סטודיו אורי שטייגמן – הקמת אתר שהופכת לחוויה

0

עבור עסקים וחברות ביצוע תהליכים פרסומיים אינטרנטיים כרוכים בחבלי לידה קשים, לרוב התוצאה אינה מספקת והמפרסם לא זוכה לקבלת התוצאה המבוקשת. שוק האינטרנט רווי בחברות ונותני שירותים – איך נוכל לקבל החלטה נכונה ולבחור בספק יעיל?

סטודיו אורי שטייגמן הממוקם בבנימינה פועל מזה 15 שנים בתחום שירותי האינטרנט לעסק, ביקשנו מאורי בעל הסטודיו לתת לנו מספר טיפים והמלצות לתהליך נכון של הקמת אתר עיסקי עם מינימום חסמים בדרך עד לקבל תוצאה ממותגת ונכונה.

אורי היום השוק מתרכז בשתי מערכות WIX ווורדפרס מה בעצם עדיף ומה ההבדל בין המערכות?

לכל מערכת יתרונות וחסרונות אך הן למעשה המערכות המובילות בעולם כיום, וויקס היא מערכת נפלאה בה כל אחד יוכל להקים אתר יפה ובעצמו, וורדפרס מתאימה יותר לפיתוח עצמאי של כלים ותוספים הנדרשים לעסק.

כאשר עסק ניגש להקים אתר מה חשוב לסמן כנקודות מפתח בתהליך ההקמה והעיצוב?

התהליך הזה המתחיל בתכנון חכם וקפדני, עובר לשלבי העיצוב, הפיתוח והעלאה לרשת ובעצם הולך ונמשך כל עוד האתר קיים, נכון לכל סוג של אתר שתבחרו לבנות.  זוהי הדרך הנכונה לדעתי  לבנות אתר מקצועי, מאורגן וייצוגי שאפשר יהיה להמשיך לנהל ולפתח בקלות וביעילות. זו גם הדרך להפוך את התהליך לשקוף יותר מבחינתכם,  לחסוך לעצמכם זמן וכסף מיותרים ולהפוך אותכם למעורבים ומבינים יותר כך שגם אם לא תתחזקו ותנהלו לגמרי את האתר בעצמכם בהמשך, יהיה לכם מושג בסיסי במה זה כרוך.

כאשר מדברים על אפיון אתר, מה בעצם התהליך לאדם הפשוט שלעיתים מבקש מבעל מקצוע לאפיין אתר עבורו?

תכנון ואפיון נכונים של אתר אינטרנט הם הבסיס לאיכות הבנייה והעיצוב ולאחר מכן לניהול ולתחזוקה שלו. בפגישה ראשונה אתכם אני אנסה להבין ולנתח את הצרכים שלכם, להציע רעיונות למבנה האתר והנראות שלו, להחליט על כיוון ותכנית עבודה שעל פיהם תינתן לכם הצעת מחיר ומיד לאחר הפגישה  להתחיל לאסוף חומרי תוכן וחומרים גרפיים לאתר שלכם.

אלו דגשים חשובים בתהליך העיצוב של האתר לאחר השלב הטכני של האפיון?

העיצוב מתחיל  ביצירת תרשים – wireframe שייתן לכם תמונה בהירה של כל חלקי האתר – הדפים השונים, מה נמצא בכל דף ואיפה. על פיו יעוצב ויבנה האתר. במקרים רבים, משתמשים בתבנית מוכנה שאפשר בהחלט לקבל ממנה רושם סביר על האתר העתידי אך אין הוא משתווה  לאיכות העבודה עם – wireframe. השלב הבא יהיה עיצוב כל מרכיבי האתר ( צבעים, תכנים , תמונות , אייקונים, כפתורים וכו') סיומו של שלב העיצוב ואישורו על ידי הלקוח.

מה השלבים הבאים עד להקמת האתר המיוחל?

שלב הפיתוח יהפוך את האתר שלכם לפעיל: תותקן כל הטכנולוגיה שמאחורי התפריטים, הכפתורים הטפסים הסליידרים, הבאנרים. יצורפו לאתר  תוספים נחוצים, ואפליקציות שתבחרו להשתמש בהן . האתר יותאם למנועי החיפוש  על פי כל הדרישות העדכניות. הוא יהפוך לרספונסיבי לכל סוגי המסכים, ויהיה נגיש על פי התקנים.

למרות שבדרך כלל האתר שלכם נמצא כבר בזמן העיצוב הפיתוח  ברשת, במקום האחסון שלו ויש לו את הכתובת שבחרתם, רק בשלב זה, שלב העלאה לרשת הוא  מוכן לשימוש ופעיל במלואו כאתר אינטרנט . בשלב זה ייבדקו בקפדנות העיצוב והשמישות שלו בכל סוגי המסכים ויאושרו על ידכם.

לאחר שהאתר עלה לכביש, מה מומלץ לעשות?

ראשית יש את כל החלק של קידום האתר SEO שילוב מילות מפתח מתאימות, הגשה של האתר לגוגל ושיווקו ברשתות החברתיות. חשוב מאוד לשמור על תוכן טרי באתר ולעדכן אותו בתדירות גבוהה. כיום אני מציע גם למי שלא בנה אצלי אתר שירות של הדרכה וליווי שוטף בתחזוקת האתר ואף ישנו מדריך להקמת אתרים להורדה בחינם כדי ללמוד ולהכיר את התהליך.

למדריך בניית האתרים של אורי שטייגמן לחצו כאן

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.