מעל -100 טון פסולת פונו משפך נחל חדרה

0

הממונה על תיק איכות הסביבה בעירייה סיירה באזור שפך הנחל והתרשמה מהמהירות שבה חזר המקום לקדמותו אחרי הסערה הגדולה

עיריית חדרה פינתה מפארק הנחל כ-100 טון פסולת שנסחפה אל גדות נחל חדרה בימי הסערות האחרונות, על מנת להכין את הפארק ולא לפגוע בהנאתם של אלפי מבקרים ומטיילים המגיעים מדי שבוע.

לדברי סגנית ראש העיר חדוה יחזקאלי, הממונה על תיק איכות הסביבה, בשנתיים האחרונות שינה פארק הנחל את פניו ללא היכר, ומושך מבלים רבים.

הפארק מנוהל על-ידי החברה לפיתוח תיירות "נחלים", ובהשקעה של כ-4 מיליון שקלים נסלל כביש גישה להולכי רגל, שמתחתיו תשתיות של חשמל, סיבים אופטיים וקו מים, וכן הוחלפו כל תשתיות הגינון, הותקנו מצלמות אבטחה, נבנתה גדר מסביב לפארק, ונוספו מקומות חנייה. בנוסף הפארק הונגש לנכים, כולל מתקנים ייעודיים לאנשים וילדים עם צרכים מיוחדים, ובחודש הקרוב יותקנו מתקני משחקים ופרגולות להנאת הבאים וילדיהם.

כמו כן  אישרה מועצת העיר שינוי בחוק העזר, והנחל מתוכנן להפוך למרכז שייט וספורט ימי.

גודל האגן של נחל חדרה כ-565 קמ"ר, חלק גדול ממנו מעבר לקו הירוק ובקעת סנור. מהקו הירוק מגיעים המים מאזור בקה-גת לכוון הים, כאשר האפיקים המרכזיים הם נחל עירון, נחל חביבה, נחל יצחק, ונחל חדרה הזורם לאורך 40 ק"מ עד לשפך הנחל. אלה ארבעת הערוצים המרכזיים, והם מתנקזים קרוב לגבול המזרחי של חדרה.

הגוף האחראי הוא רשות הניקוז והנחלים, הממונה על הטיפול בנחל חדרה, כולל ניקוז, הגנה מפני שיטפונות, שמירה על איכות המים, הוצאת מזהמים ופיתוח סביבת הנחל. הגוף הממונה על ניקיון הפארק ופיתוחו הוא כאמור החברה לפיתוח תיירות חדרה "נחלים".

יחזקאלי: "בסיור שערכתי בשפך הנחל ביחד עם מנהל הפארק יוסי תורג'מן ועם מנהל אגף את"ל (אירועים, תחזוקה, לוגיסטיקה) אהוד ואנה, מיד אחרי הסערה, ניתן היה לראות שהמים עכורים, ואל החוף נפלטו גזרי עץ, צינורות ברזל, בקבוקי פלסטיק וכמויות אדירות של פסולת. טרקטור עבד שעות נוספות בשטח ופינה את הפסולת שנערמה לערימות ענקיות".

לדברי יחזקאלי רוחבו הנחל הוכפל ושולש ואת שפך הנחל לא ניתן היה להכיר, וכאילו התפצל לשניים.  מנהל הפארק יוסי תורג'מן עדכן את יחזקאלי כי כי כל תרחיש חריג בנחל, כולל זרימה, הצפה, זיהום וכדומה, מיד מדווח לרשות הניקוז שרון.

יחזקאלי שיבחה את אחזקת הפארק, וציינה: "תענוג גדול היה להסתובב בפארק ולראות איך הנהלת הפארק דואגת לניקיונו ולשלמותו. הציוד המכני ההנדסי שהובא למקום, והרצינות שהושקעה כדי לנקות ולהחזיר את יופיו של חוף הים פשוט חיממו את הלב".

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.