מסע מרתק וחווייתי בעקבות מייסדי העיר במוזיאון החאן בחדרה

0

מחפשים מה לעשות עם הילדים בקיץ? כחלק מפעילויות הקיץ של מוזיאון החאן,  תתקיים במקום פעילות אטרקטיבית, מהנה וחינוכית לכל המשפחה, שתימשך לאורך חופשת הקיץ. 'המסע אל הלא נודע' מציע לכם לצאת לסיור מומחז וייחודי בין שרידי החאן ההיסטורי אשר שימש כמקום המגורים של ראשוני המתיישבים, חדרי בריחה וכתבי חידה. 

יוצאים להרפתקה ייחודית, מוצאים רמזים, פותרים חידות, מפענחים צופנים ועל הדרך, לומדים על עברה המפואר של העיר ועל ההתיישבות החלוצית בארץ ישראל לפני הקמת המדינה ואחריה.

מוזיאון החאן הוא מוזיאון יישובי לתולדות חדרה והסביבה, וידוע כאחד המוזיאונים הנחשבים והמוערכים לתולדות הקמת היישוב, כמוזיאון הראשון מבין המוזיאונים היישוביים שהוקמו בארץ. הוא שוכן באתר הלאומי הח'אן של חדרה, במרכז ההיסטורי של העיר. במוזיאון מוצגים מסמכים היסטוריים, אביזרים ותמונות ומרוכזים בו עדויות וסיפורים שתועדו בכתב ובעל פה על ידי מתנדבים וצוות המוזיאון. בפעילות החינוכית והתרבותית של "החאן", לוקחים חלק עשרות אלפי מבוגרים, ילדים, בני נוער, חיילים ותיירים מדי שנה.

מוזיאון "החאן" הינו מוזיאון מוכר המנוהל על ידי העמותה המקומית שייסדה אותו בשנת 1979. עיריית חדרה מסייעת למוזיאון לאורך כל השנים, ומאפשרת לעמותה לפעול באורח עצמאי. המוזיאון נפתח לציבור ב- 1982, מאז הוא עבר שינויים רבים בתחומי שימור, תצוגה, ארכיון וחינוך. המוזיאון נעזר בפעילותו בתחומי, ארכיון וטיפול באוספים על ידי מתנדבים מקומיים ומהווה מופת לשיתוף הקהילה במוזיאון ההיסטורי שלה.

הפעילות תתקיים במהלך יולי אוגוסט, בימים א'- ה' בהרשמה מראש

לפרטים נוספים ולהרשמה התקשרו למוזיאון החאן: 04-6324562, 04-6322330

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.