התנגדות לתוכנית הנוכחית להקמת תחנת כוח בגז בחדרה

0

עיריית חדרה הביעה התנגדות נחרצת לתוכנית להקים בעיר תחנת כוח מופעלת גז (OPC2) במתכונתה הנוכחית.
בתום ישיבה בה הציג הצוות המקצועי לראש העיריה את המשמעויות הסביבתיות, הבריאותיות, התכנוניות והכלכליות של הקמת תחנת כוח מופעלת בגז, הודיע ראש העירייה צביקה גנדלמן כי לאור ההשלכות שהוצגו בפניו, מתנגדת עיריית חדרה להקמת התחנה במתכונתה הנוכחית.

ראש עיריית חדרה אף הנחה את הצוות המקצועי העוסק בניתוח השפעות תחנת הכוח, להשלים את כתיבת ההתנגדויות לתוכנית ולהגישן כנדרש לות"ל (ועדה לתשתיות לאומיות), במסגרת הזמן המוקצית לכך.

דיון זה הינו שיא של תהליך מקצועי וסדור שמתבצע בחודשים האחרונים בהובלת  מחזיק תיק הנדסה רון שגן, ומחזיקת תיק איכות הסביבה חדווה יחזקאלי, ובהשתתפות אגף ההנדסה ואיגוד ערים לאיכות סביבה, לניתוח ובחינת ההשפעות הפוטנציאליות והמשמעויות לטווח ארוך של תחנת הכוח OPC2  על העיר.

עוד השתתפו בפגישה, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, המשנה לראש העיר עו"ד יניב דרי, מהנדס העיר נדב הדר, אדריכלית העיר רונה אורובנו-מזרחי ונציגי הלשכה המשפטית, אשר סקרו במהלך הפגישה את פוטנציאל הפגיעה האפשרי, החל מנושא זיהום האוויר והסכנות הבריאותיות הנלוות לו וכלה במשמעויות התכנוניות ופגיעה אפשרית בפיתוח עתידי של העיר בכלל ותוכנית חד/1800 להרחבת אזור התעשייה בחדרה בפרט.

ראש העירייה צביקה גנדלמן  יוציא מכתב מטעמו ליו"ר הות"ל ומנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, בו יציג את העמדה העירונית, שכאמור מתנגדת לתוכנית במתכונתה הנוכחית.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.