הצדעה למתנדבי הזהירות בדרכים בחדרה

0

פעילות הלמידה וההסברה של המטה העירוני לבטיחות בדרכים מתחילה כבר משלב גני הילדים. כ-30 מתנדבים, כולם גמלאים, חלקם עובדי הוראה לשעבר, מתנדבים פעם-פעמיים בשבוע בגן ילדים. חלק מהמתנדבים אף עושים זאת בשניים או שלושה גנים. המתנדבים מגיעים לגני הילדים ומעבירים את המסרים של בטיחות בדרכים לילדים הרכים. הם מלבישים אותם באפודים זוהרים, פורסים מעברי חצייה על הרצפה, מציבים את התמרורים הרלוונטים, מבצעים סימולציה של חציית כביש ולומדים להכיר את התמרורים ומרכיבי הדרך השונים וכן את הסכנות הצפויות לנו במרחב העירוני.

הילדים ממש מחכים למפגש השבועי עם המתנדבים ואף מכינים לקראת המפגש חומרים ועבודות יצירה בנושא.

המתנדבים פועלים תחת הניהול המקצועי של המטה העירוני לבטיחות בדרכים עם דגשים ומיקוד התכנים תוך שיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וכן בליווי עמותת אור ירוק.

המתנדבים בחדרה פועלים תחת עמותת פנאי העיר חדרה, ובגבעת אולגה תחת מתנ"ס גבעת אולגה. בנוסף, מפעיל המטה העירוני לבטיחות בדרכים שישה "מעבירי דרך" אשר מוצבים בצמתים העמוסות ביותר הסמוכות למוסדות החינוך או המסוכנות ביותר.

מעבירי הדרך מגיעים מדי בוקר ובשעות סיום הלימודים, ומסייעים לתלמידים בחציית כביש בטוחה במקומות בהם לא פועלות משמרות הבטיחות ע"י התלמידים.

לאות הוקרה ותודה למתנדבים, אשר עושים עבודה מצוינת בגנים ובדרכים, בהתמדה בימי גשם או בחמסין, סיכמו כאמור השבוע באגף החינוך את שנת הלימודים המוצלחת במסיבה במרכז הפנאי בית הראשונים, וכן בטיול סוף שנה לגליל התחתון.

המתנדבים ביקרו בישוב נהלל ובסליק בחצר משק אבידב משנת 1943, בבית הקברות של נהלל בו קבורים משה דיין ז"ל, אילן ואסף רמון ז"ל, ושמעו את סיפור חייהם, סיירו בחצור הגלילית בבית בד, יערת הדבש וחוות התבלינים, וסיימו כמובן בארוחה טובה.

נדב ליפשין, מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים: "מגיע למתנדבים הללו את כל התודה וההערכה האפשרית, הם עושים עבודת קודש בהטמעת הבטיחות בעיר ובעיקר לילדים הרכים של כולנו".

 

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.