משקיעים בהתחדשות שכונות מערב פרדס חנה כרכור

0

ביום שני 5.3.18 קיים ראש המועצה, עו"ד, ד"ר אלדד בר כוכבא, פגישה עם נציגי משרד השיכון, מחוז חיפה, האגף לשיקום שכונות בנושא קידום התחדשות עירונית בישוב.

עוד השתתפו בפגישה- גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, מהנדס המועצה, אדריכל אריה רפפורט, מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה, תמי בר ששת.

ראש המועצה הדגיש בפגישה את חשיבות ההשקעה בשכונות המערביות הוותיקות בפרדס חנה כרכור בדגש על התחדשות עירונית.

בתום הפגישה הוחלט על השקעה בת כ-5.760 מיליון ₪ שייועדו לשיפוץ כולל של 6 מבנים בדרך למרחב. המבנים המיועדים לשיפוץ הם כ-144 יחידות דיור, בלוקים-537, 536,535,534,533,531.

השיפוץ  ימומן על ידי משרד השיכון, האגף לשיקום שכונות ויבוצע על ידי האגודה לתרבות הדיור שתוציא מכרזי ביצוע . על פי לוחות הזמנים בתום תכנון והיערכות לאורך כשנה העבודות בשטח יצאו לדרך.

בנוסף, ראש המועצה נפגש בשבוע האחרון עם שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט במסגרת כנס ראשי רשויות ביוקנעם. ראש המועצה ציין בפני השר את מצב הבניינים והתשתיות של השכונות הוותיקות ביישוב  והדגיש את הצורך בסיוע תקציבי נוסף בשנה הבאה במסגרת סיוע משרד השיכון לשכונות וותיקות. בנוסף העלה ראש המועצה את הצורך בתקציב לשיפור ולפיתוח תשתיות בשכונות אלו. בהמשך לכך מקדם ראש הרשות מועד לסיור בישוב לשר ולצוותו המקצועי.

ראש המועצה, אלדד בר כוכבא מסביר: " אחד היעדים המרכזיים עבורי כרגע הוא חידוש השכונות הוותיקות בישוב. באזור מערב המושבה ישנן מספר שכונות העונות לטעמנו לקריטריונים הנדרשים להתחדשות עירונית ואני רוצה להשקיע בשכונות אלו במערב הישוב. "

לדברי בר כוכבא: "במקביל לפרויקט זה, אנו מסייעים מקצועית לתושבים באזורים נוספים לקדם פינוי-בינוי בהם דיירי רחוב יחזקאל. מחלקת התחדשות עירונית יחד עם המדור לעבודה קהילתית באגף לשירותי רווחה וקהילה עובדים במרץ בשטח כדי לעודד דיירים בשכונות הוותיקות לפעול בעניינם ולשפר את איכות חייהם אם באמצעות פרויקטים עצמאיים או באמצעות סיוע ממשלתי. אפיק נוסף הוא סיוע מקצועי להקמת וועדי בתים בחלק מהמבנים. הקמת וועד הכרחית כדי לקדם נושאים משותפים של הדיירים הן מבחינת תשתיות והן קהילתית וחברתית. אני מזמין את כל מי שמעוניין  לפנות באופן ישיר לאחראי התחדשות עירונית במועצה לקבלת מידע והדרכה בנושא זה."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.