סיכום אירועי חודש האישה בפרדס חנה כרכור

0

בשבוע האחרון ערכה המועצה את האירוע המרכזי לציון חודש האישה הבינלאומי. באירוע שהתקיים במרכז לאמנויות הבמה לקחו חלק מאות נשים (וגברים) . במבואה הוצבו עמדות של האגודה למלחמה בסרטן וכן של ארגוני הנשים- "אמונה" וסוראופטימיסט  בישוב. האירוע נערך במעמד ראש המועצה וחברת המועצה ומחזיקת תיק הגמלאים, חיה בן צבי. הערב סיכם סדרת אירועים שנערכה לאורך החודש האחרון בהם- ההרצאה 'מדברות לרחם' ומסיבת פורים של ארגון "אמונה" וההצגה "שירת חיינו" של הבמאית קרן דוידוף שהתקיימה במרכז פיס לגיל הזהב.

את פני הבאות קיבלו נציגות היחידה לקידום מעמד האישה והאגף לשירותי רווחה וקהילה עם שי צנוע- מגנטים עם טקסטים מעצימים ומעוררי השראה עבור נשים.

מנחת הערב הייתה מארגנת האירוע  מנהלת היחידה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי באגף לשירותי רווחה וקהילה, לימור אקהויז. אקהויז ציינה:" היום הזה הוא בשבילי קודם כל יום להעלאת מודעות החברתית ולחשבון נפש אישי וגם קהילתי. לצערנו נשים עדיין אינן בטוחות במרחב הציבורי. נשים עדיין מעוכבות גט שנים רבות, קיימת תקרת זכוכית מעל ראשן שמקשה על התפתחות אישית ומקצועית. היחידה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי  בראשותי פועלת ומספקת מערך שירותים תומכים וטיפוח צרכים לנערות ונשים מהיישוב מהגיל הרך ועד הגיל השלישי ולאורך כל השנה. אקהויז סיפרה בפורום הנרחב: "בימים אלו אנו מקימות "פורום נשים" יישובי ונמשיך לתמוך במסגרות יישוביות שיקדמו עשייה למען נערות, נשים ומשפחות. "

בתחילת הערב הוזמנה לשאת דברים מנהלת האגף לשירותי רווחה וקהילה, תמי בר ששת, בר ששת : "אנו עדים לתופעות חברתיות מקוממות של אלימות כלפי נשים, הטרדה מינית והדרת נשים במרחב הציבורי. בכנסת ישראל שיעור הנשים הוא 26% , בממשלה האחרונה היו רק 3 שרות לעומת 11 שרים. בראש הרשויות המוניציפליות עומדות 14 נשים מתוך 255 ראשי רשויות. המאבק לשוויון מגדרי אמנם מצוי בתנופה ויש הרבה עשייה והישגים , היועצות והממונים לקידום מעמד האישה היא תרומה חשובה ביותר. ובחלקת האלוהים שלנו פרדס חנה כרכור פועל האגף והיחידה לקידום מעמד האישה בשיתופי פעולה רבים עם ארגוני הנשים, עמותות וכל גוף התומך בנושא קידום נשים שוויון ושיפור פני החברה." סיפרה בר ששת.

את הברכות חתמה ראש המועצה, הגר פרי יגור, אחת מ-14 נשים המכהנות כראש רשות מקומית אשר בחרה לשתף את הקהל בתפיסת עולמה ויצאה בערב זה בקריאה עוצמתית לקהל :" הערב וכל השנה , אני קוראת לכן, נשים בכל גיל ומכל רקע אל תהססו, אל תחששו,  אל תוותרו על היכולת שלכן להשפיע, לעצב מציאות בשבילכן ובשביל הילדים של היום ושל העתיד. אין גבול או מגדר לאמונה וליכולת, ושילובם של השניים יכול לכל. סמנו מטרה! ולכו בעקבותיה באומץ ובתעוזה, אם זו משרה ציבורית או כל תפקיד ממנו תוכלו לבטא את תפיסת עולמכן . השינוי שתבצעו בחיים הפרטיים שלכם בסופו של יום יוביל לשינויים גדולים יותר , חברתיים ותפיסתיים. הכול בידיים שלכן! ". לדברי פרי יגור: " אנו באמצעות כלל מחלקות ואגפי הרשות, באמצעות מבנה ארגוני וניהול נכון נטמיע תפיסת עולם הרואה בשוויון הזדמנויות ערך וזכות . לא רק כלפי נשים או גברים, גם  כלפי צעירים ומבוגרים, כלפי משפחות עם צרכים מיוחדים ואוכלוסיות מוחלשות, כלפי קבוצות בעלות תפיסות עולם שונות ומאפיינים שונים. פרדס חנה כרכור היא מושבה אחת עם קהילה אחת שהינה מודל לחיקוי ומקור לגאווה."

בתום הנאומים והברכות עלו לבמה בנות הישוב המשוררת חלי ראובן והקומיקאית, טלי ורד קפלן אשר הופקדו על צדו האמנותי והמבדר של הערב. הופעתן של השתיים ושילובן כמופע ייחודי על במה אחת השלימו את החוויה עבור המשתתפות והמשתתפים.

מנהלת היחידה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי סיכמה את הערב עם תודות לשותפיה לעשייה:  "אני מעוניינת להודות לכל עובדי המועצה במחלקות השונות, שסייעו , כל אחד בתחומו, להרמת ערב זה, מחלקת שפ"ע, משאבי אנוש, מזכירות אגף הרווחה ועובדות עבודה קהילתית, תודה מכל הלב ותודה גם למרכז האמנויות על שיתוף הפעולה הפורה והמסירות לעשייה התרבותית במושבה."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.