ביה"ח הלל יפה מציין קבלת תו תקן בינ"ל

0

רק לפני שבוע קיבל המרכז הרפואי הלל יפה תעודת הסמכה על תקן בינלאומי באיכות ובטיחות ברפואה אחרי מבדק קפדני שעבר בהצטיינות. בסוף השבוע האחרון, קיבל בית החולים גושפנקא נוספת על טיפול ללא פשרות לאחר שפורסם דו"ח מדדי האיכות של משרד הבריאות בו הוכיח בית החולים עמידה בציונים מרשימים ביותר.

בית החולים הלל יפה מקבל תקן בינל לאומי ומציג עמידה מרשימה במדדי האיכות של משרד הבריאות. צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה

ביום רביעי האחרון פרסם משרד הבריאות, זו השנה השלישית את דו"ח דירוג  מדדי האיכות במערכות בריאות בישראל, כפי שהעמיד לבדיקה בקרב כל בתי החולים בארץ. כבשנים עברו, הוכיח המרכז הרפואי הלל יפה עמידה יפה במדדים שהוצבו לפניו, חלקם אף בהצטיינות.

הבשורות המשמחות הללו מתווספות לבשורות המשמחות והחשובות של קבלת תו תקן בינלאומי לאיכות ובטיחות ברפואה מטעם הארגון הבינלאומי ה- JCI  בשבוע שקדם לפרסום תוצאות הדו"ח.  

השנה, בדק משרד הבריאות מדדים נוספים כמו לדוגמא ביצעו צנתור לב תוך 90 דקות מזמן ההגעה לבית החולים באם נדרש, מדד בו נמצא כי המרכז הרפואי הלל יפה קיבל את הציון 90  (באחוזים), כאשר היעד הארצי היה 85%. ציונים גבוהים קיבל בית החולים גם במדדים אחרים כגון, ביצוע ניתוח בשבר צוואר ירך תוך 48 שעות מההגעה לבית החולים, מתן אנטיביוטיקה לאחר ניתוחי קולון ורקטום, ניתוח קיסרי וניתוח כריתת רחם. ביצעו CT  או MRI  מוח תוך 39 דקות מזמן ההגעה לחדר מיון למי שלקה בשבץ מוחי ועוד. בסך הכול עמד בית החולים ב- 8  מתוך 10 המדדים שנבדקו. כאשר בשני המדדים הנותרים הציג נתונים קרובים  ביותר ליעד שנקבע.

נתונים אלו, מציגים את המרכז הרפואי הלל יפה, גם  השנה, כבשנים עברו, בין בתי החולים המצטיינים בארץ.

בבית החולים בירכו השבוע גם על הישג משמעותי זה. ד"ר מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי ציין כי הנתונים שפרסום משרד הבריאות לגבי מדדי האיכות מראים שאנחנו בהחלט לא שוקטים על שמרינו בשום שלב. "כל שכן", הדגיש, "אנחנו פועלים בכל החזיתות לשם שיפור הטיפול ואיכותו, בין אם ברמה המקצועית, בין אם ברמה הטכנולוגית, ובין אם ברמת התשתית וברמת המלונאות. זוהי גאווה גדולה לגלות שמאמצינו זוכים להכרה ברמה הארצית וברמה הבינלאומית. אנחנו גם לא שוכחים לרגע, שכל כולה של העשייה הזאת היא מתוך ראיית המטופל במרכז". לציין כי תחום נוסף בו נבדק בית החולים הוא תחום השירות לבריאות הנפש. אם כי הדו"ח התמקד בבתי החולים המתמחים בשירות זה  ובסקר שביעות הרצון שנערך בהם זאת הפעם הראשונה.

ד"ר דודקביץ מסכם את נותני הדוח" לשנת 2016 באומרו: "הצוותים שלנו עושים עבודה לא פשוטה, בתנאים מורכבים לאור המשימות הרבות, אך התוצאות מדברות בעד עצמן. ועל כך, אנו גאים. אני מאמין שנמשיך להגדיל ולעשות את כל הטוב הזה גם השנים הבאות".

לציין כי, התוכנית הלאומית למדדי איכות בבתי חולים בישראל הינה תוכנית שהחלה בינואר 2013. מדובר בתוכנית שמטרתה ליצור שקיפות במערכות בריאות בישראל, במסגרת הטיפול הרפואי הניתן לציבור.

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.