לראשונה הוכרזה חדרה כרשות יציבה

0

 

משרד הפנים הוסיף את עיריית חדרה לרשימת הרשויות היציבות בזכות התנהלותה הכספית האחראית. בעקבות סיווג זכאית העירייה להקלות בהתנהלות מול משרד הפנים ובמהלך אישורי התקציב

חדרה מוכרשת לראשונה רשות יציבה. צילום: דוברות עיריית חדרה

ראש העיר צביקה גנדלמן התבשר השבוע כי משרד הפנים הוסיף את עיריית חדרה לרשימת הרשויות  היציבות במדינה, זאת לאחר שעמדה בתבחינים כספיים ומנהליים שבגינם היא זכאית לסיווג רשות יציבה. הסיווג מזכה את עיריית חדרה בהקלות שונות בהתנהלות מול משרד הפנים ובמהלך אישורי התקציב.

הרשויות היציבות לשנת 2017 הוגדרו בהתאם לשורת פרמטרים המתבססים על נתוני הדוחות המבוקרים. בין היתר עומדת הרשות בפרמטרים כספיים, ביניהם היותה נטולת מענק איזון, ומאוזנת בתקציבה השוטף, וכן העובדה שאינה רשות בהבראה או בהתייעלות; כמו כן לא נמצאו ליקויים בדוחות הביקורת או ליקויים במערך השכר והעסקת העובדים ברשות, ושורה של פרמטרים נוספים.

ההקלות לרשויות היציבות צפויות להתבטא במסגרת הדיווח על פעילויות הרשות למשרד הפנים, וכן באישורים מוקדמים של משרד הפנים הנדרשים לחלק מפעילות הרשות.

יצוין כי עיריית חדרה זוכה להערכה רבה במשרדי הממשלה, וזאת לנוכח העובדה כי מאז נכנס גנדלמן לתפקידו, הצליחה העירייה בהובלתו לכסות בתוך שלוש שנים גרעון שוטף בגובה 22 מיליון שקלים, שהותירה הקדנציה הקודמת, ולהביא לייצוב המערכת.

על מנת להבריא את העירייה ולפעול לצמצום הגרעון, הוביל ראש העיר תוכנית שכללה צמצום עלויות וקיצוץ בהוצאות, ומצד שני גיוס תקציבים ממשרדי ממשלה ורשויות לאומיות. כבר בשנת 2014, השנה הראשונה לכהונתו, הצליח ראש העיר לצמצם את הגרעון לכ-6 מיליון שקלים, ואילו השנים 2015 ו-2016 כבר הסתיימו באיזון תקציבי המעיד על ניהול כספי נכון ואחראי של העירייה, ללא שנאלצה לקחת הלוואות איזון.

מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון מציין כי ההישג התאפשר בזכות חזונו של ראש העיר והגדרת יעדים  ברורים לצוות המקצועי להגיע לאיזון ולעיר יציבה תוך שמירה על רמת השירות לתושב ומבלי לפגוע בתנופת הפיתוח. על-פי מדיניות ראש העיר פעל צוות מקצועי בהובלת גזבר העירייה בועז חריף, צוותו וחשבי האגפים, להשגת גידול בהכנסות באמצעות מיצוי הגבייה, בעיקר תקציבים והרשאות שטרם הועברו ממשרדי ממשלה. במקביל להעמקת הגבייה עבדה העירייה על-פי תכנון מדוקדק של תוכנית העבודה והתקציב המלווה אותה, והוצאתה לפועל תוך בקרה מתמדת ואחראית של מנהלי האגפים אשר פעלו להתייעלות וצמצום הוצאות מיותרות בכל אגפי העירייה.

גזבר העירייה בועז חריף הדגיש השבוע כי הוספת העירייה לרשימת הרשויות היציבות הינה אירוע משמעותי מבחינת חוסנה הכלכלי של העיר, הכרה בהתנהלות הכספית האחראית של הנהלת העיר, וכן מקור גאווה לראש העיר, לנבחרי הציבור, לכל העוסקים במלאכה מקרב עובדי העירייה, וכמובן לתושבי העיר.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.