שדרוג מערכת המים בקיסריה

0

 

הושלמה התקנתה של מערכת קריאת מדי מים מרחוק (קר"מ) – שהינה מערכת טכנולוגית מתקדמת בתחום תשתיות המים אשר תגביר את איכות הבקרה, תשפר את השירות לתושבים, תאתר דליפות ותסייע לעידוד החיסכון בצריכת מים

מעבר למשק מים חכם בקיסריה. צילום: יח"צות ומאתרת on line כל ניסיון חבלה, נזילה, שיבוש או הטיית זרימה לאחור

בימים אלה סיימה החברה לפיתוח קיסריה את תהליך הכנסתה לפעילות של מערכת דיגיטלית חכמה ומתקדמת שנועדה לבצע קריאת מדי המים מרחוק בדייקנות וביעילות לרווחת התושבים.                                                  

מערכת קריאת מדי מים מרחוק (קר"מ) הנה מהמערכות המתקדמות ביותר בתחום תשתיות המים והיא מחליפה את מדי המים המכאניים והמיושנים. המערכת החדשנית מאפשרת בדיקת מדי המים בקריאה מרחוק ומסייעת לזהות on line  צריכות מים חריגות, נזילות או פעילות חריגה ובלתי תקינה של מד המים. המערכת מתריעה בזמן אמת על ניסיונות חבלה או התערבות של גורמים לשינויים לא תקינים ולבעיות חריגות בצריכת המים.

הקר"מ כמערכת חכמה מספקת נתונים בזמן אמת על צריכות מדי המים, מה שהופך את תהליך קריאת המדים למדויק ואמין ביותר ובכך גם עולה איכות ורמת השירות לתושבים. כל תושב יוכל לצפות בצריכת המים שלו באתר האינטרנט ולקבל התראות באמצעות מסרונים על כל שינוי או חריגה. כאשר מזוהה צריכה חריגה מאוד, תשלח לתושבים הודעת SMS כדי ליידעם בדבר החריגה, ולהניעם לפעולה מונעת. ביכולת המערכת להפחית עד למינימום את קריאות הערכה במקרים בהם מד המים לא היה נגיש וגם לזהות בזמן אמת ובמהירות ניסיונות פגיעה, פעילות של וונדליזם ומניעת בזבוז בשל נזילות מים מיותרות. יחד עם זאת יודגש כי התושבים אחראים על זיהוי נזילות מים בשטחם הפרטי, ועליהם להקפיד לבדוק את חשבון המים החודשי, כדי לגלות חריגות צריכה!

גיא גולדיג, ראש מינהלת הישוב מדגיש: "לצערנו אנו נדרשים יותר ויותר לטפל בתופעות בלתי חוקיות של תושבים שמשבשים את קריאות המונה. זליגה שכזו כרוכה לא פעם בהתערבות של החפ"ק שהינה מיותרת, מביכה ומרגיזה. המערכת החדשה תשים סוף לתופעה השלילית היות והיא תאפשר לנו להתחקות בזמן אמת אחר ניסיון לשבש את פעילות מדי המים. כל פעילות

חריגה תתגלה! בטוחני ששימוש בה יאפשר לנו ניהול יעיל יותר ואיכותי שיביא לחיסכון במים, לבקרה על צריכת המים ולשליטה ומעקב אחר פחת מים פרטי וציבורי כאחד. החפ"ק תגלה אפס סובלנות כלפי ניסיונות של שיבושים וגניבות מים. בכוונתנו להגיש תלונות למשטרת ישראל ולפתוח בהליכים משפטים כולל רישומים פלילים נגד מפרי חוק שייתפסו".

והוא מוסיף: "השימוש בקר"מ כמערכת חכמה, חסכונית ומדויקת יוביל לפיתוחים נוספים בעתיד אשר יסייעו לשמירה על משק מים חכם בקיסריה. זיהוי מהיר של תקלות ונזילות מים תורם לחיסכון בעלויות תשלום של חשבונות מים גבוהים לתושבים, כפי שקורה לא פעם. ואכן, הניסיון שהצטבר ברשויות ובתאגידי המים שכבר עושים שימוש במערכות דומות מעיד כי מערכת הקריאה מרחוק שיפרה וייעלה את תהליך איסוף הנתונים והפכה אותו ליעיל, מדויק ואמין יותר, ותרמה לחסכון במשאב החשוב.

זאת ועוד, הקר"מ תאפשר גם נגישות וזמינות לתושבים לקבלת מידע על נתוני צריכה תוך אפשרות להשוואתם למול תקופות קודמות. כל תושב יוכל לקבל חשבון מדויק בכל רגע נתון בזכות כך שהגישה למידע הינה מידית,  ובכל רגע נתון ניתנת האפשרות לדגום את נתוני הצריכה הפרטית והציבורית.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.