אכיפה בנושא כלבים משוטטים בפרדס חנה כרכור

0

 יחידת הפיקוח והאכיפה של המועצה המקומית יחד עם פקחי האיגוד הווטרינרי שומרון מגבירים אכיפה לאיתור וטיפול בכלבים משוטטים.

dog-688175_640-300x169 אכיפה בנושא כלבים משוטטים בפרדס חנה כרכור
אכיפה מוגברת בנושא כלבים משוטטים בפרדס חנה כרכור. צילום: PIXABAY

עקב ריבוי התלונות על כלבים משוחררים החלה בשבועות האחרונים אכיפה מוגברת הכוללת בין היתר מתן קנסות לבעלי כלבים משוטטים, מתן קנסות על אי חיסון כלב במועד, וקנסות על אי הסגרת כלב שנשך.

על פי החוק כלב אשר נתפס ללא חגורה נלקח להסגר ובעליו מקבל קנס כספי.

פעילויות האכיפה כוללות יציאה לשטח של פקחי הרשות והאיגוד  באופן תדיר בכל היישוב ובפרט בשכונות בהן נרשמו תלונות מרובות של תושבים.

מטרת האכיפה לדברי פקח המועצה, יניב שלום היא" לדאוג לבריאות הציבור, לבעלי חיות המחמד וכמובן לכלבים עצמם."

מנהל מחלקת פיקוח ואכיפה והיחידה לאיכות הסביבה, אייל שני מדגיש כי  אנו קוראים לתושבים להישמע להוראות החוק ולשמור על הסדר הציבורי. עם כל האהבה לבעלי חיים במקרים רבים כלבים משוטטים מהווים מטרד עבור השכנים ותגובתם אף עלולה להיות בלתי צפויה. אנו נפעל לאכיפה על פי החוק באופן המאפשר אורח חיים מסודר וסביבת מגורים נעימה לכלל התושבים."

עוד הוסיף שני: " בישוב ישנם שטחים חקלאיים רבים, מחוץ לשטח המבונה, בהם המועצה אינה אוכפת שחרור כלבים ביתיים.  גם בשטחים אלו האחריות על הכלבים מוטלת על בעליהם. שחרור ברשות הרבים הינו אסור על פי חוק." במקביל פועלת המועצה לקידום גינות כלבים ייעודיות בישוב. גינות אלו המוכרות מערים גדולות, יאפשרו שחרור כלבים באזור תחום וכן יהוו מקום מפגש משותף וחברתי לבעלי הכלבים בישוב. "

יש לך מה להגיד על הכתבה? נשמח לתגובה שלך

Your email address will not be published.