הסברה לרוכבי דו גלגלי בתיכון בית אליעזר – הדרך הנכונה לשמירה על בטיחות וחיי אדם

0

המטה העירוני לבטיחות בדרכים בשיתוף משטרת חדרה, מחלקת הפיקוח העירוני והנהלת בית הספר תיכון חדרה שבשכונת בית אליעזר, ובהובלת ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הבטיחות בדרכים ניר בן-חיים, ביצעו השבוע מבצע הסברה לחבישת קסדה ברכיבה על אופניים חשמליים או רגילים.

בהתאם למדיניות ראש העיר להעלאת המודעות לנושא הזהירות בדרכים, בייחוד בסביבת מוסדות החינוך בעיר, המבצע נערך בסביבת בית הספר בבוקר יום הלימודים, אליו מגיעים תלמידים רבים רכובים על כלי התחבורה הדו גלגליים המסוכנים. במבצע, 'נעצרו' כל התלמידים הרכובים ללא קסדות ע"י השוטר, מפקד השיטור הקהילתי רס"ב מתי לוי, כאשר מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים נדב ליפשין חילק לתלמידים חומרי הסברה, וכן פירט בפניהם מה מותר ומה אסור ברכיבה על האופניים החשמליים.

במהלך מבצע ההסברה, תלמידים בודדים הגיעו רכובים עם קסדות על ראשיהם, בעוד שמרביתם רכבו כאשר הקסדה תלויה על הכידון. ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק הבטיחות בדרכים ניר בן חיים, פנה אל התלמידים שהגיעו רכובים אך ללא קסדות והסביר להם בנוגע למבצע ההסברה כי "באנו בטוב, למענכם ולמען בטחונכם", ושאל אותם מדוע אינם משתמשים באביזרי הבטיחות שהוריהם רכשו עבורם ומשוכנעים שהילדים משתמשים בהם. 

כחלק ממבצע ההסברה החשוב, המטה העירוני לבטיחות בדרכים חילק קסדות איכותיות ותקניות לאותם תלמידים שרכבו ללא קסדה ורשם את פרטיהם ואת מספר הטלפון שלהם. לדברי מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים נדב ליפשין, "אנו נחזור על מבצע זה גם בבתי הספר הנוספים וגם בפתיחת שנת הלימודים הבאה. תלמיד אשר קיבל מאתנו קסדה במתנה ולא ישתמש בה, יקבל דוח ואף נפנה להוריו ונדווח להם על כך."

לדברי בן חיים, "אנו נלחמים בתאונות הדרכים, ופעילות כזו בקרב בני הנוער היא משמעותית ביותר. בעוד זמן קצר התלמידים האלה יהיו נהגים עם רכבים וזו חובתנו להנחיל בהם הרגלי נהיגה תוך שימוש באמצעי ואביזרי הבטיחות המחויבים בחוק."

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.