אירוע המטמון הירוק בפרדס חנה כרכור

0

המועצה המקומית יחד עם החברה להגנת הטבע מארגנת לקראת החג המתקרב, תחרות אתגרית הבנויה כ "חפש את המטמון". התחרות מתנהלת בין אתרי הטבע הייחודיים במושבה, ומשלבת שימוש באפליקציה ייעודית בטלפון הנייד האישי .

האפליקציה החדשה שנבנתה במיוחד למטרה זו בשיתוף ובתמיכת המכון הטכנולוגי בחולון, מאפשרת איתור המתמודד בשטח והנחייתו למשימות הנדרשות בכל תחנה. מעבר בין תחנה לתחנה ובין אתר לאתר מתקיים לאחר פיצוח חידה וביצוע משימות. התחרות  תסתיים בהפנינג יישובי חגיגי בסימן חג פורים בחורשת האלונים הסמוכה לבית הספר "אלונים" (חורשת הנופלים). בהפנינג – פיתות על הסאג', תחנות יצירה, תחרות תחפושות ועוד.

המשחק המשפחתי מהווה למעשה את אירוע השיא ליוזמה הסביבתית- חינוכית "בשביל פרדס חנה כרכור".  האירוע נערך בהובלת אגף חינוך, מחלקת איכות הסביבה וועדת אירועים במועצה ובשיתוף החברה להגנת הטבע אשר מלווה מקצועית את הפרויקט הייחודי בשנתיים האחרונות.

הפרויקט "בשביל פרדס חנה כרכור" נולד בעקבות סקר טבע עירוני שנערך במושבה. ממצאי הסקר העלו כי פרדס חנה כרכור היא אחד היישובים האורבניים העשירים בערכי טבע ונוף בישראל. במושבה סוגי קרקעות רבים, מגוון בתי גידול, ואושר במיני צמחים וחי נדירים אשר חלקם אף החלו להיעלם מהנוף הישראלי. על רקע הגילויים מהסקר הוחלט לאפשר לילדי המושבה להיחשף לעושר הייחודי באוצרות הטבע במושבה ונבנתה יחד עם החברה להגנת הטבע ,תכנית הלימודים "בשביל הטבע העירוני- פרדס חנה כרכור". התכנית יצאה לדרך בשנה הקודמת וזכתה להצלחה רבה בבתי הספר.

ראש המועצה, אלדד בר כוכבא ציין: " אנחנו מזמינים את כולכם בפורים לחגיגה של טבע וצבע. האירוע נבנה כך שישלב אתגר מחשבתי, טכנולוגי וביצועי לילדים ולהוריהם. בהתאם לאופי הפרויקט ולאופייה הירוק של המושבה אנחנו יוצאים לטבע. לא מרחיקים לכת,  אלא מגלים את אתרי הטבע הנפלאים הקרובים אלינו ומקיפים אותנו ואשר בתוכם צמחה המושבה-שרידי יער האלונים הקדום, בריכות החורף שהחלו להתמלא בשבועות האחרונים הודות לגשמי הברכה, השדות הירוקים סביבנו ועוד אתרים רבים. "

עוד ציין בר כוכבא: "  פרויקט "בשביל פרדס חנה כרכור" הוא גאווה מקומית עבורנו, פרויקט חינוכי פורץ דרך שצמח פה במערכת החינוך היישובית ועושה שימוש מיטבי במשאבים המקומיים- טבע עירוני ייחודי , קידום חינוך סביבתי והטמעת ערכים קהילתיים וחברתיים באמצעות למידה חוץ בית ספרית תוך פיתוח גאווה מקומית וחיבור ליישוב. כבר כעת,  אנו נערכים לתכנית הלימודים לשנה הבאה אשר ככל הנראה תכלול המשכו של הפרויקט לשנה נוספת, ביסוסו ויתכן שאף הרחבתו."

פרויקט "בשביל פרדס חנה כרכור" הינה תכנית צומחת שנועדה לאפשר לילדי המועצה להכיר את סביבתם הקרובה והרחוקה, להתוודע לערכים חברתיים וסביבתיים המאפיינים את קהילתם וסביבתם ולהבין את יחסי הגומלין הקיימים. הפרויקט כולל שמונה מפגשים בני שעה וחצי. התלמידים, ביחד עם מדריך בית ספר שדה חוף הכרמל של החברה להגנת הטבע, ומורה  מוביל מצוות בית הספר אשר מלווים את התהליך, עוברים במהלך שמונת המפגשים תהליך היכרות מעמיק עם נושא טבע עירוני, עם האתר, היכרות עם בית הגידול חמרה והכורכר, מערכות אקולוגיות ועוד.

מנהלת אגף החינוך במועצה, אילנה זגול, :" הפרויקט מבוסס על למידה מתוך תאוריית 'חינוך מבוסס מקוםPBE : (ללמוד במקום ,ללמוד את המקום, ללמוד מהמקום). התאוריה מתמקדת בפיתוח זיקה למקום באמצעות התנסות ישירה עם המרכיבים האקולוגיים, הגאוגרפיים, ההיסטוריים, התרבותיים והפוליטיים של המקום. מטרתו ומטרתנו להוביל למעורבות קהילתית והתנהגות אחראית כלפי הסביבה מתוך ההתנסות ישירה בה.  אירוע השיא אשר מתקיים השנה כאירוע יישובי מגלם את ייחודו של הפרויקט- עידוד חקר וסקרנות סביבתית, שיתוף פעולה קבוצתי ויציאה לטבע המגדיר את זהותנו האישית והיישובית. פרטים מלאים על האירוע ועל ההרשמה באתר המועצה ובדף הפייסבוק של הרשות  "

מוזמנים להגיע מחופשים!

להרשמה: טלטבע- מוקד ההזמנות של החברה להגנת הטבע  03-6388688.

פתיחת ההרשמה לתחרות 29.1.18

הפעילות תתקיים ב-שני סבבים:

8:30-11:00- קוד המשחק: 30910173

10:00-13:30- קוד המשחק: 30910177

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.