כנס ארצי ייחודי בהשתתפות מומחים בינ"ל ב"הלל יפה"

0

המרכז הרפואי הלל יפה אירח בשבוע החולף כנס ארצי ייחודי בנושא ביצוע אולטראסאונד צוואר ובלוטת התריס, תחום שהולך ומתבסס בשנים האחרונות בקרב מומחי ראש צוואר ואנדוקרינולוגים. אורחות הכבוד והמרצות המובילות: פרופ' סוזן מנדל- מומחית באנדוקרינולוגיה ורדיולוגיה ונשיאת האיגוד האנדוקריני בארה"ב, וד"ר ג'ין לנגר, ראש חטיבת האולטרסאונד בבית החולים ע"ש פרלמן בפילדלפיה. נכחו: מיטב מומחי אף אוזן גרון, אנדוקרינולוגיה ודימות מכל בתי החולים בארץ.

בשנים האחרונות הולכת ומתגברת המגמה של הנחלת הידע בנושא אולטראסאונד כמיומנות עזר נרכשת ונדרשת עבור מי שבמצע ניתוחים בתחום אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר, וליתר דיוק – בנושא של  אולטראסאונד צוואר ובלוטת התריס.

ד"ר גלית אביאור, רופאה בכירה ביחידה לאף אוזן גרון של המרכז הרפואי הלל יפה ויוזמת הכנס, היא ממובילות העניין בישראל, ותחת שרביטה, ביצע בית החולים כבר מספר סדנאות הדרכה למומחים בשנים האחרונות. הכנס שנערך השבוע, מטרתו זהה לסדנאות: יצירת בסיס לשפה משותפת בשימוש במכשיר האולטרסאונד, כמו גם להדריך רופאי אף- אוזן-גרון ואנדוקרינולוגיה בביצוע אולטראסאונד.

לכנס, הגיעו מומחים ממספר דיספלינות – אף אוזן גרון, אנדוקרינולוגיה ודימות, והוא כלל הרצאות רבות וכן סדנא מעשית.

מי שהובילו את הכנס לצידה של ד"ר אביאור היו שתיים מהמובילות בתחום ברמה העולמית: פרופ' סוזן מנדל- מומחית ברפואת אנדוקרינולוגיה ורדיולוגיה ונשיאת האיגוד האנדוקריני בארה"ב, הנחשבת למובילת דעה בתחום זה כמו גם היותה אחת ממספר מצומצם של מומחים בעולם הכותבים את ההנחיות לטיפול ואבחון של מחלות הקשורות לתירואיד (בלוטת המגן). יחד איתה הגיעה ד"ר ג'ין לנגר, ראש חטיבת האולטרסאונד בבית החולים ע"ש פרלמן בפילדלפיה, שעובדת יחד עם ד"ר מנדל בצמידות מזה שנים רבות.

"מבחינתי הגעתן היא חלום שהתגשם", מציינת ד"ר אביאור בסיפוק, "אולטראסאונד משחק היום תפקיד חשוב מאוד ככלי אבחון לרופאי אף אוזן גרון. יש יותר מאמרים בספרות שמצביעים על היעילות שלו והיתרון הגדול שלו כאשר נעשה על ידי הכירורג שמנתח את בלוטת המגן בעצמו, ובעיני זו מיומנות נדרשת כיום לרופא מנתח בתחום זה. ב"הלל יפה" ישנו שיתוף פעולה נהדר בין היחידה לאף אוזן גרון, היחידה לאנדוקרינולוגיה ויחידת הדימות  בעניין זה, וזה עובד מצוין לטובת מטופלינו".

לדבריה, כמו גם לברכות על הגעתן של שתי המומחיות החשובות להנחיל את הידע למומחים בישראל, הצטרפו פרופ' משנה יצחק ברוורמן, מנהל היחידה לאף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר של "הלל יפה", וכן פרופ' אילנה דואק, יושבת ראש האיגוד לאף אוזן גרון בישראל.

במהלך הכנס הועברו, כאמור, הרצאות על ידי מומחים מתחום אף אוזן גרון, אנדוקרינולוגיה ורדיולוגיה. בסיום חלק זה, הועברה סדנא מעשית בה נטלו חלק כ- 30 מומחים אשר למשך מספר שעות תרגלו את המיומנות המדוברת ולמדו על זיהוי פתולוגיות שונות ואבחונן.

"קיבלנו משובים מדהימים מכל המשתתפים, וגם מאורחות הכבוד שלנו, שהתרשמו מהרצון ללמוד ולהתחדש ולשתף פעולה בין המומחים השונים בתחומים השונים – זה לא ברור מאליו ולא פשוט", מסכמת ד"ר אביאור את הכנס, "מבחינתי, זה רק מעיד על מגמה נדרשת, ואני שמחה וגאה שב"הלל יפה" אנחנו ממוביליה".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.