תזונה נכונה ובריאה דווקא עכשיו!

0

איילת מרטין דיאטנית  Sodexo on-site עם טיפים והנחיות לתזונה נכונה בימים בהם אנו נאלצים לבלות בבית יותר מהרגיל.

שומרים על תזונה נכונה ובריאה-בייחוד עכשיו!

מגיפת הקורונה הביאה לפנינו מציאות חדשה ולא מוכרת. מציאות במסגרתה אנו מצויים רב היום ככולו בבית, רובנו מטופלים בילדים.

זוהי תקופה מאתגרת, שאולי חלקנו מרגישים בה אי ודאות, חששות ולחץ עולים וקשה לנו לראות את הסוף.

על אף המגבלות והקושי, ניתן גם לראות את ההזדמנויות שיכולות לצמוח. זהו זמן טוב לאמץ את מה שדחינו במהלך השגרה היומיומית, ובעיקר זהו הזמן להוות דוגמה אישית לילדינו ולסגל לעצמנו אורח חיים בריא יותר ותזונה נכונה.

הבאנו לכם מספר טיפים שיאפשרו להקפיד בקלות על תזונה ואורחות חיים בריאים בבית:

  1. בראש ובראשונה, היו קשובים לעצמכם. היו ערניים לתחושות רעב ושובע ואכלו בהתאם לתחושות אלו. שימו לב אם האכילה נעשית מתוך תחושות אחרות כגון: פחד, כעס ואולי רגש אחר. כשתזהו את הרגש שעולה, תדעו גם איך להשיג את מה שהגוף/נפש מבקשת מכם בדרך חלופית שאינה אכילה.
  2. בנו לעצמכם תפריט לכל יום בשבוע המשלב בתוכו מזונות מהצומח כגון: ירקות, פירות  ודגנים מלאים, שמנים מן הצומח כגון: אבוקדו, טחינה, אגוזים ושקדים וכן קטניות, כגון: סויה, עדשים, גרירי חומוס וכו’. הכינו רשימת קניות בהתאם לתפריט שבניתם ואל תחרגו ממנה.
  3. זכרו- צלחת מנצחת: חצי צלחת של ירקות טריים ו/או מבושלים, רבע צלחת דגנים (מומלץ מלאים) ורבע צלחת חלבונים (מומלץ מן הצומח).
  4. ארגנו לכם סביבת אכילה נעימה: איפה אוכלים, עם מי אוכלים, אופן עריכת השולחן. מומלץ לעודד הגשה מרכזית לשולחן ואף לאפשר לילדים הצעירים להגיש לעצמם. כמו כן, יש להניח על השולחן סכו”ם מלא, על מנת ללמד את הילדים מיומנויות של שימוש בכף, סכין ומזלג.
  5. השתדלו לתבל בצמחי תבלין טריים והפחיתו שימוש בסוכר ובמלח. הגדילו לעשות וגדלו בגינה קהילתית או ביתית ירקות ועשבי תיבול למיניהם לשימושכם האישי.
  6. בשלו ביחד עם הילדים- כך גם תזכו לחוויה מגבשת עמם וגם תמצאו דרך נהדרת להעביר עמם את הזמן הרב בבית בנעימים וביעילות.
  7. פעילות גופנית בחוץ עוד מותרת (כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות), אך חשוב גם להקפיד על פעילות גופנית בתוך הבית עם הילדים- לרקוד איתם ב-just dance, לעשות אימונים דרך ה-zoom או ה-youtube. פעילות גופנית משפרת מצב רוח ומפיגה מתחים. כמו כן, ניתן לשלב תרגולי מדיטציות מיינדפולנס הידועה ככלי שמפחית חרדה ומשפר את הקשב שלנו לגופנו.

בואו נשאיר את הריחוק הפיזי- 2 מטר, וניצור ביננו קירוב לבבות, ראשית כל לעצמנו ולגופנו וכמובן גם לסביבתנו ולסובבים אותנו.

מאחלת לכולנו בריאות ושקט נפשי – איילת מרטין דיאטנית  Sodexo on-site

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות