בתי ספר עם אופי וייחוד

0

בהתאם לרפורמה בחינוך שמוביל ראש העיר, יצאו מנהלי בתי הספר היסודיים להשתלמות משותפת ביחד עם מפקחים ונציגי משרד החינוך וארגון "ערי חינוך", במסגרת ההיערכות לקביעת ייחודיות בית ספרית לקראת פתיחת אזורי הרישום

דיוני עומק. ראש העיר ומנהלי בתי הספר. צילום: דוברות חדרה

במסגרת ההיערכות לקביעת ייחודיות בית ספרית יצאו מנהלי בתי הספר היסודיים בחדרה להשתלמות משותפת שהתקיימה במרכז הארצי להשתלמויות עובדי הוראה בבית יציב בבאר שבע. המרכז מתמחה בטיפוח מקצועי של סגלי חינוך, בפיתוח חשיבה, דרכי הוראה ולמידה ובאמצעים ליישום מדיניות פדגוגית לצורך הטמעתם במערכת החינוך.

מדובר בהשתלמות אינטנסיבית שנמשכה שלושה ימים, בהשתתפות כל מנהלי בתי הספר היסודיים, מפקחי משרד החינוך, נציגי ארגון "ערי חינוך", ונציגי גף ניסויים ויזמות במשרד החינוך. ראש העיר צביקה גנדלמן הדרים לבאר שבע באחד מימי ההשתלמות ונפגש עם משתתפי ההשתלמות. גנדלמן תיאר בפניהם בהרחבה את מגמות הפיתוח באזורי העיר השונים ואת ההזדמנויות העירוניות שחשוב שידעו בבואם לפתח ייחודיות לבית הספר.

לדברי מנהלת אגף החינוך לאה אבוטבול, "ההשתלמות הייתה משמעותית גם במובן המקצועי וגם במובן של שיתופי הפעולה בין מנהלים ומפקחי משרד החינוך, והאפשרות ההדדית לבחון את העשייה. ההשתלמות מקדמת את הרפורמה שמוביל ראש העיר לפתיחת אזורי רישום וייחודיות בתי הספר בעיר, וניתן לומר בסיפוק שהתקדמנו מאוד בעניין הזה".

ההשתלמות נקבעה במטרה ליצור למנהלים אקלים רעיוני שבמסגרתו יוכלו לקיים דיוני עומק משותפים שבלתי אפשרי לקיימם ביומיום כאשר כל מנהל נמצא בבית ספרו ולא במחיצת מנהלים אחרים. ההיערכות לייחודיות של בתי הספר כרוכה בתהליך ממושך והדרגתי, שבמהלכו נדרשים המנהלים לעבור תהליך ארוך עם הצוות, כדי לקבוע את ייחודיות בית הספר, מה הכיוון הרצוי, מה להבליט, כיצד לנצל את הסביבה וכדומה.

בדיונים ובעבודת הצוות במהלך ההשתלמות ניכרו שיתופי פעולה של העירייה, ארגון "ערי חינוך", המפקחים ומשרד החינוך לאחריות משותפת להובלת התהליכים.

במסגרת ההיערכות הוחלט לפתח קוד אתי בין המנהלים, שיבסס עתיד של שיתופי פעולה ולא של תחרות בין בתי הספר, שקיפות, גילוי נתוני תלמידים שמבקשים לעבור מבית ספר לבית ספר, ועוד.

תהליך הייחודיות הבית ספרית מתקיים בהתאם לרפורמה בחינוך שמוביל ראש העיר צביקה גנדלמן, הכוללת תחילתו של פיילוט לפתיחת אזורי הרישום על-פי ייחודיות בתי הספר. התהליך, שכבר השנה החל כפיילוט, יהיה הדרגתי ומבוקר בשיתוף משרד החינוך.

כבר בשנה זו נכללות כיתות א' בבתי הספר בסקטור הממלכתי-דתי בפיילוט המתוכנן, כך שהורים שהיו מעוניינים לרשום את ילדם לכיתה א' בסקטור זה, יכלו לבחור בבית הספר המתאים לו מבין בתי הספר הממלכתיים-דתיים בעיר.

בהמשך תחולק העיר ל-3 מרחבים: מזרח, מרכז, מערב, והורים יוכלו לבחור עבור ילדיהם בית ספר בתוך המרחב שלהם. בסופו של תהליך יהיו כל המרחבים ואזורי הרישום פתוחים, וההורים יוכלו לרשום את ילדיהם לכל בית ספר בעיר בהתאם לייחודיות בתי הספר.

לדברי ראש העיר, המטרה היא ליצור ייחודיות בית ספרית, כך שכל הורה יוכל לבחור היכן ברצונו לחנך את ילדו. ההורים מכירים את תחומי העניין ונקודות החוזק של הילד, ויכולים לרשום אותו לבתי ספר בעלי ייחודיות שמתאימה לו, למשל בית ספר שהייחודיות שלו היא מתמטיקה או בית ספר שהייחודיות שלו היא מוסיקה או איכות הסביבה וכן הלאה.

גנדלמן: "מדובר בחידוש ובמהפכה בחינוך, ועיריית חדרה היא בין הראשונות בארץ שעושות זאת. אין ספק שהרפורמה תקדם את החינוך בעיר להקניית ידע והישגים מרשימים. את הרפורמה הכנו בהתאם לחזוני, ביחד עם משרד החינוך".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.