גנים מאופסי אנרגיה בחדרה – פרוייקט מוביל ברמה הארצית

0

במסגרת פרויקט משותף של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה והמשרד להגנת הסביבה נבחנו מאות פרויקטים שנבנו ב-6 השנים האחרונות, מאז נכנס התקן הישראלי לבנייה ירוקה, ומתוכם נבחרו 11 מבנים מצטיינים המדגימים למופת את המצוינות והעשייה בתחום הבנייה הירוקה.

המבנים המצטיינים, המיועדים לחינוך, מגורים, מבני תעשייה, משרדים ועוד, הציגו שילוב של טכניקות חדשניות ומגוונות בבנייה בת קיימא.

גני הילדים מאופסי האנרגיה שהוקמו בחדרה, הם הפרויקט הראשון בישראל שהשלים שנה של מאזן אנרגיה חיובי, כלומר בניין המייצר יותר אנרגיה ממה שהוא צורך. כל זאת בזכות שילוב של מערכות חסכוניות, התקנה של מערכת לייצור אנרגיה מתחדשת ומעורבות פעילה של הילדים והצוות חינוכי, משתמשי הבניין.

את גני הילדים מאופסי האנרגיה חנכה עיריית חדרה בשנת הלימודים תשע"ז בשכונת עין הים.

הפרויקט הוקם בהתאם למדיניות העירייה לבנייה ירוקה בת-קיימא. באמצעות החברה הכלכלית חדרה, בניהולו של המנכ"ל דאז עופר מלכה, לקחה העירייה את הבנייה הירוקה צעד אחד קדימה והקימה מבנה מאופס אנרגיה, עבור שתי כיתות גן.

מבנה מאופס אנרגיה (Net Zero Energy Buildings) הוא מבנה המנצל בצורה מקסימלית את תנאי הסביבה (רוח, שמש, תאורה טבעית וכדומה) ומייצר את כמות האנרגיה שהוא צורך.

בין היתר הותקנו על הגג קולטי שמש המייצרים את האנרגיה והחשמל הדרוש לתפעול הגן, וגם הקירות והחלונות תוכננו בהתאם כדי למטב את היעילות האנרגטית של הגן.

את התקן הישראלי לבנייה בת-קיימא אימצה מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כבר בשנת 2014 כמדיניות עירונית לקידום בנייה ירוקה. בנייה ירוקה הינה הביטוי המעשי של תכנון בר קיימא, אשר עיריית חדרה מקדמת בגישה מערכתית כוללת לרווחת התושבים, נוחה למגורים ובעיקר בריאה יותר, ובנוסף נועדה לחסוך אנרגיה, מים וחומרי גלם, ומיושמת החל משלב התכנון המוקדם ועד לשלב הכניסה לבית.

הבנייה הירוקה היא בנייה ידידותית לסביבה ולתושב, וביטויה בחיסכון וייעול השימוש במשאבים חדשים, שימוש מחדש או מחזור מרבי של הקיים, וכמובן  איכות החיים בהווה ובעתיד. הקמת מבנים מאופסי אנרגיה תואמת למדיניות של עיריית חדרה לקיימות, ופתיחת גני הילדים מקדמת מודעות לקיימות כבר מגיל צעיר.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.