בית הספר "שרת" בפרדס חנה כרכור נבחר כבית ספר מצטיין

0

ראש המועצה, ויו"ר ועדת החינוך, הגר פרי יגור, ציינה בברכתה למנהלת, רוחי צדקה:" החלטת משרד החינוך מעידה כי בית הספר, מוביל  דרך ייחודית, חזון חינוכי, ראיית הפרט, והצטיינות, ערכים אותם בכוונתי לטפח להעמיק ולהרחיב בשנים הבאות. אני מאמינה כי הדרך חשובה אף יותר מהפרס , דרך המחייבת התבוננות ושיפור מתמיד של תהליכי הלמידה בבית הספר."

בית הספר "שרת" בפרדס חנה כרכור הינו אחד מ-  19 מוסדות חינוך אשר נבחרו השנה לקבל את פרס החינוך המחוזי של משרד החינוך לשנת תשע"ט.  בית הספר נבחר בשל התכניות החינוכית הייחודיות אותן בית הספר מפתח ומטמיע.

על פי הודעת משרד החינוך, המדווחת על בתי הספר הזוכים: "בתי הספר הללו נבחרו כמצטיינים לשנה"ל תשע"ט, זאת בשל  תפיסתם החינוכית הפורצת דרך במישורים ערכיים-פדגוגיים-קהילתיים. בתי הספר הללו זוכים להערכה ולמוניטין בקרב הקהילה ויוצרים חיבורים משמעותיים  עם הרשות המקומית ומשרד החינוך התורמים רבות לקידום התלמידים. "

"המצוינות היא אחד הערכים המרכזיים והמובילים במחוז חיפה .מצוינות איננה מצב אלא תהליך. תהליך מתמיד של תביעה עצמית לשיפור, נחישות לחתור להשגת המטרות, מתוך אמונה ביכולת להשיגן.  פרס החינוך המחוזי הוא אות כבוד למוסדות החינוך השוזרים עשייה חינוכית עם איכות ומצוינות, יום יום ושעה שעה , הלכה למעשה ובשטח."

"בשנה זו התקבלו המלצות רבות, ורבים הם מוסדות החינוך הראויים להערכה על עשייה חינוכית וערכית רבת שנים. בחירת מוסדות החינוך המצטיינים נעשתה תוך הפעלת מכלול הערכה מקצועי." כך נמסר ממשרד החינוך.

מנהל המחוז, ד"ר סער הראל: ״מחוז חיפה חרת על דגלו את קידום המצוינות, יזמות וחדשנות חינוכית. מוסדות החינוך שנבחרו גם השנה מאופיינים בהישגיות, חדשנות, יזמות ויצירתיות. כמו כן בתי הספר פועלים לצמצום פערים ולמניעת נשירה של תלמידים תוך מתן דגש על אווירה חינוכית איכותית השׂמה דגש על אקלים מיטבי על כבוד הדדי ועל דרך ארץ.

לדברי מנהל המחוז: "המוסדות המצטיינים מהווים מגדלור מחוזי, ובטוחני שיהוו מוקד השראה למוסדות נוספים במחוז ובארץ כולה הן בחתירה למצוינות והן בחשיבה ובעשייה פורצת דרך. עוד מוסיפה מנהל המחוז את מלוא הערכתו  למנהלי מוסדות החינוך, לצוותי החינוך והמנהל, למפקחי מוסדות החינוך בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי והרשויות המקומיות על הובלה והעבודה החינוכית המשותפת בקידום מוסדות חינוך הללו".

ראש מועצת פרדס חנה כרכור ויו"ר ועדת החינוך, הגר פרי יגור, שלחה ברכתה למנהלת בית הספר, רוחי צדקה,  ומסרה: " החלטת משרד החינוך מעידה כי בית הספר מוביל  דרך ייחודית, חזון חינוכי, ראיית הפרט, והצטיינות, ערכים אותם בכוונתי  לטפח להעמיק ולהרחיב בשנים הבאות. אני מאמינה כי הדרך חשובה אף יותר מהפרס , דרך המחייבת התבוננות ושיפור מתמיד של תהליכי הלמידה בבית הספר. התגייסותם של הצוות החינוכי והתלמידים למען היעדים החינוכיים לאורך השנה, ובפרט במסגרת תהליך זה, מעוררת השראה ומציבה רף גבוה ."

עוד ציינה בדבריה, ראש  המועצה: "ההערכה והמוניטין", כפי שהגדיר במכתבו מנהל המחוז ד"ר סער הראל, מעידים כי שמו של בית הספר הולך לפניו וכי הוא הפך למודל חינוכי אזורי ולהיותו נטוע בקהילה המקומית. ""מסרי ברכותי לצוות החינוכי ולתלמידים היקרים, כולכם יחד מהווים מערכת אחת וחלק בלתי נפרד מהדרך החינוכית ומהצלחותיה. " ברכה פרי יגור.

ראש המועצה : "אני מודה למנהל המחוז ולמפקחי משרד החינוך על השותפות החינוכית הפורה והאיכותית למען תלמידי הישוב."

מנהלת אגף החינוך במועצה, אילנה זגול, מסרה: " ברכות חמות וגאווה גדולה לכולנו, על זכייתו של בית הספר "שרת" בהנהגתך בפרס החינוך המחוזי. הפרס התקבל בזכות- חתירה מתמדת של בית הספר למצוינות, עשייה ערכית ולימודית פורצת דרך, אימוץ גישות 'אחרות', מאתגרות בטיפול בפרט, התגייסות הצוות, השותף המרכזי, למסע המורכב הזה מתוך אמונה שזוהי הדרך .מוקירה ומחזקת ידיכם להמשך הדרך."

בתהליך נטלו חלק חברי ועדת השיפוט, בראשותו של רמי בן גרא, יו"ר ועדת הפרס, שבחרו את המצטיינים על פי תבחינים שהועמדו לרשותם בזיקה לחוזר מנכ"ל בנושא פרסי חינוך. בעקבות ההמלצות שהתקבלו למחוז ביקרו חברי הועדה במוסדות החינוך, צפו וראיינו, ובתום התהליך התקבלו ההחלטות. מוסדות החינוך שנבחרו לקבל את פרס החינוך המחוזי הוכיחו בין היתר תהליך מתמיד של דבקות במטרה ואמונה בדרך החינוך ועל כן הם משמשים דוגמא ומופת במחוז.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.