכות חמות וגאווה לכולנו על זכייתו של ביה"ס 'שרת', בהנהגתה של רוחי צדקה, בפרס חינוך מחוזי. הפרס התקבל בזכות עשייה פדגוגית פורצת דרך, אימוץ גישות אחרות בטיפול בפרט, חתירה מתמדת למצוינות והתגייסות הצוות למסע המאתגר הזה, מתוך אמונה שזוהי הדרך. הערכה רבה ותודה לכל השותפים לעשייה הבית ספרית על עבודה מקצועית ומסורה. מוקירה ומחזקת את ידי הצוות להמשך הדרך.

מנהלת בית הספר, 'שרת', רוחי צדקה:" אני גאה מאוד על פרס החינוך בו זכה בית ספר 'שרת'. זוהי הכרה והוקרה על עשייה חינוכית מסורה, מקצועית ומשמעותית של צוות שלם שעושה עבודתו עם התלמידים יום יום באהבה רבה, באמונה ובמסירות. צוות הנמצא כל העת בהתבוננות ובניסיון לשיפור מתמיד, הפועל ביצירתיות ובחשיבה מתמדת מה ניתן לעשות טוב יותר עבור התלמידים ובית הספר, המסוגל לצמוח ממשברים ולא לוותר, לשאוף קדימה, לחתור למצוינות ולהתמיד. אני מודה לכל הצוות החינוכי של בית הספר ולכל השותפים שלנו בעשייה החינוכית- פיקוח, רשות, הורים וכמובן, תלמידינו היקרים. נמשיך לעשות ולשאוף קדימה."

בהודעת משרד החינוך צוין כי:" אחד היעדים של מחוז חיפה הוא קידום מצוינות, יזמות וחדשנות חינוכית, המחוז מוביל את מערכת החינוך ובתי הספר לעבודה המחויבת ליעדים ולתוצאות. העשייה היום יומית במוסדות החינוך הינה ביטוי לחזון חינוכי לאומי ומחוזי המעמיד את מערכת החינוך כשלב משמעותי בבניית חברה אזרחית איכותית, מעורבת, וערכית. תפישה זו של מעורבות ואחריות חברתית הינה פועל יוצא של השקעה חינוכית רבת שנים בכל שלבי הרצף החינוכי, בגן הילדים, בבית הספר היסודי, ובביה"ס העל יסודי. וכן הינה תוצאה של שילוב ושיתופי פעולה בין מערכת החינוך הפורמאלית ומערכת החינוך הבלתי פורמאלית, וכן שותפות בין המנהיגות החינוכית במחוז ובבתי הספר יחד עם המנהיגות ברשות המקומית והנהגת  ההורים. שיתופי פעולה אלה, ובניית רצפים חינוכיים הם הבסיס להשגת היעדים והמטרות החינוכיות, והם שהופכים את העשייה החינוכית ממיטבית למצטיינת.

השנה בחרנו להעלות על נס את פועלם של מוסדות החינוך המצטיינים במחוז. רשימת המוסדות המצטיינים כוללת זה לצד זה גני ילדים עם בתי ספר יסודיים ועל יסודיים. וכן חינוך פורמאלי לצד חינוך בלתי פורמאלי. כל המצטיינים מהווים דוגמא ומופת במנהיגותם ובמחויבות האישית והמערכתית להובלת מערכת החינוך הציבורית לאיכויות, להצטיינות ולפריצות דרך. המוסדות המצטיינים מהווים מגדלור מחוזי. "

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.