חוזר לשכונת נעוריו מצמרת ההתחדשות העירונית ארץ

0

ניסים אסייג ממשפחת עולים ממרוקו באור עקיבא לצמרת יזמי ההתחדשות העירונית  בישראל  "פרויקט אור עקיבא הוא פרויקט הדגל שלנו וגם הפרויקט הכי קרוב לליבי. לשדרג את השכונה שבה גדלת  ומכיר כל סמטה וכל פינה בה זו הרגשת ניצחון וסגירת מעגל גדולה מבחינתי"

SGM_6585-1024x682 חוזר לשכונת נעוריו מצמרת ההתחדשות העירונית ארץ
ניסים אסייג פרוייקט פינוי בינוי מיוחד שכונת ילדותו. צילום: גבי מימון

אסייג (54 ) נולד באור עקיבא למשפחה שהגיעה ממרוקו. עשה קריירה של כ-25 שנה בצבא, כשהוא מסיים כאלוף משנה.

כשהשתחררתי מהצבא הייתה לי חופשת התאקלמות של חצי שנה ללמוד את המגמות בשוק. לאחר שסיימתי את תקופת ההתאקלמות החלטתי להקים חברה בתחום ההתחדשות העירונית. בתקופה דאז,  מושג ההתחדשות העירונית  לא היה קיים, ורק מספר יזמים בודדים עסקו בתחום הפינוי בינוי,אולם ללא הצלחה יתרה.

חברתנו מאז הקמתה הגיע להישגיים משמעותיים בתחום ההתחדשות העירונית ,החברה קיימה שותפויות עם החברות המובילות במשק והגיעה להצלחה רבה בטווח קצר, ההצלחה המרכזית הנה סיום פרויקט פינוי בינוי בפתח תקוה ,הדיירים כבר קיבלו הדירות החדשות, בנוסף החברה פועלת בימים הלו להוצאת היתרי בניה במספר מתחמים : מתחם גבולות בשכונת פלורנטין בתל אביב ,בשכונת שדרות יעקב בראשל"צ ולפרויקט  תמ"א 38 במרכז הרצליה .

הפרויקט באור עקיבא, הנו הפרויקט המרכזי בחברה וזאת  מפאת היותי יליד העיר והשכונה הפרויקט יוסיף לעיר  כ-1750 יח"ד,  שבימים אלו בשיתוף עם חברת תדהר שהנה החברה המובילה בארץ בתחום המגורים ,פועלים נמרצות למרות מורכבות התהליך להביא את הפרויקט לכדי מימוש בחודשים הקרובים ,וזאת בעיקר מבחינתי להגשים לדיירים את החלום שהם מצפים לו שנים רבות.

אני רואה בכך סגירת מעגל מדהימה ויוצאת דופן במיוחד שאחי אליאס משמש מטעם חברת NSA כמרכז את תחום הדיירים בפרויקט  ופועל ימים ולילות בכדי להחתים הדיירים על כלל המסמכים המחייבים וגם להרגיעם ולעדכנם כשיש עיכובים בתהליך.

חברתנו עוסקת רק בקידום פרויקטי פינוי בינוי וזו המקצועיות וההתמחות שלנו. גישתנו המרכזית הנה שפרויקט פינוי בינוי ביסודו הנו פרויקט חברתי שמצמיח תוצר נדלנ"י. האתגר העיקרי הוא לגרום לדיירים, לתת בך את הביטחון המלא שאתה הוא זה שבאמת תוכל להצעיד אותם לעבר הגשמת חלומם לעבור לבית חדש. לפעמיים זה מצריך מעורבותנו בחיי הקהילה ,לדוגמא: המתחם שאנו מקדמים באור עקיבא , החברה באמצעות אליאס מקיימים אירועים חברתיים ואף משתלבים בחיי הקהילה באופן שוטף ,אנו שכרנו דירה לפני כ-6 שנים שאליאס ממוקם בה וממנה מפעיל את כלל הפעילויות במתחם כולל החתמות על מסמכים וקיום כנסים שוטפים, מה שנקרא :" שרות בבית הלקוח" הכוונה לא לטרטר את הדיירים אלא לקיים את כלל התהליכיים עימם בביתם .

המסקנה שללא שיתוף הדיירים ורכישת אמונם לא ניתן להצליח בקידום פרויקט פינוי בינוי.

בימים הלו אנו עובדים  על הקמת מיזם לאומי, שבמסגרתו החברה תקים רשת בתי ספר בשיתוף רשת מכללות מאוד ידועה בארץ ללימוד תחום הפינוי בינוי על כלל היבטיו. את הניסיון שצברתי אני רוצה להעביר לכולם.

ניסים אף מביא  את ניסיונו ומקצועיותו לרדיו , בתוכנית שעוסקת בתחום הנדל"ן ומשודרת בימי שישי בצהריים ובה ניסים מסביר נושאים מרכזיים בתחום הנדל"ן וההתחדשות העירונית  למאזינים.

 

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.