סטלה יודקו – מאור עקיבא לבימות הגדולות של העולם

0
Unforgettable חגיגה על הבמה. צילום ניקול דה קסטרו

סטלה יודקו מופיעה על הבמות בארץ ובחו"ל מזה 15 שנה עם תזמורות והרכבים שונים. היוזמת, המפיקה והמשווקת של המופע. מתגוררת כיום באור עקיבא עם בעלה, מיכה יודקו, המנהל המוסיקלי של המופע. ב- 21.1.16 יגיע המופע להיכל התרבות אור עקיבא. בשעה 20:30

כשהיא יודעת שיש לה ביד מופע מנצח, גילתה סטלה שהתעשייה המקומית סוגרת בפניה את הדלת. אחרי שכיתתה את רגליה בין כל האמרגנים והיח"צנים בארץ, היא החליטה להרים את המופע באופן עצמאי, והפכה להצלחה מסחררת בחמש יבשות. איך כבשה זמרת מאור עקיבא את העולם עם המופע הנוסטלגי Unforgettable המוקדש ללהיטי שנות ה- 50-60-70? ואיך גרמה לבסוף גם לזאק הילון, ממשתתפי המופע, לעשות עליה לישראל?

כשסטלה יודקו החליטה שהיא מרימה את המופע של החיים שלה, "Unforgettable", היא ידעה שיהיה לא קל. היא התכוננה לכמה סירובים, לשתיים-שלוש טריקות דלת וציפתה לעבודה קשה. אך לרגע לא ציפתה שאיש בתעשיית המוזיקה המקומית לא יאמין במופע שלה – מופע ענק, המוקדש ללהיטים הבלתי-נשכחים של שנות ה- 50-60-70.

אבל סטלה, פצצת אנרגיה עם כוחות בלתי נדלים, ידעה שיש לה ביד קלף מנצח: מופע-ענק בניחוח לאס וגאס, שמפגיש בין כל הזמרים האהובים של התקופה: טום ג'ונס, קליף ריצ'רד, אלביס פרסלי, שירלי בייסי, הטמפטיישנס, פרנק סינטרה, נט קינג קול ועוד. גם כשבעלה מיכה יודקו, שמתפקד כיום כמנהל המוסיקלי של המופע, היסס לגבי תכניתה, היא התעקשה והמשיכה להזיז הרים: "לבעלי, מיכה, יש חברה להפקת תוכן מוזיקלי לארגונים ולמוסדות. גדלתי במשפחה של מוזיקאים, ומוזיקה תמיד הייתה סביבי. אבל גם הם, שמודעים לקשיים של להיות מוסיקאי בארץ, קיוו שאבחר בתחום קל יותר. זה לא עזר להם".

ואכן, ברגע שהרעיון הבשיל במוחה, אי אפשר היה עוד לעצור אותה: היא גייסה למופע את צ'ארלס גראט (שיקגו) ואת זאק הילון (לאס וגאס), אותם פגשה במסעותיה המוסיקליים בארצות-הברית. השניים, זמרים בעלי ניסיון רב על הבמות בשיקאגו ובלאס וגאס, התלהבו מהרעיון והרכיבו יחד 'שואו' מהוקצע ומדויק, שהפך להצלחה מסחרית בגרמניה, רוסיה, אמסטרדם, דרום אפריקה וארצות הברית. "היום  אנשים חוזרים אל המופע פעם שנייה ושלישית", היא מספרת. "אנחנו sold out  כמעט בכל מקום שבו אנחנו מופיעים".

כשהיא נשאלת מדוע, לדעתה, המופע מצליח כל כך יש לה הסבר פשוט: "זו לא הופעת קאברים, אלא מופע אותנטי מאוד", היא אומרת. "עיצבנו אווירה שמדברת את התקופה ופונה לכל חובבי הז'אנר. בנוסף, שמתי לב שאין בארץ הרבה תרבות שפונה לקהל בן 40-50-60. במקומות כמו ארצות-הברית ורוסיה זה מאוד נפוץ, אך בארץ לא. במובן הזה, המופע שלנו הוא יוצא מהכלל בהשקעה שלו. אנחנו באמת עושים בידור איכותי שפונה לקהל-היעד הזה".

למרות ההצלחה הבינלאומית, לסטלה אין כוונה לעבור מישראל בזמן הקרוב: "אני מאוד מחוברת לישראל,  ואוהבת את הקהל שלנו", היא אומרת. "גם צ'ארלס גראט וזאק הילון, שמצליחים מאוד בחוץ-לארץ התאהבו בישראל, ומבלים הרבה מאוד מהזמן בארץ. זאק הילון אפילו עבר עם משפחתו לרעננה בעקבות הצלחת המופע. המטרה שלנו היא להמשיך ליצור בידור איכותי ומרגש. להמשיך לעשות מוזיקה נצחית, שאף פעם לא נשכחה באמת".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.