בעיריית חדרה ציינו את יום המודעות הבינלאומי למניעת התעללות בקשישים והזנחתם

0

יום המאבק והעלאת המודעות בהתעללות והזנחה באזרחים ותיקים צוין השבוע בישראל, כשעל פי נתוני משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים לשנת 2020, חלה עלייה בפניות בנושא התעללות ופגיעה באזרחים ותיקים. גורמי מקצוע במשרד מעריכים כי העלייה במקרים מושפעת ממגפת הקורונה, שריתקה את כלל האזרחים בישראל לבתיהם במשך חודשים ארוכים, אולם גם בשגרה סובלים אזרחים ותיקים מהזנחה, פגיעות פיזיות, נפשיות או כלכליות. 

היחידה לשלום האזרח הותיק באגף הרווחה בעיריית חדרה, מדווחת כי השנה טופלו כשבעים מקרי התעללות והזנחה באזרחים ותיקים תושבי העיר ובמסגרת ציון היום להעלאת מודעות ומאבק בנושא קיימו פעילויות הסברה ייעודיות ומבקשים לשים דגש מיוחד על התופעה הקשה וכן להעלות מודעות בנושא זה בקרב הציבור הרחב, זאת על מנת שאירועים כאלו ודומיהם לא יתרחשו. 

״אין ספק שהשנה הזו עלתה המודעות להתעללות והזנחה סביב חשיפות של מקרי עושק קשישים, התעללות בבתי אבות ומוסדות." אמרה מנהלת אגף הרווחה בעירייה, זיוה הימברג. "אנחנו ביחידה לשלום האזרח הוותיק משקיעים משאבים רבים באופן הטיפול בנושא והמטרה היא להביא לידיעת כל אזרח וותיק בעיר שיש להם כתובת ויש צוות שיושיע ויעזור להם. אנחנו פה בשבילם."

אם אתם חשופים לאלימות וחווים התעללות או הזנחה, או במידה וזיהיתם בסביבתכם אדם מבוגר שקיים חשד שהנו קורבן להתעללות והזנחה, אתם מוזמנים לפנות לייעוץ, לקבלת מידע או לדיווח במחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה בעיריית חדרה, בטלפון 04-6303792 | 04-6303385    או לפנות למוקד העירוני 106

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.