מסטאלין ועד בנימינה- 90 לשכונת יעקב

0

כ- 700 איש הגיעו השבוע לחגיגה שכונתית שבה ציינו 90 שנה לעלייתם של יהודי גרוזיה והתיישבותם בשכונת יעקב בבנימינה בשנת 1929. סיפורם הנפלא של תושבי שכונת יעקב הינו סיפור הציונות החלוצית במיטבה, יהודים ממוצא גרוזיני שאליהם הצטרפו משפחות מקהילות שונות שעזבו את ביתם לטובת הגשמת חלום השיבה לארץ.


המועצה המקומית בנימינה- גבעת עדה, איתי ויסברג: "
 את החזרה לשכונת יעקוב לאחר תשעים שנה דוחפים נכדי המתיישבים הראשוניםלקהילה הגאורגית היהודית תרומה גדולה לבניית קהילה מעורבתתומכתיזמית וחמהוהם עשו את זה כאן בבנימינהברכות לשכונת יעקוב בת התשעיםלמייסדיה האמיצים שהגיעו כמעט ללא כללילדיה שקמו בבוקר לקטוף את היסמין ולנכדיה שנושאים את שמה היום בגאון" .


במשך חודשים ארוכים עמלו צאצאי השכונה אספו חומרים ותיעדו את סיפורם של ילדי היסמין, ילדי השכונה. השבוע בהפקה מרשימה ומרגשת של מתנ"ס בנימינה- גבעת עדה ובשיתוף עם המועצה בהובלת בני הדור השני והשלישי בשכונה הועלה על נס סיפור תולדות השכונה השזור בסיפורה הקסום של בנימינה. הערב הנוסטלגי נערך בחורשה שבלב השכונה שמהווה מאז ועד היום את לב השכונה.


גיל חנניה דור שלישי למייסדי השכונה ומיוזמי האירוע: "היתה לי הזכות לראות את כל מייסדי השכונה מגיעים מכל רחבי הארץ עם בני משפחותיהם, מתרגשים מהמפגש, מתרגשים מהטקס וההוקרה ומספרים בגאוה את סיפורה של השכונה"

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.