המחשב הישן שלכם יכול לסייע לתלמידים בישראל

0

כידוע, משבר הקורונה והמעבר המהיר ללמידה מרחוק הציפו את הצורך ההכרחי והמיידי לאפשר לכל תלמידה ותלמיד בישראל גישה למחשב אישי לצרכי למידה. לכ-200,000 משפחות בישראל שיש בהם ילדים בגיל חינוך יסודי אין מחשב בבית, ובחלק גדול ממשקי הבית בישראל, אחים צריכים להתחרות ביניהם על גישה למעגלים הלימודיים והחברתיים. פרויקט ״מתחשבים", פרי שיתוף פעולה של בית הנשיא יחד עם ארגונים וחברות שונות, בהם הפורום החברתי כלכלי, IATI, "עתידים", ווסטרן דיגיטל, DELL, אלביט, מגדל, מנורה, פתחון לב, 2B Friendly ועוד, קרם עור וגידים במהלך תקופת הקורונה ובימים אלו, יוצא לדרך. המחשבים נאספים דרך אתר ייעודי ואפליקציה מותאמת, דרכם כל אחד יכול לתרום את המחשב הישן ולמסור אותו לשליח-מתנדב. חלק מהמחשבים יגיוע למפעל "אקולוגיה לקהילה מוגנת" שבמשגב, המעסיק כ-80 אנשים עם מוגבלויות בתפקוד נמוך וגבוה כאחד בפעילות של טיפול בפסולת אלקטרונית, הם יפורקו וחלקיהם ימוינו – החלקים השימושיים יורכבו מחדש למחשבים מחודשים והאחרים יועברו לשימוש חוזר לאחר טיפולים שונים.

מנתוני "מתחשבים" עולה כי בכל שנה יוצאים משימוש בישראל כמיליון מחשבים שניתן לשדרג ולהעמידם לשימוש חוזר. בזכות המיזם, ניתן יהיה לבצע איתור, איסוף, שדרוג ואספקה של מחשבים משומשים במהירות. לדברי אנשי המיזם, השמשה של מחשבים מיד שנייה לטובת תלמידים ותלמידות היא פתרון מהיר, יעיל וסביבתי שיסייע לצמצם פערים במערכת החינוך. במסגרת היוזמה, תלמידים יקבלו ערכת מחשב מלאה, הכוללת מחשב, מקלדת, עכבר, מצלמת רשת, מיקרופון, ערכת תוכנות Office ותשתית אינטרנט. כך נוכל לתת הזדמנות שווה עבור תלמידים ותלמידות בפריפריה החברתית והגאוגרפית של ישראל. המשפחות מקבלות את המערכת המלאה ללא תמורה, באמצעות סבסוד של הרשויות המקומיות, ובשיתוף עם משרדי הרווחה והחינוך.

בכל הנוגע לתרומה הסביבתית של המיזם המיוחד, מספיק לקרוא את ממצאי הדו"ח החדש של צוות המעקב אחר הפסולת האלקטרונית של האו"ם, שקבעו כי כמות הפסולת האלקטרונית ברחבי העולם גדלה בחמש השנים האחרונות ב-20% ופחות מחמישית ממנה מגיע למיחזור, כשהרוב מוטמן או מושלך לסביבה ומהווה סיכון בריאותי. לכן, שימוש חוזר במחשבים ישנים מסייע למנוע נזקים אקולוגיים שמשפיעים, בין היתר, על איכות המים שכל אחד מאיתנו שותה. "אקולוגיה לקהילה מוגנת", למעשה, היא חלק מהפתרון, כאשר עד היום, במשך 12 שנים, נאספו ומוחזרו יותר מ-16,000 טונות של פסולת אלקטרונית.

אז, כיצד כל אחד מכם יכול לסייע? כנסו לאתר https://www.mitchashvim.org.il/, השאירו פרטים בסיסיים והמתנדבים במיזם ייצרו אתכם קשר ויתאמו את איסוף הציוד.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.