איך מעבירים את נושא הבטיחות לילדים?

0

מירים כהן, רכזת בטיחות בדרכים בבית ספר אמירים בבנימינה התלבטה רבות כיצד תוכל להעביר לילדים את המסרים החשובים של זהירות בדרכים ולעלות נושא זה למודעות. בתושייה רבה היא גייסה הורים לעזרתה והצליחה לגייס תרומות מחברת טמבור וביחד  במהלך חופשת הפסח, הם הפכו את בית הספר למרחב מקסים שמזכיר בכל צעד  לילדים כיצד להישמר בדרכים. "אנו מקווים שבעזרת הפרויקט הזה נסייע לעיצוב דור של משתמשים אחראיים  וסובלניים ואיכפתיים" אמרה מרים כהן.

אחרי שבועיים של חופשת הפסח הגיעו השבוע תלמידי בית ספר אמירים וראו מיד שמישהו צבע את חצר המשחקים שלהם. בהתרגשות רבה הם חלפו בין המסלולים השונים, מצאו משחקי ילדות שצוירו בין המסלולים, במקום בטוח כמובן, והעבירו את שיעורי הכיתה אל חצר "התירגולים" החיצונית.
" זה היה חלום שלי כבר הרבה זמן" סיפרה מירים כהן והוסיפה: "החינוך לבטיחות בדרכים היא משימה לאומית וחשובה, שיש לחנך תלמידים כבר מגיל צעיר. בעזרת רביד ויורם נחמיאס, קרן אנטו, עינת אלון ודנה כהן המוכשרים הצלחנו להוציא את הפרויקט".
כהן הסבירה כי המטרה המרכזית והרציונל העומד מאחורי הפרויקט היא העלות את המודעות של התלמידים תוך חשיפה יום יומית, למסלולים מאוירים ודרך כך להגביר את העירנות והזהירות של הילדים תוך פיתוח אחריות אישית.
מנהלת בית ספר אמירים, גלית גורן: "שיתוף הפעולה בין צוות ביה'ס וההורים הוביל לתוצר נוסף עבור ילדי ביה"ס. מדובר בפרויקט שמעבר לפן האסטטי והמשחקי יש לו חשיבות רבה בהקניית חינוך לזהירות בדרכים בצורה שונה ומקורית"

מנהלת אגף חק"ר, מוניק ווקנין: "מדובר ביוזמה ברוכה המשלבת יצירתיות וכישרון עם מסרים חינוכיים חשובים. אנו רואים חשיבות רבה בהטמעת הנושא ועל כן החינוך לבטיחות בדרכים מתחיל כבר בגן הילדים ונמשך עד לכיתה יב'"

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.