הישוב מצפה אילן הודיע על התרחבות והיערכות לקליטת משפחות חדשות

0

מצפה אילן, הישוב הקהילתי-דתי אשר נמצא במועצה אזורית מנשה מרחיב את שעריו ונערך לקליטת משפחות חדשות. בטקס חגיגי נכחו: דניאל עטר, יו"ר קק"ל, אילן שדה ראש המועצה האזורית מנשה ורונה רמון, הכריז היישוב על הרחבתו ועל האפשרות לקליטת משפחות נוספות בעתיד. הישוב אשר הוקם בשנת 2009 קרוי על שם האסטרונאוט אילן רמון, בהחלטת המתיישבים שרצו לנצור את זכרו. בעתיד אמור לכלול היישוב בסביבות 300-350 משפחות.

בטקס שנערך בנוכחות דניאל עטר, יו"ר קק"ל, אילן שדה, ראש המועצה האזורית מנשה, רונה רמון (אלמנת אילן רמון ז"ל), נציגי תנועת אור,החטיבה להתיישבות, משרד השיכון ונציגות התושבים, הכריזו נציגי היישוב על הרחבת "מצפה אילן" ועל קליטת משפחות חדשות בעתיד. עם הגידול בישוב, מצפה אילן עתיד לכלול 300-350 משפחות.

לדברי דניאל עטר, יו"ר קק"ל: "אני שמח להיות כאן ושלנו בקק"ל יש את ההזדמנות להמשיך רצף של 116 שנות עשייה שבנתה את הארץ בכל פינה. נמשיך להיות שותפים בבניין הארץ. אילן רמון המחיש את היכולת הישראלית לפרוץ את הגבולות המוכרים וכך גם קק"ל, פורצת וקובעת במעשיה את גבולות הארץ וכמו אילן רמון ז"ל נותנת לציונות ביטוי ומימד חדש".

רונה רמון: "מרגש אותי באופן מיוחד לראות את הישוב כאן גדל וצומח. ישנם 18 בתי"ס על שמם של אילן ואסף ומורשתו של אילן מופנית רובה ככולה לחינוך. מורשתו של אסף תהיה פה במצפה אילן והיא לחזק את המקום מתוך שגשוג והגשמה מתוך שמחת יצירה ואהבה וכך נצליח לחנך עוד ילדים שיהיו כאן ב"בית אסף"."

אילן שדה ראש מ.א. מנשה: "מודה לרונה רמון שמלווה ותומכת ומעניקה השראה לדבוק במטרה להקמת הישוב ע"ש אילן רמון ז"ל ובהמשך, להקים את המכינה הצבאית ע"ש אסף רמון ז"ל. שדה הודה לכל השותפים בראשם "יו"ר קק"ל דני עטר על הסיוע הנכבד שהביא את הישוב לכפי שהוא כיום".

לצורך הרחבה ופיתוח היישוב התגייסו מספר גורמים בראשם קק"ל אשר השקיעה מעל 15 מליון היישוב, החטיבה להתיישבות ומשרד הבינוי והשיכון. שיתוף הפעולה בין הגורמים מאפשר את הרחבת מצפה אילן ופיתוח האזור גם לקליטת משפחות נוספות המעוניינות להצטרף לקהילה. נכון להיום מתגוררות ביישוב כ-48 משפחות, ועם אישור התכנית הישוב צפוי לגדול.

היישוב מצפה אילן הוקם בשנת 2005 אך ההיסטוריה שלו החלה קודם לכן. ביוני 2003 הוקמה במקום היאחזות נח"ל, שאוישה בידי גרעיני תנועת הצופים. באפריל 2005 התיישבו במקום כ-44 משפחות מטעם תנועת אור (תנועה להתיישבות בארץ ישראל), במטרה להפכו ליישוב אזרחי. המתיישבים העניקו למקום את השם מצפה אילן, על שמו של האסטרונאוט הישראלי הראשון אילן רמון.  ביישוב קיים מקווה, גנים, מעונות, סניף בני עקיבא, מרכז נוער בית כנסת וקיוסק.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.