מפרדס חנה תצא בשורת הבירה והוויסקי

0

המונח ברוסטילרי (Brewstillery) מתייחס למפעל ייצור אשר בו מתבצע תהליך שילוב טכניקות וטכנולוגיות מעולמות בישול הבירה (Brewing) לבין מגוון טכניקות וטכנולוגיות בתהליכי זיקוק וייצור ספיריטים מיוחדים. אותו מונח שלא ניתן "לעברת" היום למה שמחר סביר שייקרא "חלוצים בתחומם" או "פורצי דרך". הברוסטילרי הראשון בישראל, מתייחס כאן אל שני "המדענים המשוגעים" והחביבים ניל וסרמן וליאור בלמס, שבכמה שנים האחרונות עובדים במפעל בפרדס חנה, שנראה מוסווה לחלוטין, מדייקים את עצמם ומכניסים את עולמם הייחודי, ושלל כישוריהם וטעמיהם הבלתי מתפשרים אל טכנולוגיה במיכלי נחושת חדשניים ובירות שמתיישנות בתוך חביות ברבון רום וויסקי.

-6-צילום-טליה-שפירא מפרדס חנה תצא בשורת הבירה והוויסקי
צילום: טליה שפירא

Brewmaster ליאור בלמס

ליאור נולד בישראל ועוסק בהכנת בירה בתשוקה רבה מזה כ-16 שנים. בתחילה הקים מבשלת בירה ביתית, ואז טס לגרמניה כדי לקבל ניסיון מעשי והכשרה פורמלית בטכנולוגיות הייצור.  לאחר מכן עבר הכשרה במלתתה, מבשלה ומעבדה Brewery & Laboratory, Malt House והינו גם בעל תואר Master Brewer ממכון לימודי בירה VLB שבגרמניה.

ליאור מוכר כאחד מיצרני הבירה המוכשרים בארץ ושימש בעבר כ Brew Master –  בכמה מבשלות בוטיק בישראל. באותה תקופה הוא גם זכה בכמה מדליות זהב עבור הבירה שלו בתחרויות בינלאומיות.  ליאור הרצה ברחבי הארץ על טכנולוגיית הייצור, ובעלי מבשלות בוטיק רבים פנו אליו כדי להיעזר בידע ובמומחיות שלו לאורך השנים. ההכשרה שרכש בגרמניה הפכה אותו לבעל ידע נרחב בייצור כל סוגי הבירה, במיוחד לאגר ופילסנר. ליאור הוא גם "סופר טייסטר" – אדם בעל חוש טעם מפותח יותר מהממוצע, דבר חיוני בעסקי השתייה.

ניל וסרמן – מומחה ומזקק ויסקי

ניל הוא יליד ניו יורק וקצין לשעבר במשטרת ניו יורק שעלה לארץ לאחרונה כדי לממש את חלומו להקים את מזקקת הוויסקי מהראשונות בישראל.  זה כ 25 שנים שניל עוסק

בתחום וצובר ניסיון מתוך תשוקה גדולה, וכמומחה לוויסקי איכותי, יש לו אוסף נדיר של וויסקי מכל העולם. ניסיונו של ניל העניק לו חושים מפותחים לטעימה ולבחינה של משקאות חריפים מכל הסגנונות והסוגים יחד עם הבנת כל הניואנסים והרבדים הייחודיים שלהם.

מתוך אותה תשוקה, ניל מקפיד להתעדכן בכל הנוגע לדקויות ומגמות של שוק המשקאות החריפים העולמי, עם חוש מפותח במיוחד לוויסקי. נוסף על היותו אספן וויסקי, מומחה וחבר באגודות וויסקי רבות, הוא גם מזקק מוכשר, אשר רכש ידע ממקור ראשון מיצרנים חשובים מהעולם, הכולל שיטות זיקוק וייצור ייחודיות.

ניל מחובר היטב לתחום המשקאות האלכוהוליים בארצות הברית ומשתתף בתערוכות וויסקי רבות בעולם. במסעותיו הרבים יצר קשרים חבריים עם רבים מהיצרנים החשובים בעולם, והוא משכלל ללא הרף את אומנותו ואת תשוקתו לזיקוק וויסקי איכותי ושאר משקאות חריפים.

הבירות של שבט:

שבט מייצרת מגוון רחב של סוגי בירות ומשקאות בוטיק משובחים כאשר כל סוג בירה מקבל את הבמה הראויה כחבר השבט. כל בירה והאופי המיוחד שלה.

ICE MANN

בירת הדגל הראשונה של שבט היא לאגר Helles גרמנית בשם אייסמן. בעלת גוף וטעם חד ומאוזן. בסוג זה של בירת לאגר נעשה שימוש בכשות "אצילי". אחוז אלכוהול: 5.2%.

מחיר בחנויות: 13 ₪ ל-330 מ"ל.

ניתן להשיג בברים, במסעדות ובחנויות המובחרות ברחבי הארץ.

WEE LADDIE

בירה בסגנון אייל סקוטי בעלת גוף מלא ומעודן של לתת קלוי שמתאזן כתוצאה משימוש בכשות אנגלי. אחוז אלכוהול: 5.5%.

מחיר בחנויות: 13 ₪ ל-330 מ"ל.

ניתן להשיג בברים, במסעדות ובחנויות המובחרות ברחבי הארץ.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.