הכנרת מוכנה לחג האהבה – ט"ו באב

0

מהפכת החופים השקטים של איגוד ערים כינרת החזירה את הרומנטיקה, השקט, הפסטורליות והאווירה הכל כך ייחודית לאגם הלאומי וכן מסיורים עתירי רומנטיקה ונוסטלגיה, ב"שביל סובב כינרת", לאורו של ירח מלא, בערב חג האהבה- ט"ו באב. יעל סלע, מנהלת אגף חינוך וקהילה ברשות הכינרת ממליצה על שני מסלולים:

מקיבוץ האון למעגן- לאהוב את הכינרת ביום האהבה

משאירים את הרכב בתחנת הדלק אלונית שבכניסה לקיבוץ האון, שם מתחיל שביל  מסומן בשחור המוביל לכיוון דרום מערב, על גדת נחל סמרה, אל שביל סובב כינרת המסומן בלבן, כחול, סגול.  צועדים בתוואי לפי סימון שביל סובב כינרת, בחלקו השביל עובר בתוואי צפוף ויפיפה בין סבך קנים ובחלק מהתוואי הוא עולה לתצפיות נהדרות על האגם היפיפה.

לאחר כקילומטר וחצי של הליכה, השביל מגיע למשאבת מים, ומשם עולה למעלה לרחבת בית אריזה לבננות של קיבוץ מעגן.  בנקודה זו, פונים חזרה אל תחנת הדלק בשביל מסודר המתאים גם לאופניים,  לאורך הצעדה תצפיות קסומות אל הכינרת, מומלץ לסייר בסמוך לשעת השקיעה.

אורך המסלול: כ- 3 ק"מ (כשעתיים הליכה)

מטבחה לעין עייש ומפרץ אמנון

מתחילים את הטיול בכביש 87-מצומת כפר נחום כביש צפון הכינרת, לפני גשר אריק פונים ימינה לשפך הירדן, מחנים את הרכב בין האקליפטוסים, סמוך לנקודת הסיום של שייט "אבוקיאק".

מחורשת האקליפטוס שעל הירדן הולכים מערבה בשביל כבוש היטב, בתחילה על שפת הירדן ובהמשך קרוב לכינרת.

השביל ברור ורחב ואף מסומן היטב, בדרך ישנו סימון לבן שיעלה אתכם לתצפית על עין יצר.  לאחר כמעט שני קילומטר של צעידה פסטורלית מבחינים בערוץ נחל אור, הזורם חלק מהשנה בזכות מעיין עייש, הנובע בין כביש 87 לכינרת,  בסמוך לו תוכלו לסייר על גבעת תצפית יפה ובתל עייש, ישוב קדום מתקופת הברזל ועד תקופה העותומאנית.

עין עייש מאומץ כבר מספר שנים ע"י תלמידי בית הספר רמת כורזים במסגרת תכנית חינוכית "הולכים על נקי זאת הכינרת שלנו". את המסלול נסיים בעוד 500 מטר בחוף מפרץ אמנון היפיפה. שם מומלץ להישאר ללינת לילה. החוף הינו חוף שקט, מותאם למשפחות וכמובן מוכרז לרחצה.

אורך מסלול הטיול: 3 קילומטר, כשעה וחצי הליכה ברמת קושי-קלה.

להצטייד בנעליים גבוהות נוחות להליכה והרבה אהבה.

בילוי רומנטי בחופים השקטים על שפת הכינרת:

ברשות הכינרת מזמינים להגיע וליהנות האווירה הקסומה של הכינרת ומהפיכת החופים השקטים של איגוד ערים כינרת בכל החופים המוכרזים של האיגוד. ממתינים לכם הזוגות האוהבים, פינות חמד רבות, המאפשרות בילוי שקט ורומנטי באווירה המדהימה של הכינרת.

מומלץ להצטייד בסלסלה עם מטעמים ויין ולחגוג בפיקניק על שפת הכנרת הנפלאה בעונה זו של השנה, בזוג, חברים או משפחה.

לדוגמא חוף צאלון, הינו מהחופים הקסומים בכינרת ובו חורשות מוצללות, צמחייה ופינות חמד רבות. מדובר בחוף שקט עם מתחם המותאם ללינה באוהלים, מדשאות, תאורה, שמשיות, שירותים ומלתחות ואף עמדת הטענת טלפונים ניידים. המקום נגיש לנכים.

לפרטים- כוכבית כינרת מכל טלפון- 55477* ובאתר www.kineret.org.il

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.