יחזקאלי לשר שטייניץ: יש להקדים את סגירתן של היחידות הפחמיות

סגנית ראש עיריית חדרה חדוה יחזקאלי, הממונה על תיק איכות הסביבה בפנייה אל השר שטייניץ

0

סגנית ראש עיריית חדרה חדוה יחזקאלי, הממונה על תיק איכות הסביבה, פנתה אל שר התשתיות והאנרגיה חה"כ יובל שטייניץ בדרישה להקדים את סגירתן המתוכננת של היחידות הפחמיות 4-1 באתר תחנות הכוח "אורות רבין".

לדברי יחזקאלי, ביחידות הללו קורות תקלות חוזרות ונשנות ולכן יש לזרז את סגירתן.

יחזקאלי מפרטת כי לפני כחודש נפלה יחידה מס' 2 ועד היום לא חזרה לפעול; ב-26 באוקטובר  נפלה יחידה מס' 4; ב-28 באוקטובר נפלה יחידה מס' 5; ובחודש ספטמבר אירעו נפילות אשר גרמו לשובל של עשן שחור סמיך ומאיים על תושבי העיר. יחזקאלי: "כל נפילה כזאת גורמת לפליטות מוגברות של מזהמים באזורנו,  ולתלונות של תושבים רבים הרואים בכך מטרד של זיהום אוויר הפוגע באיכות חייהם ובבריאותם. למרות הקמת הסולקן (ארובה מס' 4) שצמצם והפחית 80% מפליטות תחמוצות הגופרית וקרוב ל-90% מפליטות תחמוצות החנקן, עדיין מתרחשות נפילות תכופות של היחידות הישנות, הפוגעות באיכות חייהם של תושבי חדרה".

בפנייתה לשר שטייניץ כתבה יחזקאלי: "מאחר שקיבלת החלטה כי היחידות הפחמיות הוותיקות 4-1 תמשכנה לפעול עד יוני 2022 ולאחר מכן הן תושבתנה ותפעלנה אך ורק בשעת חירום (הוצאתן לשימור), הריני להביא לידיעתך כי תושבי חדרה והאזור סובלים קשות מתקלות חוזרות ונשנות  ביחידות הללו, ומפליטות מוגברות של מזהמים. מאחר ונקבע בהיתר הפליטה כי הפחתת הפליטות מיחידות 4-1 תיעשה באמצעות סגירתן, אבסורד לחשוב כי באופן אבסורדי תקלות כמו אלה שציינתי אינן נחשבות כלל לזיהום אוויר בהיתר הפליטה, ולא קיימת הגדלה בפליטות במצבים אלו. במבחן המציאות מדובר בתקלות מזהמות, בלתי נסבלות, החוזרות ונשנות ופוגעות באיכות החיים של תושבי חדרה והסביבה".

יחזקאלי מזכירה כי לפני כשנה נחתם מסמך הסכמות בין השר שטייניץ לבין השר להגנת הסביבה, הקובע כי עד 31 במרץ 2017 תונח על שולחן הממשלה הצעה להחלטת ממשלה שתעגן את הפעולות הנדרשות ליישום סגירת היחידות. הסכמות אלו מבטיחות כי הממשלה תפעל באופן מידי להיערכות לסגירת היחידות, אך עד כה זה לא קרה.

"אני פונה אליך, בכל לשון של בקשה", פנתה יחזקאלי לשר שייטניץ, "כי תורה להגביר את התחזוקה של היחידות הישנות 4-1 ולהביא לסגירתן בהחלטת ממשלה. ככל שתקדים להתקבל החלטת ממשלה להוציא אותן לשימור, כך ייטב עם תושבי חדרה והסביבה".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.