גלריית חוצות בגבעת אולגה

1

 במסגרת מיזם "להשאיר חותם בגבעת אולגה" ופרויקט "האוטוגרפרס", נחנכה בשכונה גלריית חוצות ייחודית המתעדת תושבים ותיקים אשר סיפור חייהם שזור בסיפור העליות השונות וההתיישבות בארץ ישראל.

את המיזם השיקה עיריית חדרה בסיוע מפעל הפיס ו"האוטוגרפרס" הבינלאומי (The Autographers), ובהובלת אגף הרווחה של העירייה באמצעות המחלקה לאזרחים ותיקים, המחלקה לשירותי קהילה והתנדבות, ופרויקט קהילה לדורות.

במסגרת המיזם אותרו אזרחים ותיקים משכונת גבעת אולגה בחדרה, ביניהם ניצולי שואה, וטרנים, סיפורי העליות השונות לארץ, סיפורי מעברות, משתתפי מלחמות ואנשים שתרמו ליישוב והפכו אותו למה שהוא, על מנת שיספרו על המאורעות ההיסטוריים מזווית אישית. 

במקביל יצא קול קורא ליוצרים מקומיים, צלמים וכותבים המעוניינים להשתתף במיזם, המעניק להם את ההזדמנות להצטרף לקהילת היוצרים הבינלאומית של "האוטוגרפרס". היוצרים עברו הכשרה בנושא תיעוד באמצעות צילום וטקסט, צוותו לתושבים הוותיקים, והביעו את סיפוריהם באמצעות צילום דיוקן וטקסט קצר. התוצרים מוצגים בגלריית החוצות.

"האוטוגרפרס" הינו מיזם חברתי בינלאומי שמטרתו חיבור קהילה להיסטוריה הייחודית שלה. המיזם מפגיש בין אנשים שחוו מאורעות היסטוריים לבין אמנים מקומיים המתעדים את הסיפורים מנקודת מבטם האישית. התוצרים מצטרפים לתערוכה נודדת של האוטוגרפרס ומנגישה לציבור הרחב את ההוויה התרבותית וההיסטורית המקומית. 

בעמותת "להשאיר חותם" המפעילה את פרויקט האוטוגרפרס מסבירים כי, "התערוכה מחברת בין דורות, בין קהילות ובין תרבויות. בכל עיר מופק פרויקט תיעודי על טהרת הסיפורים המקומיים. מרגש לגלות את הסיפורים הייחודים של חדרה, ולהעניק להם את הבמה הראויה".

לדברי ראש העיר צביקה גנדלמן, "העיר חדרה רואה חשיבות רבה בהוקרת מורשתה באמצעות תיעוד תושביה הוותיקים. יש לברך על שיתוף הפעולה עם מיזם האוטוגרפרס להפקת תוצר אמנותי, אשר ללא ספק יותיר חותם מרתק, ויחשוף בפני צעירי העיר את ותיקיה וסיפוריהם. לא בכדי בחרנו להקדיש את המיזם לסיפוריהם של ותיקי גבעת אולגה. יש חשיבות רבה להוקיר את המורשת והעבר של השכונה עוד בטרם חדרה הפכה לעיר,  ולפתוח צוהר ליופיו וייחודו של המקום. המיזם מצטרף לשלל פעולות ולעשייה רבה, שתכליתן להפוך את עברה של השכונה הוותיקה לתשתית שתבטיח את פריחת העיר ושגשוגה העתידי, וגם לשמר את אווירת המשפחתיות הקיימת כאן, בין החדש לישן".

 

1 Comment
  1. זאב לשם says

    מיזם יפה וחשוב. היה עוזר לגעת את המיקום באמצעות גוגל מפ או שם רחוב ומספר

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.