אירועי קיימות אביביים בפרדס חנה כרכור

0

היחידה הסביבתית של מועצת פרדס חנה כרכור פותחת את עונת האביב בסדרת אירועים ירוקים שהחלו השבוע ויימשכו לאורך החודש וחצי הקרובים-סיורים לשלולית  החורף, הרצאות וספארי לילה

אירוע השיא ייערך השבוע "בשביל פרדס חנה כרכור" בתי הספר מציגים את אתרי הטבע המקומיים אותם אימצו חקרו וטיפחו לאורך השנה

IMG-20170321-WA0064-1024x576 אירועי קיימות אביביים בפרדס חנה כרכור
אביב של קיימות בפרדס חנה כרכור. צילום: דוברות מ.פרדס חנה כרכור

מועצת פרדס חנה כרכור פתחה השבוע את עונת האביב עם סדרת אירועי קיימות ואיכות סביבה תחת הכותרת "אביב של קיימות"  שמקיימת היחידה הסביבתית בשיתוף מערכת החינוך והחברה להגנת הטבע "אביב של קיימות" יימשך לאורך חודש מרץ ואפריל ויציע לתושבים מגוון של אירועים ללא תשלום למגוון רחב של גילאים ובמגוון תחומי עניין. האירוע הראשון התקיים ביום שישי האחרון ב 17.3.17,  סיור לבריכת החורף בפרדס חנה בהדרכה של החברה להגנת הטבע.

אחד הנושאים המרכזיים אותו מובילה היחידה יחד עם אגף החינוך הוא פרויקט "טבע עירוני" שהחל לפני מספר שנים בסקר טבע עירוני שקיימה המועצה  והעלה כי פרדס חנה כרכור נהנית ממשאבי טבע ייחודיים ועשירים בהם מיני צומח וחי נדירים הראויים לטיפוח ולשימור. על רקע ממצאים אלו נבנה פרויקט "בשביל הטבע, טבע עירוני בפרדס חנה כרכור"   במהלכו מאמצים בתיה"ס אתרי טבע בישוב, חוקרים אותם ומטפחים אותם כחלק משגרת הלימודים. אירוע השיא לפרויקט ייערך השבוע, יום שישי, 24.3.17 . באירוע יצאו התלמידים לאתרי הטבע שאימצו יחד עם הוריהם , יציגו את עבודתם והשקעתם לאורך השנה ויקיימו פעילויות ירוקות. הפרויקט מתקיים בשיתוף החברה להגנת הטבע.

עוד ייערכו במסגרת "אביב של קיימות"- הרצאות בנושא קיימות בבתי קפה ופאבים בישוב. ההרצאה "אדם ואדמה ומה שביניהם" מאת חדווה אריאלי תתקיים ב"ראביט בר" ב 26.3.17. וב 2.4.17 ב"מרפסת". עוד יתקיימו ספארי לילה מקומי בהדרכת שגיא מילמן וסיורים נוספים לבריכת החורף. אירועים אלו מתווספים לפעילויות הקהילתיות של היחידה הסביבתית לאורך השנה בהם הפעלות במרכז קשת לקיימות בשכונת רמז, סדנאות מיחזור בחגים והצגות בגינות הציבוריות.

ראש המועצה, חיים געש, מסר כי בשנה קודמת קיימנו את סדרת אירועי איכות הסביבה בחודשי הקיץ, "צובעים את הקיץ בירוק". השנה אנו מקדישים את עונת האביב לאירועי איכות הסביבה בה ניתן עוד ליהנות ממרבדים ירוקים ומפריחתם של עצים רבים, ממזג אוויר מזמין ונוח ומסמיכות לחופשת חג הפסח של הילדים. הפרויקט "בשביל פרדס חנה כרכור" המציג ומטפח טבע עירוני, הפך מפרויקט חינוכי לקהילתי בו מעורבים תושבים רבים. באמצעותו ילדי הישוב יוצאים לשטח לומדים ואף מעמיקים בפעילותם את צביונו הירוק של הישוב. כלל האירועים ב"אביב של קיימות" פתוחים לציבור התושבים ללא תשלום ואנו מזמינים אתכם להצטרף ולהגיע ."

מנהל מחלקת איכות סביבה, פיקוח ואכיפה, אייל שני  הוסיף כי תמהיל האירועים פונה למגוון רחב של גילאים החל ממשפחות עם ילדים צעירים שמוזמנים לספארי הלילה ועד לצעירים ומבוגרים שייהנו מהרצאות בפאבים בשעות הלילה. שנה שעברה האירועים זכו לביקוש גבוה ומשום כך אפשרנו את הפעילויות במספר מחזורים. התחלנו כבר לאחר פורים כאשר הם ימשכו עד לימים ספורים לפני חג האביב הוא חג הפסח.שני ביקש להודות לחברה להגנת הטבע :על שיתוף פעולה נפלא לכל אורך השנה בפעילויות הרבות בישוב."

 מנהלת אגף החינוך, אילנה זגול התייחסה לאירוע השיא של "אביב של קיימות" "בשביל פרדס חנה כרכור" וציינה כי:"החיבור בין אגף החינוך ליחידה הסביבתית מתקיים  לאורך השנה והוא מאפשר חיבור התלמידים לסביבתם, זיקה לטבע ושייכות לצביון הכפרי הייחודי של היישוב. התלמידים פעלו בשטח, תוך שהם משקיעים  רבות באתרי הטבע שאימצו- האלון הבודד, שלולית החורף ועוד. הם למדו, חקרו, טיפחו והפכו את פינות החמד ביישוב לחלק מחייהם. אנו וצוותי החינוך בבתי הספר נערכים לאירוע זה ומקווים לתהליך חוויתי וערכי שיתרום לתחושת הגאווה והשייכות  ויעמיק את הקשר ואת המחוייבות  של התלמידים ובני משפחותיהם לסביבתם הקרובה והרחוקה."

 

השתתפות באירועים מותנית בהרשמה מראש. פרטים מלאים באתר המועצה ובדף הפייסבוק של הרשות.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.