לקראת פתיחת שנת הלימודים בחדרה

0

 

אגף החינוך של עיריית חדרה נערך לפתוח את שנת הלימודים תשפ"א ביום שלישי ה-1 בספטמבר.

במסגרת ההיערכות לפתיחת שנת לימודים בצל מגבלות הקורונה, פיתחה העירייה מודל ייחודי לחינוך ולמידה במרחב העירוני, הצפוי לאפשר צמצום למידה מרחוק גם לכיתות ה' עד י"ב, לטובת למידה במרחבים קהילתיים וציבוריים. 

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, הממונה על תיק החינוך, הסביר כי המודל הייחודי התגבש לאחר בחינה מעמיקה של צרכים והעדפות, של הורים, צוותי חינוך ותלמידים, שהביעו רצון ללמידה חוץ-ביתית. במסגרת זו, ועל מנת להימנע מצפיפות בכיתות, הופכת העירייה את כל העיר למתחם למידה אחד גדול, כולל מרכזי פנאי, החווה החקלאית, פארקים, חוף הים, מוזיאונים ומרחבים קהילתיים וציבוריים אחרים ברחבי העיר, בהם תוכל להתקיים למידה משמעותית בקבוצות של עד 18 תלמידים.

ומספר נתונים כללים. בשנת הלימודים תשפ"א חל גידול משמעותי של יותר מ-700 תלמידים לעומת השנה הקודמת. בסך הכל צפויים 23,050 תלמידים (לעומת 22,303 תלמידים אשתקד) להתחיל את לימודיהם בגני הילדים ובבתי הספר בחדרה, מתוכם 5,370 ילדי גנים; 10,025 תלמידים בבתי הספר היסודיים; 3,525 תלמידי חטיבות הביניים, ו-3,980 תלמידי תיכון. רוב תלמידי החינוך המיוחד משולבים במוסדות החינוך העירוניים, גני הילדים, בתי ספר היסודיים, חטיבות הביניים וחטיבות עליונות, מתוכם 150 תלמידים לומדים ב-3 בתי ספר שהינם מסגרות ייחודיות של החינוך המיוחד. 

1,618 ילדים בני 3 נרשמו לגני העירייה ויחלו את דרכם במערכת החינוך העירונית; 1,615 תלמידים עולים לכיתה א', ולעומתם 1,286 עולים לכיתה י"ב ויסיימו השנה את דרכם בבתי הספר.

בחדרה יפעלו השנה 189 גני ילדים, 30 בתי ספר יסודיים, 8 חטיבות ביניים, ו-17  תיכונים, ו-3 בתי ספר לחינוך מיוחד. 

לקראת שנת הלימודים סיים מחזור נוסף של סייעות קורס הסמכה לסייעות גני ילדים, שהתקיים בשיתוף עיריית חדרה והמכללה האקדמית וינגייט. זהו הקורס ה-5 שמקיימת העירייה במסגרת הדגש המושם על איכות הטיפול וטיב ההון האנושי של אנשי המקצוע הסובבים את הילדים.

בשלושה בתי ספר יקבלו מנהלות חדשות את פני התלמידים בפתיחת שנת הלימודים תשפ"א: הרב שלמה זוננשיין בחטיבת הביניים של ישיבת בני עקיבא חדרה, ליאור לב-רן בבית הספר הדמוקרטי (יסודי) "גבעול", ואלון ירושלמי בבית הספר החדש "המשחק".

בשנת הלימודים תשפ"א יפעל אגף החינוך בראשותו של מנהל האגף שלומי דהן, במסגרת המינהל לחינוך וחברה בראשות ד"ר אסנת ספורטה, הכולל בנוסף גם את האגפים רווחה, אתו"ס (אירועים תרבות וספורט) נוצ"צ (נוער צבא צעירים), ובכך מתכלל את כל השירותים והמענים לילדי חדרה, מגיל לידה ועד השחרור מהצבא ואף לאחר מכן כצעירים בעיר.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.