פעילות בין-דורית לט"ו בשבט

0

בשיתוף פעולה של אגפי הרווחה והחינוך בעירייה נהנו אזרחים ותיקים בחדרה מפעילות בין-דורית ששימחה את ליבם בט"ו בשבט.

בכיתת הוותיקים בחטיבה העליונה של תיכון חדרה נהנו מאירוע ט"ו בשבט ביחד עם תלמידי כיתה י'8. התלמידים הצעירים והוותיקים דאגו לכיבוד, השתעשעו בחידון לט"ו בשבט וסעדו את ליבם. באירוע לקחה חלק גם מנהלת המחלקה לאזרחים ותיקים רויטל פוקס, שבירכה את המשתתפים. עוד השתתפו המחנכת אילנית שני, והסייעות זוהר הספל, מיטל הירשנזון ונירית אבו.

פעילות בין-דורית לט"ו בשבט התקיימה גם במועדון "קפה אירופה" ביחד עם תלמידים מבית הספר "אילן רמון".

מועדון "קפה אירופה" מופעל על-ידי אגף הרווחה של עיריית חדרה והעמותה למען הקשיש. בין חברי המועדון, שהינו מועדון חברתי לניצולי שואה, לבין תלמידי "אילן רמון" קיים מזה שנים קשר אמיץ שוטף ומרגש.

תלמידי בית הספר וניצולי השואה נפגשים מספר פעמים בשנה, לפעילויות ואירועים משותפים, ובתוך כך גם אירוע ט"ו בשבט. רויטל פוקס: "לראות את הדור הצעיר במיטבו עם חדוות נתינה, ברק בעיניים ולב קשוב, ממלא את ליבם של כל העוסקים בדבר בהרבה התרגשות ובתחושת סיפוק מאין כמותה".

גם במועדון המועשר לאזרחים ותיקים יוצאי אתיופיה, נהנו מאירוע לט"ו בשבט ופעילות בין-דורית ביוזמת בנות שירות לאומי ממיזם "והדרת" של המשרד לשוויון חברתי, שנועד לחיזוק ולהעצמה של אוכלוסיית הגיל השלישי ב ולשינוי עמדות החברה ויחסה אל האזרח הוותיק.

המועדון המועשר לאזרחים ותיקים מיוצאי אתיופיה נפתח בחדרה במטרה לענות על צורכי האוכלוסייה המבוגרת בקהילה שלא השתלבה במרכזי היום הפרושים בשכונות שונות בעיר, בעיקר בגין מגבלות שפה. המועדון הוקם בשיתוף משרד הרווחה והשירותים החברתיים וכולל הסעות מהבית ובחזרה, ארוחות חמות, תוכנית חברתית מועשרת, קורסים, חוגים, הרצאות, טיולים ועוד.

בנות השירות הלאומי העבירו לאזרחים הוותיקים סדנה לשזירת פרחים, וקיימו ביחד עמם סדר  ט"ו בשבט בהשראת טקס הבּוּנָה, טקס הנהוג במסורת של יהודי אתיופיה באירועים וחגים.

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.