פציעות נפוצות לשחקני כדורסל

0

כל מי שמכיר את ענף הכדורסל, בין אם זה כשחקן פעיל, מאמן או איש מקצוע ובין אם זה כאוהד מן המניין אשר הולך למשחקים או צופה בהם בטלוויזיה, יודע ששחקני כדורסל נאלצים להתמודד עם לא מעט פציעות במהלך הקריירה שלהם. 

זה נכון שעם השנים כל התחום של טיפול בספורטאים ובפרט בשחקני כדורסל מאוד השתפר, בין אם זה מבחינת מניעה, טיפול ושיקום, מה שמאפשר לשחקנים רבים לשחק בגילאים שבעבר היו נחשבים דמיוניים, קרי קרוב לגיל 40 ואף מעבר לכך, אך עדיין שחקנים מתמודדים עם פציעות, הן כחלק טבעי של הקריירה והן כתוצאה משחיקה של הגוף. 

לפני שנציג כאן שורה של פציעות נפוצות בקרב שחקני כדורסל, דוגמא קרע ברצועה הצולבת ופציעות אחרות, למה בדיוק הן נגרמות וכיצד יש לטפל בהן, חשוב להבין תחילה מדוע בכלל שחקנים נפצעים, מה הסיבה לכך ששחקני כדורסל מתמודדים עם פציעות רבות לאורך הקריירה. 

3 סיבות עיקריות מדוע שחקני כדורסל נפצעים

עומס – שחקן כדורסל מקצועי, משחק לפחות משחק בשבוע (ב-NBA מדובר על 3-4 משחקים בשבוע), בין לבין הוא עורך אימונים, והוא מנהל קריירה שמתחילה מגיל מאוד צעיר ואמורה להימשך עד העשור הרביעי לחייו. מדובר על עומס פיזי עצום שבאופן טבעי יוצר שחיקה המובילות לפציעות. 

מגע – כדורסל הוא משחק שיש בו הרבה מאוד מגע עם שחקנים אחרים, לא פחות מאשר כדורגל למרות שמדובר בסוג מגע אחר, וזה מוביל לפציעות שונות. 

תפקוד – שחקן כדורסל צריך לרוץ, לקפוץ, לנתר, לבצע סיבובים מהירים עם הרגליים ושינויי כיוון  שיכולים להוביל לפציעות מסוגים שונים. 

מה הן הפציעות הנפוצות  אצלי שחקני כדורסל

קרע ברצועה הצולבת – אחת הפציעות הקשות והמורכבות שיש היא קרע ברצועה הצולבת. מדובר על קרע ברצועות הברך, דבר שיכול לדרוש שיקום של מספר חודשים ממושכים. הפציעה נובעת הרבה מהעובדה שהשחקן מבצע סיבובים מהירים, עם הזמן נוצרת שחיקה בברך וכך נוצר הקרע. 

קרע/נקע בקרסול – גם זו פגיעה מאוד נפוצה בקרב כדורסלנים, בעיקר כאלה שלא עבדו מספיק טוב ונכון על חיזוק השרירים באזור. הפציעה נובעת מהעובדה שבמהלך משחק, שחקנים גם מבצעים סיבובים וגם קופצים (לקליעה או לריבואנד) ונוחתים חזק על כף הרגל, מה שיכול להוביל לנקע. 

כאבי גב/ברכיים – תופעה מוכרת בעיקר בקרב שחקנים גבוהים שכל פעולה שהם נדרשים לבצע, היא הרבה יותר קשה וכואבת עבורם. עם הזמן, קיים קושי עצום בקרב שחקנים להתמודד עם כאבים כאלה ולהתגבר עליהם. בפרט אם מדובר בשחקנים שנוהגים להיכנס לעימותים פיזיים עם שחקנים אחרים באזור הסל. 

כל הפציעות הנ"ל, יכולות להיות מטופלות על ידי רופאים ופיזיותרפיסטים שמתמחים בפציעות ספורט, במקרים מסוימים יהיה צורך בתהליך ניתוחי, בכל מקרה לאחר מכן יהיה צורך בשיקום, כולל באמצעות טיפולי פיזיותרפיה מקצועיים. 

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.