מדד תשומות הבנייה מזנק מה תהיה ההשפעה על מחירי הדירות באור עקיבא?

0

עליית המדד וביקוש גובר לדירות מיוחדות משתקפים כבר כעת במחירי הדירות ואיננה פוסחת גם על שכונות ואזורים שבעבר הציגו מחירי דירות אטרקטיביים ותחרותיים ביחס לערים שכנות ומקבילות. לדוגמה באור עקיבא, על פי בדיקת בי נדל"ן, העוסקת בשיווק נדל"ן ברחבי הארץ, לנתוני רשות המיסים בשלושת החודשים האחרונים עולה כי דווחו 18 עסקאות של למעלה מ-2 מיליון ₪ לדירה. לצורך השוואה בתקופת הזמן המקבילה ב-2020 בוצעו רק 3 עסקאות בטווח המחירים של מעל 2 מיליון ש"ח.

מבדיקת נתוני רשות המיסים וניתוח המחירים המבוקשים לשוק החופשי שביצעו בקרב שתי שכונות באור עקיבא נראה כי עליית מחירי הדירות המושפעת מעליית המדד כמו גם מנתוני התחלות הבניה שנמצאות בנסיגה, מחלחלת לכל סוגי הדירות. בשכונת נווה אור החדשה, בשנת 2020 מחיר ממוצע של דירות 4 חדרים עמד על 1.3 מיליון שקל.

ב-5 החודשים הראשונים של 2021 המחיר הממוצע עומד על 1.416 מיליון שקל. עו"ד נדב בריח מנכ"ל בי נדל"ן מציין: "בפרויקט של חברת אפי קפיטל בשכונת נווה אור החדשה נמכרה לאחרונה דירת 4 חדרים במחיר שיא של 1.54 מיליון שקל, נתון הגבוה יותר מהממוצע וככל הנראה ישקף את הלך הרוח של העסקות העתידיות. אנחנו מזהים ביקוש גובר לשכונה החדשה ולדירות בפרויקט ולראיה, בחודש וחצי האחרונים נמכרו 10 דירות בפרויקט."

עוד עולה מהבדיקה כי בשכונת אור ים מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בשנת 2020 עמד על 1.5 מיליון שקל ואילו מתחילת השנה המחיר הממוצע קפץ ל-1.7 מיליון שקל בניקוי עסקאות מחיר למשתכן (גידול של 13% – כ-200 אלף ₪).

עינב כהן מנהלת השיווק באפי קפיטל מציינת בהקשר זה: "אנחנו רואים ביקושים גוברים לרכישת דירות בכל הארץ ואת עליות המחירים הנובעים ממספר נתונים. הקבלנים הם לא הגורם לעליית מחירי הדירות. המחיר הנוכחי מגלם את עלויות הבנייה שעלו בצורה משמעותית מתחילת השנה וכן, את קצב המכירות הגבוה בכל האזורים אשר נובע מביקוש גובר לדירות מגורים. מנגד, אנו רואים כי המדינה לא עושה מספיק בכדי לאזן את עליית המחירים בכך שלא מגדילה את היצע הקרקעות הזמינות לבניה ובסוף הצרכן סופג את העלויות."

כהן מוסיפה ומציינת כי: "לאחרונה התחלנו בשיווק שלב ג' ואחרון בפרויקט בשכונת נווה אור החדשה באור עקיבא עם השקת דירה לדוגמה שהשקענו בה כ-150,000 ₪ לטובת אבזור, ריהוט ועיצוב ייחודי שנועד לקלוע למנעד קהלים רחב. כיום, לאור העובדה שהמחירים מאמירים, הקהל מחפש לחוש ולראות בעיניים תוצר מוגמר ולא רק דירה על הנייר, האפשרות של דירה לדוגמה מעניקה לו את היכולת להבין את הנכס שיכול להיות שלו ובכך להעניק לו ביטחון לביצוע העסקה."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.