הערכות לסערה בחדרה

0

לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי להימשך מספר ימים, הנחה ראש העירייה צביקה גנדלמן לכנס ישיבת היערכות משותפת לגופי העירייה וכוחות הביטחון, על מנת להסתנכרן אלה עם אלה למיטוב המוכנות לפעילות משולבת של כלל הכוחות כדי למנוע פגיעות בנפש.

ישיבת ההיערכות התקיימה בהובלת מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, בשיתוף מנהל אגף שפ"ע, מנהל אגף ביטחון, עובדי הנדסה ותשתיות בעירייה, נציגי כבאות והצלה, משטרת חדרה וגופים נוספים.

מעדכוני הישיבה עולה כי צפויות רוחות עזות במהירות 80 עד 100 קמ"ש, וכן גשמים עזים המעוררים חשש לשטפונות והצפות, וקור עז העלול לגרום לשכבת קרח בדרכים ובכבישים.

 לקראת הסופה הצפויה נדרש הציבור לחזק קולטני שמש, דודים, פרגולות, אדניות, ריהוט פלסטיק וחפצים אחרים, כדי למנוע את מעופם ברוח ופגיעה אפשרית באדם. קבלנים נדרשים להקפיד באתרי הבנייה על חיזוק עגורנים, גדרות וכדומה.

עיריית חדרה מבצעת סיורים יזומים במוקדי סיכון לפתיחת ניקוזים ואיתור עצים וענפים העלולים לקרוס ברוח, וכן הכנת רכבי שטח עירוניים וציוד סיוע וחילוץ. 

המוקד העירוני והשיטור העירוני יתוגברו כדי שיוכלו לתת מענה חירום בכל שעות היום והלילה.
באגפי שפ"ע, ביטחון והנדסה, נערכים בעיקר לאפשרות של רוחות עזות העלולות לגרום לקריסות עצים, נפילה ומעוף של ענפים, קריסת מערכות ועמודי החשמל וכדומה, והתמודדות מיידית עם הצורך לקבוע הסדרי תנועה בהתאם למצב בשטח. בנוסף מתוגברת הכוננות לשטפונות והצפות, תוך היערכות לתגובה מהירה וסגירת כבישים, כולל מוכנות של מערך רכבי שטח עירוניים.

מחלקת החשמל של העירייה תעבוד בשיתוף עם חברת החשמל במקרים של קריסת עמודי חשמל או ניתוק חוטים, כדי לסגור מיידית את הגישה למקום וניתוק קו המתח. בנוסף יתקיים מעקב, בשיתוף רשות הנחלים, אחר מפלס נחל חדרה כדי להתריע בזמן אמת מפני הצפה אפשרית.

נציג כבאות והצלה עדכן כי לוחמי האש נכנסו לנוהל קרב לקראת הצפות אפשרויות, עם תגבור של מחלצי מים, כולל צוללנים.

במקרים של הפסקות חשמל יהיו צוותי חילוץ ממעליות, אשר יעבדו בשיתוף פעולה עם המוקד העירוני שיעדכן במיקום ויכוון את הצוותים.

בשיתוף עם העירייה יוכן מיפוי של חניונים תת-קרקעיים. במקרה של חשש מהצפות ייסגרו החניונים, וזאת כדי למנוע פגיעה בחיי אדם כפי שקרה בשנה שעברה בתל-אביב, שם טבע זוג צעיר במעלית מוצפת.

גם משטרת חדרה נערכת למזג האוויר הסוער, ותהיה בקשר רצוף עם המוקד העירוני והשיטור העירוני. בנוסף נערכים במשטרה לסגירת מעברים במהירות כדי למנוע מתושבים להיקלע למוקדי שטפונות והצפות.

כל משתתפי הישיבה הזהירו מפני הקור הקיצוני הצפוי, וקוראים להיזהר מפני סכנת החלקה על כבישים מכוסים בקרח, כמו כן מתבקש הציבור להיות עירני לדרי רחוב ולחילופין לשכנים קשישים או עריריים. בשורה התחתונה מבהירים כל הגורמים במשותף כי מי שלא חייב לצאת מהבית שלא ייצא, וכך יתרמו למניעת פגיעה בנפש. 

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.