מרכז הפעלה רשותי חדש בחריש

0

בטקס חגיגי שהתקיים השבוע במעמד ראש עיריית חריש, יצחק קשת, מפקד פיקוד העורף, האלוף תמיר ידעי ומפקד מחוז חיפה, אל״ם רלי מרגלית  נחנך לראשונה "מרכז הפעלה רשותי" ראשון בחריש. המרכז החדש מרושת בציוד מתקדם ייתן מענה במקרי חירום בעיר,ראש העיר יצחק קשת: "אין ספק שהמרכז ייתן לנו את הכלים הטובים ביותר לניהול משברים אך לא נוכל לעשות את זה ללא עזרתם של עשרות המתנדבים שלנו שיקחו חלק בשמירה על חריש בעת הצורך"

בשנים האחרונות בנתה עיריית חריש בשיתוף פיקוד העורף ומשרד הפנים מערך הערכות נרחב למצבי חירום. כחלק מהמערך פתחה הרשות מספר קורסים התנדבותיים שיספקו לתושבי חריש את כל הכלים לתת מענה ראשוני במצבי חירום. במקביל להפעלת מערך מתנדבים נרחב שייתן מענה בשטח, הקמת מרכז ההפעלה יאפשר לנהל כל אירוע באופן המקצועי והטוב ביותר שניתן היום בחריש.

המרכז החדש מרושת בעמדות מחשב, חדר ישיבות, מצלמות, מערכות קשר מול כל אירגוני קשר ומערכת קשר ביטחונית פנים עירונית. בשנה האחרונה שופץ המבנה בעלות מוערכת של 400,000 שקלים והחל לעבוד בתרגולים שוטפים.

ראש עיריית חריש, יצחק קשת: " אחרי עבודה מרובה ומאומצת בנושא, מרגש לחנוך את המרכז ההפעלה הראשון בעיר. מוכנות הרשות למקרי חירום היא חשובה מאין כמותה ואני שמח שהראייה שלנו קדימה אפשרה להוציא את הנושא אל הפועל ולהיות ערוכים לכל תרחיש. אין ספק שהמרכז ייתן לנו את הכלים הטובים ביותר לניהול משברים אך לא נוכל לעשות את זה ללא עזרתם של עשרות המתנדבים שלנו שיקחו חלק בשמירה על חריש בעת הצורך."

מדברי מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי:

״ניכרת כאן עשייה רחבה בתחום ההכנות לחירום החל מהכשרת האנשים לסיוע ראשוני, הקמת מערך מתנדבים, אימונים שונים ובהקמת מרכז ההפעלה הרשותי. המפתח להתנהלות נכונה של רשות בשעת חירום היא בהכנות לחירום.״

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.